Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gmail har blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden

Startat av Racnar1, 14 augusti 2022 kl. 11:10:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RC

Jag får mail när någon skriver i ett ämne som jag bevakar och dessa har under den senaste tiden börjat hamna bland den vanliga eposten istället för i skräpposten.

Daniel Hofverberg

Citat från: RC skrivet 17 oktober 2022 kl. 21:26:12Jag får mail när någon skriver i ett ämne som jag bevakar och dessa har under den senaste tiden börjat hamna bland den vanliga eposten istället för i skräpposten.
Skönt att höra, då hoppas jag att det är så för alla andra också. :)
(Om så inte är fallet och någon fortfarande får i skräpmappen, skriv här)

Det tog minsann väldigt lång tid innan Google hävde blockeringen, men jag är tacksam att jag slapp börja tjafsa med att byta IP-adress på servern och allt vad det medför...

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 oktober 2022 kl. 21:24:14Nu har mail från Dubbningshemsidan börjat hamna i Inkorgen som det ska för mig med mitt Gmail-konto - är det samma sak för er andra, eller är det fortfarande någon som får Dubbningshemsidans mail i Skräpposten?
Det har fungerat för mig fläckfritt, efter att jag följde dina instruktioner om att återställa alla mail som hamnat i skräppost.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 17 oktober 2022 kl. 21:29:52Det har fungerat för mig fläckfritt, efter att jag följde dina instruktioner om att återställa alla mail som hamnat i skräppost.
Så bra, då verkar det som att Google faktiskt lär sig av vilka mail som folk klickar på "Inte skräppost" på, så att de har någon slags artificiell intelligens som ser till att liknande mail hamnar rätt framöver.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  4 oktober 2022 kl. 11:19:12Jag har märkt att det tidvis kan vara väldigt långa svarstider här på forumet, senast nu i natt eller tidigt i morse vid fyratiden. Det tog en halv till en minut att ladda varje ny sida.

Det skulle kunna tyda på att det är någon process som kör på servern och som använder all maskintiden till att skicka ut spam, om det inte är forumet självt som har någon sorts cleanup-process som kör på vissa tider.

Samtidigt surfade jag till en del andra webbsidor och där var det inga problem, så det var i alla fall inget som berodde på min egen internetförbindelse.
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 oktober 2022 kl. 16:21:49Jag upplever det inte varje gång men det händer ibland på olika tider av dygnet faktiskt. Något mönster har jag tyvärr inte märkt då det händer väldigt slumpmässigt.
Jag upptäckte nu att min VPS-leverantör Hetzner erbjuder en hårdvarubaserad brandvägg, som inte fanns när jag skapade servern. Om prestandaproblemen beror på DOS-attacker eller något annat utom själva serverns kontroll, så kan det säkert hjälpa med en hårdvarubrandvägg så att anropen inte ens kommer fram till min server. Och om inte annat, så är det definitivt bättre för säkerheten. :)

Jag har nu slagit på brandväggen och har försökt att lägga till de portar som jag tror ska behövas, men säg till om något inte fungerar som det ska; för det är inte omöjligt att jag kan ha missat att öppna någon port som faktiskt behövs.

Säg också till om problemen med långa svarstider fortfarande inträffar från och med nu.