Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Nicktoons

Startat av qnorsten, 25 januari 2017 kl. 12:54:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

qnorsten

Den första februari (nästa vecka) så lanserar Nickelodeon sin kanal Nicktoons i sammarbete med Viasat, varav den kommer vara exklusiv för Visasatkunderför tillfället.

De beskriver kanalens så här:
Citat
NICKTOONS KOMMER TILL SVERIGE! Den 1 Februari 2017 lanseras Nicktoons i Sverige i samarbete med Viasat!
Nicktoons är kanalen för animerad action, komedi och äventyr med dina favoritkaraktärer från Nickelodeon. Nu finns det ett hem för alla våra tittare som älskar animerade serier! Nicktoons kommer visa action och komedi med serier som Smulbröderna, Pig Goat Banana Cricket och Rabbids: Invasion. Du som är ett fan av våra klassiska serier eller sugen på retrotecknat får chansen att se kultserier som Hey Arnold, Back at the Barnyard, Jimmy Neutron och Danny Phantom.
Pig Goat Bana Cricket gör nordisk premiär samtidigt med Nicktoons - serien handlar om fyra bästa vänner som är på fyra absurda äventyr och det hela löses upp i ett stort, konstigt slut. Pig, Goat, Bana och Cricket är rumskamrater som bor i en stad där varelser, människor och till och med föremål hänger med varandra.

Källa: www.nickelodeon.se/nicktoons

Man kan nu se vad de kommer visa den första dagen på tv.nu vid följande länk https://www.tv.nu/kanal/nicktoons/onsdag

Personligen så känns det som en fösta överblick att de visar väldigt mycket som redan visas eller har visats relativt nyligen på vanliga Nickelodeon kanalen. Vilket känns väldigt tråkigt, även om det är kul att se bland annat Hey Arnold visas på TV igen.

Vad är era förväntningar på kanalen?
Vilka serier tycker ni de borde visa?
Har ni hört talas om kanalen innan (det har varit rätt dåligt med reklam tycker jag)?
Har du/kommer du skaffa Viasat för se kanalen?
Insamling utav Tecknade serier och äldre dubbningar
Hemsida: http://alltomtecknat.se
Youtubekanal: https://www.youtube.com/channel/UCVdS0RIlHenwCgijmSkvZug

Joakim95

Tycker det är alldeles för lite av dem gamla serierna, en så länge är det bara Hey Arnold och Jimmy Neutron som visas av dem äldre produktionerna.

Hade varit kul om dem visade tex Katthund, Busiga Bävrar, Kablam och Ren & Stimpy. 

Joakim

Dom kan väl iallafall försöka att ta in lite bra serier exempelvis  ::)

My Dad the Rock Star


Rocko's Modern Life


Rugrats


:-\ :-\ :-\

Joakim95

I USA verkar man ha en egen tv kanal med bara dom klassiska Nickelodeon serierna "The Splat"

http://www.thesplat.com/

Vilken nostalgikick man får av denna video :) :
https://www.youtube.com/watch?v=HiT9owEANDI

Daniel Hofverberg

The Splat är egentligen ingen egen kanal, utan är ett programblock kvällar och nätter inom den amerikanska TV-kanalen TeenNick (tidigare kallad The N), som är en ungdomsversion av Nickelodeon inriktad främst till tonåringar. De allra flesta programmen som sänds på själva TeenNick är sådana serier som sänds eller har sänts på svenska Nickelodeon (Zoey 101, iCarly, Det hemsökta huset, Bella and the Bulldogs, m.fl.), men just programmen som sänds som del av The Splat är det onekligen till största delen ont om. Nog för att The Splat även sänder bl.a. Familjen Thunderman som sänds för fullt på svenska Nickelodeon, men i övrigt finns det ju onekligen en del klassiskt som inte sänts i Sverige på senare år.

I Sverige lär det väl inte finnas tillräcklig marknad för vare sig TeenNick eller The Splat (därav att många serier från TeenNick sänds på vanliga Nickelodeon i Skandinavien), men det man kan hoppas på är väl att fler klassiska serier kan dyka upp på Nicktoons.

TVARK Sweden

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2017 kl. 00:07:19
The Splat är egentligen ingen egen kanal, utan är ett programblock kvällar och nätter inom den amerikanska TV-kanalen TeenNick (tidigare kallad The N), som är en ungdomsversion av Nickelodeon inriktad främst till tonåringar. De allra flesta programmen som sänds på själva TeenNick är sådana serier som sänds eller har sänts på svenska Nickelodeon (Zoey 101, iCarly, Det hemsökta huset, Bella and the Bulldogs, m.fl.), men just programmen som sänds som del av The Splat är det onekligen till största delen ont om. Nog för att The Splat även sänder bl.a. Familjen Thunderman som sänds för fullt på svenska Nickelodeon, men i övrigt finns det ju onekligen en del klassiskt som inte sänts i Sverige på senare år.

I Sverige lär det väl inte finnas tillräcklig marknad för vare sig TeenNick eller The Splat (därav att många serier från TeenNick sänds på vanliga Nickelodeon i Skandinavien), men det man kan hoppas på är väl att fler klassiska serier kan dyka upp på Nicktoons.
Tack för informationen.
Vi får väl hoppas att dem plockar fram några fler klassiker på Nicktoons.

Viaplay hade för inte för så länge sedan några klassiker från Nickelodeon i utbudet men rättigheterna verkar ha gått ut.

Hade varit kul om någon kunde lägga upp något klipp från Nickelodeon mellan åren 1998 till 2003 med svenska röster :)
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

Alexander

#6
Nickelodeon släpper snart ut en ny film med Hey Arnorld! som heter Hey Arnold: The jungle movie:)
Den här filmen har tidigare varit i produktion 2006-2007 och skulle vara seriens final. Produktionen avbröts då av okänd anledning men är igång igen.


https://m.youtube.com/watch?v=OMAo4feHJ5s

Samlaren

Hoppas att de kommer visa serien Chipmunkarna som är mycket bättre än den nya serien Alvin och Gänget.

Vilken kanal var det som visade Chopmunkarna mer än TV4?

TVARK Sweden

Nu verkar det som om Nicktoons slutat visa "Hey Arnold", lite synd faktiskt dem hade väl kunnat bytt ut den mot en annan 90 tals serie i så fall.
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

TecknatÄlskare

Den har loopat ett bra tag nu och säkert visat de flesta avsnitten.
Men visst hade man kunnat önska sig en annan 90-talsserie.
Testa att maila vetja!

TecknatÄlskare

Enligt min tablå sänds Hey Arnold fortfarande vid tre tillfällen i alla fall imorgon, runt 06, 09 & 15

Henkow

De har inte visat i närheten av alla avsnitt. Snarare runt hälften. Sedan kan jag inte heller se att de ska ha slutat visa serien?

TVARK Sweden

#12
Det var ju konstigt,  i min digitalbox programguide står det ingen Hey Arnold någonstans.

Se bild:
https://imgur.com/a/M37Cx

tv.nu står det att inte att den sänds : https://www.tv.nu/program/hey-arnold

TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.

TecknatÄlskare

Enligt tv.nu står det att hey Arnold ska sändas,
Kolla vid de tiderna om Hey Arnold sänds.

gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 13 augusti 2020 kl. 19:07:41
Det skulle varit lättare om Nickelodeon kunde lägga ut alla svenskdubbade avsnitt från Hey Arnold på deras hemsida och tjäna pengar på annonser.

Kommer jag någonsin få chansen se svenskdubbade avsnitt eller inte :(

Jag fick inte ens chansen se avsnittet när Helga Pataki är med på en stavningstävling som någon hade lagt ut på youtube men videon blev blockad i Sverige långt innan jag upptäckte videon :(

Du ska inte se dom >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika


Oskar

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 13 augusti 2020 kl. 19:07:41
Det skulle varit lättare om Nickelodeon kunde lägga ut alla svenskdubbade avsnitt från Hey Arnold på deras hemsida och tjäna pengar på annonser.

Kommer jag någonsin få chansen se svenskdubbade avsnitt eller inte :(

Jag fick inte ens chansen se avsnittet när Helga Pataki är med på en stavningstävling som någon hade lagt ut på youtube men videon blev blockad i Sverige långt innan jag upptäckte videon :(
Det visar på nicktoons ett par år sedan. Jag vet inte när Hey Arnold kommer tillbaka på nicktoons.
Det bara hålla utsikt på tablå på nätet och digitalbox när Hey Arnold kommer tillbaka till nicktoons.
Jag tror inte Hey Arnold kommer tillbaka. Dom flesta 90-talet serier brukar inte visar på nicktoons.
Det är svårt att säga när det kommer tillbaka.

gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 13 augusti 2020 kl. 20:03:26


Det som stör mig är att Hey Arnold filmen kommer ut på DVD men inte själva tv-serien som det gör i andra länder :(
Jo jag får nog kolla till på tablå på nätet.

SER ÄR DÅLIG NOG, Utan en svensk dubb som gör det ännu värre ! :( :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 13 augusti 2020 kl. 20:20:40
Om jag ska vara ärlig förstod jag inte vad du menade just nu.
Han menar att serien är dålig och att den svenska dubbningen gör den ännu dåligare

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 13 augusti 2020 kl. 20:30:36
Det var mycket länge sen jag såg serien så där kan jag inte säga om det var dålig eller bra.
I modern tid har jag bara sett filmen på svenska.
Men har sett serien på engelska.

Därför vill jag se serien på svenska för att kunna jämföra.

Det finns serier som är bra eller dåliga och i modern tid finns mycket skit.
Javisst,dagens barnprogram kommer int ens i närheten som när jag var liten

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 13 augusti 2020 kl. 23:47:30
Javisst,dagens barnprogram kommer int ens i närheten som när jag var liten

Detta säger alla  ::) Oavsett om du är född -56, -84, -94 eller -08 så var "barnprogrammen bäst när jag var liten"

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 13 augusti 2020 kl. 23:47:30
Javisst,dagens barnprogram kommer int ens i närheten som när jag var liten
Från har du rätt i, under hey Arnold tiden på Nickelodeon och andra serier så verkade serierna vara lite mörkare och dom visade hur situationen var, kommer ihåg ett avsnitt om en man som tog hand om duvor i en lägenhetsbyggnad, ett annat avsnitt VR på halloween där gänget klädde ut sig som utomjordingar och helgas pappa tappade vansinnet nästan när han drog in militären.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 augusti 2020 kl. 13:57:07
Från har du rätt i, under hey Arnold tiden på Nickelodeon och andra serier så verkade serierna vara lite mörkare och dom visade hur situationen var, kommer ihåg ett avsnitt om en man som tog hand om duvor i en lägenhetsbyggnad, ett annat avsnitt VR på halloween där gänget klädde ut sig som utomjordingar och helgas pappa tappade vansinnet nästan när han drog in militären.

Men vilken stolle vill se sådan på animerad tv !! >:( >:( >:(

Om du vill ha realism se breaking bad  >:(

INTE
tecknat ! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

#23
Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2020 kl. 16:40:08
Men vilken stolle vill se sådan på animerad tv !! >:( >:( >:(

Om du vill ha realism se breaking bad  >:(

INTE
tecknat ! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Poängen var att dom hade det i dom serierna under 90 talet, se på barn serier nu, det ser ut som Disney spydde på dom och ingenting är bra längre, lite action ja men vart är saker som visar hur livet är i normala läget? Hur verkligheten ser ut? Nickelodeon hade rugrats och hey Arnold för den biten, även doug var bra också, säg till mig vad dom har nu som är bra?

Lilla My

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 augusti 2020 kl. 17:50:58
Poängen var att dom hade det i dom serierna under 90 talet, se på barn serier nu, det ser ut som Disney spydde på dom och ingenting är bra längre, lite action ja men vart är saker som Vidar hur livet är i normala läget? Hur verkligheten ser ut? Nickelodeon hade rugrats och hey Arnold för den biten, även doug var bra också, säg till mig vad dom har nu som är bra?

Men snälla du VARJE generation har sin beskärda del av barnprogram som är skit och barnprogram som är fantastiskt bra.

Scoobydoofan1

#25
Citat från: Lilla My skrivet 14 augusti 2020 kl. 20:21:43
Men snälla du VARJE generation har sin beskärda del av barnprogram som är skit och barnprogram som är fantastiskt bra.
Det där är sant, påpekar bara vad Nickelodeon hade då jämfört med vad dom har nu. Menar inte att vara negativ över ämnet, bara påpeka. Hoppas att du inte tar illa up med det.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 14 augusti 2020 kl. 20:31:48
Jag vet, jag bara påpekar vad Nickelodeon hade då jämfört med vad dom har nu. Menar inte att vara negativ över ämnet, bara påpeka. Hoppas att du inte tar illa up med det.

DOM VAR INTE BRA !!!!!!!

Svampbob är GUD

Farily odd parants ÄR ROLIG !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2020 kl. 20:40:18
DOM VAR INTE BRA !!!!!!!

Svampbob är GUD

Farily odd parants ÄR ROLIG !!!
Men tycker inte du att Walt Disney är gud?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2020 kl. 20:41:41
Men tycker inte du att Walt Disney är gud?

Han är gud ! :D

Svampbob är byfåne ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2020 kl. 20:42:32
Han är gud ! :D

Svampbob är byfåne ! >:(
du kanske tror på två religioner samtidigt en där  Walt Disney är gud och en annan är SvampBob är gud

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 augusti 2020 kl. 20:44:28
du kanske tror på två religioner samtidigt en där  Walt Disney är gud och en annan är SvampBob är gud

Jag tror på mycket !! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Fairly Odd Parents insparade  mitt sinne för humor !! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 13 augusti 2020 kl. 23:53:52
Detta säger alla  ::) Oavsett om du är född -56, -84, -94 eller -08 så var "barnprogrammen bäst när jag var liten"
Jag e 04

Hey Arnold på svenska

Jag undrar om Nicktoons eller själva Nickelodeon har sänt säsong 5 av Hey Arnold?

För jag kan inte hitta någon tv-tablå som står det.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Samlaren

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  5 maj 2022 kl. 22:24:14
Jag undrar om Nicktoons eller själva Nickelodeon har sänt säsong 5 av Hey Arnold?

För jag kan inte hitta någon tv-tablå som står det.

Nicktoons kan jag till 85% säkerhet säga att de inte sänt säsong 5 men Nick vet jag ej.

Hey Arnold på svenska

Citat från: Samlaren skrivet  6 maj 2022 kl. 01:44:52
Nicktoons kan jag till 85% säkerhet säga att de inte sänt säsong 5 men Nick vet jag ej.

Och problemet är att jag har ingen avsnitts från säsong 5 eller har hört från någon som har sett något avsnitt från säsong 5.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Samlaren

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  6 maj 2022 kl. 13:57:13
Och problemet är att jag har ingen avsnitts från säsong 5 eller har hört från någon som har sett något avsnitt från säsong 5.

Ngn här på DH kanske vet om den har dubbas.

Will Siv

visade dom faktiskt Danne Fantom och Bondgården? ???

Och några fler?

MOA

Jag vill se Rocko's Modern Life på grund av gömd vuxenhumor & gullig protagonist

Hey Arnold på svenska

Citat från: qnorsten skrivet 25 januari 2017 kl. 12:54:32Den första februari (nästa vecka) så lanserar Nickelodeon sin kanal Nicktoons i sammarbete med Viasat, varav den kommer vara exklusiv för Visasatkunderför tillfället.

De beskriver kanalens så här:
 
Källa: www.nickelodeon.se/nicktoons

Man kan nu se vad de kommer visa den första dagen på tv.nu vid följande länk https://www.tv.nu/kanal/nicktoons/onsdag

Personligen så känns det som en fösta överblick att de visar väldigt mycket som redan visas eller har visats relativt nyligen på vanliga Nickelodeon kanalen. Vilket känns väldigt tråkigt, även om det är kul att se bland annat Hey Arnold visas på TV igen.

Vad är era förväntningar på kanalen?
Vilka serier tycker ni de borde visa?
Har ni hört talas om kanalen innan (det har varit rätt dåligt med reklam tycker jag)?
Har du/kommer du skaffa Viasat för se kanalen?
Hoppas att någon hade spelat in Hey Arnold! avsnitt från säsong 2 och 3 och är villig att dela med sig :) 
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Hey Arnold på svenska

Citat från: MOA skrivet  5 oktober 2022 kl. 21:34:01Jag vill se Rocko's Modern Life på grund av gömd vuxenhumor & gullig protagonist
Har tillgång till några avsnitt.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

MOA

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 22 november 2022 kl. 20:45:10Har tillgång till några avsnitt.
Wow Yeah!
Fun Fact e att jag har Rocko som låsskärm på min telefon ;)