Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: TonyTonka skrivet 19 april 2023 kl. 20:12:11På tal om det, finns det något datum spikat för filmens release på dvd/blu-ray/stream ännu för filmen, eller är det för tidigt?  ???
Som Steffan skrev finns det inget spikat datum, men om vi utgår från Universals releaser på senare tid skulle jag tro att den kommer att finnas tillgänglig för visning i hemmet i augusti eller september. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erika

Nu har jag också äntligen fått sett filmen. Charmig och sevärd film med kul referenser till bl. a. spelen (både Mario och flertalet andra Nintendo-titlar) och tv-serien Super Mario Super Show!, och även dubbningen var riktigt bra. Älskade även Bowsers kärlekslåt. :)

MOA

Citat från: Erika skrivet 26 april 2023 kl. 17:14:13Nu har jag också äntligen fått sett filmen. Charmig och sevärd film med kul referenser till bl. a. spelen (både Mario och flertalet andra Nintendo-titlar) och tv-serien Super Mario Super Show!, och även dubbningen var riktigt bra. Älskade även Bowsers kärlekslåt. :)
Jag dör för denna film,längtar så mycket tills jag får se den❤

MOA


Steffan Rudvall


Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 april 2023 kl. 15:24:31Typ, mer än så bör vi inte avslöja.
Men vi kan väl säga som så att det är en fördel att se hela filmen...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

Citat från: MOA skrivet  1 juni 2023 kl. 15:10:17Nu e de 10 år sen Frozen blev populär,Fuskgubben måste slagit rekord,helt sjukt!
Fuskgubben ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2023 kl. 15:32:02Fuskgubben ? ???
Det är ett smeknamn hon ger Mario, förmodligen efter att ha spelat kort med honom eller något.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 juni 2023 kl. 19:26:36Det är ett smeknamn hon ger Mario, förmodligen efter att ha spelat kort med honom eller något.
Mario gör alltid bra saker men i Go Fish e han en riktig Fuskgubbe

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 juni 2023 kl. 19:28:03Mario gör alltid bra saker men i Go Fish e han en riktig Fuskgubbe
Som sagt, det var det jag trodde. ;D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2023 kl. 14:28:48Nu blir nog Oscar och Joakim glada.

https://www.moviezine.se/nyheter/super-mario-bros-ar-nu-storre-an-frost
Lite förvånansvärt att den blivit en sådan succé, inte minst som biopersonalen i Skellefteå säger att biobesöken fortfarande inte har återhämtat sig efter pandemin, utan är fortfarande generellt på en klart lägre nivå än 2019 och bakåt.

Men just Super Mario Bros. Filmen verkar vara ett undantag, som hur många som helst velat se - varenda föreställning i en veckas tid var helt fullsatt i Skellefteå (detta trots 3 - 4 visningar om dagen i två olika salonger), och när jag såg den efter drygt en vecka fanns bara enstaka hål i salongen.

Den stora skillnaden verkar vara att det här är en av ytterst få animerade filmer som även vuxna utan barn har velat se, sannolikt på grund av nostalgi kring TV-spelen - annars brukar ju de flesta vuxna resonera så att animerade filmer är "barnfilmer", och inget de kommer ämna till att se utan barn, men här verkar många ha gjort ett undantag. Faktum är att det här är nog i stort sett den enda animerade filmen någonsin där jag sett ganska många vuxna utan barn i biosalongen, något som annars (åtminstone här i Skellefteå) knappt förekommer alls - och då såg jag ändå den svenskdubbade föreställningen, så då kan man anta att det varit betydligt fler vuxna vid de textade originalversionerna...