Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Era egna idéer om vad Disney-filmerna ska handla om i framtiden

Startat av E, 22 januari 2019 kl. 17:21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 09:27:51
Fast Disneys version av Den Lilla Sjöjungfrun utspelar sig INTE i Danmark, det finns hur mycket som helst där som inte skulle gå ihop med det;
- palmer
- vithajar
- havssköldpaddor
- sjölejon
- flamingor
- muränor (i det fallet Kroken & Snoken)
- färggranna fiskar
- blåvalar
och mycket mera...

Oavsett vad så kommer jag ALDRIG att räkna Tummelisa som Disney även om det är en mycket vacker film (likaså Anastasia) och jag är prinsess-nörd! (faktum är att jag ALDRIG kommer att räkna 20th Century Fox som Disney och Tummelisa distribuerades ursprungligen av Warner Bros)

Jag har inte sett Spies In Disguise och jag gillar den inte heller för att den är uppköpt av Disney, jag kommer ALDRIG att räkna de kommande 20th Century Fox filmerna eller Blue Sky Studios som Disney! Faktum är att Tjuren Ferdinand och alla Blue Sky Studios filmer efter den enligt mig är riktigt dåliga även om jag inte sett dem ännu! (Tjuren Ferdinand gjordes dock INNAN Disney köpte upp Fox rättigheter, istället ogillar jag den för att den tecknade Disney-kortfilmen är en riktig klassiker som visas varje julafton)

Jag är dock osäker på om Tummelisa verkligen utspelar sig i Danmark eftersom en björn förekommer där, trots allt finns det ju inga vilda björnar i Danmark!  ;)

Gammalt svar men vill även tillägga att Tummelisa faktiskt ursprungligen distribuerades av Warner Bros!  ;)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juni 2021 kl. 15:24:47
Gammalt svar men vill även tillägga att Tummelisa faktiskt ursprungligen distribuerades av Warner Bros!  ;)
Ja de var en Don Bluth film

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  4 juni 2021 kl. 15:49:15
Ja de var en Don Bluth film

Ja, och den distribuerades av Warner Bros vilket även Pingvinen och Lyckostenen och Trollet i Parken gjorde!  :)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juni 2021 kl. 16:42:47
Ja, och den distribuerades av Warner Bros vilket även Pingvinen och Lyckostenen och Trollet i Parken gjorde!  :)
Allt av Don bluth

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  4 juni 2021 kl. 18:47:28
Allt av Don bluth

Nix, där har du fel, för både Landet För Längesedan och Resan Till Amerika distribueras av Universal, det är faktiskt bara Anastasia och Bartok som är distribuerade av 20th Cebtury Fox!  ;)

Resten (Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund och Rock-A-Doodle) är distribuerade av den där med loggan med det rytande lejonet...

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juni 2021 kl. 18:50:23
Resten (Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund och Rock-A-Doodle) är distribuerade av den där med loggan med det rytande lejonet...

MGM?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juni 2021 kl. 18:50:23
Nix, där har du fel, för både Landet För Längesedan och Resan Till Amerika distribueras av Universal, det är faktiskt bara Anastasia och Bartok som är distribuerade av 20th Cebtury Fox!  ;)

Resten (Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund och Rock-A-Doodle) är distribuerade av den där med loggan med det rytande lejonet...
Man kan även lägga till att Titan A.E. distribuerades av 20th Century Fox samt att Fox även distribuerat Tummelisa på senare tid...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 juni 2021 kl. 16:42:47
Ja, och den distribuerades av Warner Bros vilket även Pingvinen och Lyckostenen och Trollet i Parken gjorde!  :)

Pingvinen och Lyckostenen släppets av Clumbia pictures.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.



clara liljeberg


clara liljeberg

jag har skrivit och skickat brev till de om att det ska bli en film där mushu är huvudpersonen där en svart kvinnlig drake är störtkär i honom och där hela kinas befolkning blev djur istället för människor där vakterna var noshörningar.

clara liljeberg

och att jennys vän är en flicksyrsa som heter shi-lu som var förtjust i cri-kee.