Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Christel Körner

Startat av gstone, 31 december 2020 kl. 19:09:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag tycker om Christel Körner !

Jag tycker hon är en väldigt bra dubbar !

Hon är en av mina favoriter bland KM Studio dubbar !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Jag vet att detta är ett gammalt ämne, som dessutom ingen svarade på när det postades, men jag har tänkt på en sak. När jag var liten irriterade jag mig på Christels röst i alla sammanhang utom Långbens galna gäng, men nu är hon en av mina favoriter av den gamla KM-stammen. Man har ju hört att smaken på mat kan ändra sig från barndomen då man tappar och får nya (?) smaklökar, men gäller det även ens inställningar till folks röster?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

#2
Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2022 kl. 18:02:49
Jag vet att detta är ett gammalt ämne, som dessutom ingen svarade på när det postades, men jag har tänkt på en sak. När jag var liten irriterade jag mig på Christels röst i alla sammanhang utom Långbens galna gäng, men nu är hon en av mina favoriter av den gamla KM-stammen. Man har ju hört att smaken på mat kan ändra sig från barndomen då man tappar och får nya (?) smaklökar, men gäller det även ens inställningar till folks röster?  ???
Det är absolut möjligt, de ljudliga smaklökarna kan också ändras med årens gång.

Jag hade exempelvis, konstigt som det låter ganska svårt att gilla Steve Kratz som Tiger/Tigger i Media Dubbs dubbning av Nya Äventyr med Nalle Puh när jag först såg serien, tyckte han lät väldigt konstig. Nu mera tycker jag dock riktigt om hans tolkning som karaktären.

On-Topic så håller jag med gstone, Christel Körner är mycket duktig som skådis och på min förstaplats som Kängu, delad med Ayla Kabaca. Tyckte hon fick till en bra balans mellan ålder och moderlighet som karaktären, som Monica Forsberg i jämförelse saknade.

Som många andra KM-skådisar är hon dock lite beroende av vad det är för roll hon får.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Fred

Citat från: TonyTonka skrivet 29 juli 2022 kl. 18:02:49
Jag vet att detta är ett gammalt ämne, som dessutom ingen svarade på när det postades, men jag har tänkt på en sak. När jag var liten irriterade jag mig på Christels röst i alla sammanhang utom Långbens galna gäng, men nu är hon en av mina favoriter av den gamla KM-stammen. Man har ju hört att smaken på mat kan ändra sig från barndomen då man tappar och får nya (?) smaklökar, men gäller det även ens inställningar till folks röster?  ???

Lite off-topic men har Långbens Galna Gäng gått i repris någonstans? Jag är 31 år och har aldrig sett det på någon linjär kanal.

Steffan Rudvall

#4
Citat från: Fred skrivet 29 juli 2022 kl. 21:28:03
Lite off-topic men har Långbens Galna Gäng gått i repris någonstans? Jag är 31 år och har aldrig sett det på någon linjär kanal.
Den har gått på SVT1 och Barnkanalen så sent som 2009. Första gången den visades på SVT var 1995 den har även gått på TV3 i början av 2000-talet.

Fred

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juli 2022 kl. 21:29:18
Den har gått på SVT1 och Barnkanalen så sent som 2009. Första gången den visades på SVT var 1995 den har även gått på TV3 i början av 2000-talet.

Tack för infon.

TV3 hade jag inte förrän cirka 2003 och 1995 och 2009 var före respektive efter min tid så det förklarar varför jag inte har det.

Steffan Rudvall

Citat från: Fred skrivet 29 juli 2022 kl. 23:12:56
Tack för infon.

TV3 hade jag inte förrän cirka 2003 och 1995 och 2009 var före respektive efter min tid så det förklarar varför jag inte har det.
Det gick på TV3 även 2003 som del av Disneys frukostklubb.