Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Cartoon All-Stars To the Rescue

Startat av Anders, 8 mars 2018 kl. 21:15:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 22 november 2022 kl. 18:37:19Vi fick se den här i skolan och jag vill minnas att den var dubbad, har bara kontakt med en gammal klasskamrat och hon minns filmen väl, men hon minns att det var smurfarna i den och enbart att den hade svensk text. Detta är ju trots allt länge sedan vi gick i skolan. Så minnet kan svika.

För smurfarna var väl inte ens med?

Men det verkar inte finnas tecken på att den har dubbats.
Minns du hur det var med introduktionen? Introducerades den även som skolfilm av Carl Bildt?

Will Siv


Steffan Rudvall


Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 november 2022 kl. 21:30:41Markoolio är ingen fotbollsspelare han är ju artist...
gjorde han då en låt om fotboll?


Will Siv

#35
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 november 2022 kl. 21:35:05Det har han gjort.

Det var den jag tänkte på!

Jag trodde han var spelare med eftersom han nämns i låttexten.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 november 2022 kl. 21:13:28Minns du hur det var med introduktionen? Introducerades den även som skolfilm av Carl Bildt?
Minns inte Carl Bildt, vill minnas den bara började, var han på tv4?. Vi fick dock se en bilder på före och efter hur man ser ut om man missbrukar dock. Otrevliga och skrämmande bilder.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 22 november 2022 kl. 22:48:33Minns inte Carl Bildt, vill minnas den bara började, var han på tv4?. Vi fick dock se en bilder på före och efter hur man ser ut om man missbrukar dock. Otrevliga och skrämmande bilder.
I USA presenterades den av presidentparet och i Sverige på TV4 av Carl Bildt men i och med att introduktionen inte var med och det var på VHS låter det faktiskt som att det kanske finns en svensk dubbning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 22 november 2022 kl. 22:48:33Minns inte Carl Bildt, vill minnas den bara började, var han på tv4?. Vi fick dock se en bilder på före och efter hur man ser ut om man missbrukar dock. Otrevliga och skrämmande bilder.
Ja, vid amerikanska TV-sändningar inleddes filmen med en introduktion av USAs dåvarande president George Bush, som på TV4 byttes ut mot en introduktion av dåvarande statsminister Carl Bildt.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 november 2022 kl. 22:51:04Ja, vid amerikanska TV-sändningar inleddes filmen med en introduktion av USAs dåvarande president George Bush, som på TV4 byttes ut mot en introduktion av dåvarande statsminister Carl Bildt.
Aha, ne men det var på vhs. Jag var ansvarig med visningen och en till i klassen. Så det minns jag väl.

Men jag kan minnas fel att den var dubbad. men jag har minne av att jag tyckte nån lät som "the Chipmunks/piff o puff"-aktigt. Måste tänka till, har för mig att "pojken" lät som en tjej. Nu är det så länge sedan. Så ta detta med en nypa salt!

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 november 2022 kl. 13:27:01Alvin: Louise Raeder
Theodore: Staffan Hallerstam
Simon: Beatrice Järås

Jag tänkte att i och med att det inte är någon Disney produktion så borde det väl inte spela någon roll om vad Disney Character Voice vill.
Dave spelas av Fredrik Dolk

Will Siv

#41
Citat från: MOA skrivet 30 november 2022 kl. 18:06:38Dave spelas av Fredrik Dolk
Fast han är inte med i "Cartoon All-Stars"

kom på nu att titeln får det att låta som att dom spelar basket.

Fast det gjorde ju Snurre och Daffy sen med sina vänner + Michael Jordan ( som dubbades av Dolk ).



Lennartsson


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.