Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelares versioner på andra dubbningsbolag

Startat av Adam Larsson, 18 september 2020 kl. 19:57:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Med tanke på Coreys fantastiska Christopher Lee imitationer, så anser jag att Stefan Karlsén är sveriges Corey Burton.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Mathilda Gustafsson

Stefan Frelander version på km studio måste vara han som spelar Rex i Monsters Inc

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 oktober 2020 kl. 13:53:32
Stefan Frelander version på km studio måste vara han som spelar Rex i Monsters Inc
Det är ju Stefan Frelander som spelar Rex i Monsters Inc

MOA


Steffan Rudvall

#64
Citat från: MOA skrivet 18 oktober 2020 kl. 15:36:40
Finns Rex i Monsters Inc?
Ja han är med i sluttexterna där äldre Pixar filmer brukar ha "bloopers"

Steffan Rudvall

Lizette Pålsson är den moderna versionen av Tatiana Angelini, eftersom hon har tagit över både Askungen och Snövit, som är Tatianas enda dubbningsroller.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2020 kl. 19:41:14
Lizette Pålsson är den moderna versionen av Tatiana Angelini, eftersom hon har tagit över både Askungen och Snövit, som är Tatianas enda dubbningsroller.

I "Röjar-Ralf Kraschar Internet" så spelas Snövit av Mikaela Tidermark Nelson!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 19:49:11
I "Röjar-Ralf Kraschar Internet" så spelas Snövit av Mikaela Tidermark Nelson!
Ja men tänk efter lite det är bara Lizette Pålsson och Tatiana som har spelat både Askungen och Snövit

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2020 kl. 19:55:04
Ja men tänk efter lite det är bara Lizette Pålsson och Tatiana som har spelat både Askungen och Snövit

Det har du däremot rätt i!  :)

Dessutom så kan man säga att Gunnar Uddén är KM Studios variant av Arne Källerud eftersom Kungen ur "Askungen" och Överste Hathi ur "Djungelboken" spelats av bägge dessa herrar!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Disneyfantasten

Jag vet inte om jag nämnt detta i tråden förut men Liza Öhman och Lena Ericsson är varandras varianter på KM Studio respektive Sun Studio då bägge dessa kvinnor till yrket är sångerskor och ursprungligen dubbade för Barrefelt (i Ericssons fall senare även MediaDubb) och senare skulle komma att bli en del av KM-stammen (Öhman) respektive Sun Studio stammen (Ericsson)

Steffan Rudvall

#74
Jag kom att tänka på en sak Rolf Lydahl är någon slags version av Steve Kratz då båda har spelat både Gargamel och Tigger.