Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 februari 2023 kl. 15:11:30Är du seriös? Jan Fares? Paolo Roberto? Malou von Sivers? Sean Banan? Ingen av de här passar ju in. Hur har du tänkt att Jan Fares en äldre svensk libanesisk man ska låta som Chris Pratt?
Jan Fares medverkar väl också i Comviq reklamen om jag int har fel

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 27 februari 2023 kl. 15:24:01Jan Fares medverkar väl också i Comviq reklamen om jag int har fel
Han har varit med i några men det är inte han som spelar huvudkaraktären ju. 

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2023 kl. 12:31:26Tänk om det här var dom svenska rösterna ? :D
Image
Och jag som trodde först att dessa var de officiella rösterna. :P Tror du verkligen att de passar?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 februari 2023 kl. 15:29:19Han har varit med i några men det är inte han som spelar huvudkaraktären ju.
Han skulle kunna passa om Fuskgubben pratade med italiensk brytning
Den där jämförelsen var mycket sämre än Lendo

Christian Hedlund

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2023 kl. 12:31:26Tänk om det här var dom svenska rösterna ? :D
Image
Fråga till alla här,
förtjänar inte svensk dubbning en diskussion med lite mera substans än det här?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Soscla

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2023 kl. 12:30:08Det vore väldigt tråkigt om USA har en massa kända och vi i sverige bara fick vanliga röstskådspelare  :(

"Jag vill inte ha en riktig läkare, ta in George Clooney som spelade doktor i Cityakuten!" Och dina förslag på röster efteråt lool!  ;D. Skulle det kännas bättre om "vanliga röstskådespelare" VAR kändisar? Och häromkring borde ju Sveriges röstelit redan räknas som kändisar, eller hur?
It's so fluffy I'm gonna die!

MOA

Citat från: Christian Hedlund skrivet 27 februari 2023 kl. 17:14:10Fråga till alla här,
förtjänar inte svensk dubbning en diskussion med lite mera substans än det här?
Verkligen

Daniel Hofverberg

Citat från: Christian Hedlund skrivet 27 februari 2023 kl. 17:14:10Fråga till alla här,
förtjänar inte svensk dubbning en diskussion med lite mera substans än det här?
Jag kunde inte sagt det bättre själv...

Mathilda Gustafsson

Eftersom vi nu vet att detta är Brooklyn versionen av Mario så kanske Steve Kratz kan komma tillbaka i rollen som Mario.




Lilla My

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2023 kl. 12:31:26Tänk om det här var dom svenska rösterna ? :D
Image
Vad i hela helvetet

Sean Banan? MALOU VON SIVERS???

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 28 februari 2023 kl. 20:52:28Vad i hela helvetet

Sean Banan? MALOU VON SIVERS???
Precis min tanke. Den där listan var ju så världsfrånvänd som det överhuvudtaget är möjligt, och ingen annan än Gstone hade nog stått ut med att ens se (eller höra) på en sådan dubbning; då ingen av förslagen känns det minsta passande för rollfigurerna ifråga - om de nu ens mot förmodan hade ställt upp på dubbningar, vill säga...

Marcusen

Jag ignorerar Gstones rollista men att spekulera om den svenska dubbningens röster kan väl inte vara så fel eller?

Lilla My

Citat från: Marcusen skrivet 28 februari 2023 kl. 21:59:46Jag ignorerar Gstones rollista men att spekulera om den svenska dubbningens röster kan väl inte vara så fel eller?
Du sa det ja.

Men det är ju det Gstone gör, och det vi reagerar på.

Marcusen

Jag vet att den här listan inte kommer läsas av någon och att den säkert är onödig men detta är några förslag som jag tror skulle passa karaktärerna.

Anton Olofson Raeder some Mario (Anton är en utmärkt röstskådespelare och hans röst skulle absolut passa Chris Pratts Mario)

Christian Hedlund som Luigi (Christian har tidigare dubbat Charlie Day där Christians röst passade som handen i handsken, Dessutom är han spelfantast)

Jan Åström som Bowser (Jan har en mörk röst som skulle passa Bowser väldigt bra och har ofta dubbat skurkar)

Matilda Smedius som Prinsessan Peach (Matilda har en attityd i sin röst som jag tror skulle passa den nya versionen av karaktären)

Jesper Adefelt som Toad (Det känns som att han är väldigt bra på att göra såna slags röster som Toad alltså ljusa men samtidigt också raspiga)