Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2023 kl. 10:49:44Den stora skillnaden verkar vara att det här är en av ytterst få animerade filmer som även vuxna utan barn har velat se, sannolikt på grund av nostalgi kring TV-spelen - annars brukar ju de flesta vuxna resonera så att animerade filmer är "barnfilmer", och inget de kommer ämna till att se utan barn, men här verkar många ha gjort ett undantag. Faktum är att det här är nog i stort sett den enda animerade filmen någonsin där jag sett ganska många vuxna utan barn i biosalongen, något som annars (åtminstone här i Skellefteå) knappt förekommer alls - och då såg jag ändå den svenskdubbade föreställningen, så då kan man anta att det varit betydligt fler vuxna vid de textade originalversionerna...
Jag är vuxen utan barn.

Jag ser animerad filmer hela tiden ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 juni 2023 kl. 11:21:55Jag är vuxen utan barn.

Jag ser animerad filmer hela tiden ;)
Jag inser det, och det gör jag också - men märk väl att jag skrev "de flesta"; och på den punkten tillhör vi utan tvekan undantagen...

I min bekantskapskrets och bland mina släktingar är det i alla fall inte en enda person som brukar vilja se animerade filmer, om de inte har barn och går med dem. Enda undantaget är enstaka japanska animefilmer, där det händer att någon vill ge en chans utan barn.

Steffan Rudvall

Mario och hans universum var ju dessutom etablerade sedan tidigare det var ju inte Frost när den kom.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juni 2023 kl. 13:55:04Mario och hans universum var ju dessutom etablerade sedan tidigare det var ju inte Frost när den kom.
Precis, och som jag skrev i denna tråd idag;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11728.msg160069#msg160069

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juni 2023 kl. 10:49:44Lite förvånansvärt att den blivit en sådan succé, inte minst som biopersonalen i Skellefteå säger att biobesöken fortfarande inte har återhämtat sig efter pandemin, utan är fortfarande generellt på en klart lägre nivå än 2019 och bakåt.

Men just Super Mario Bros. Filmen verkar vara ett undantag, som hur många som helst velat se - varenda föreställning i en veckas tid var helt fullsatt i Skellefteå (detta trots 3 - 4 visningar om dagen i två olika salonger), och när jag såg den efter drygt en vecka fanns bara enstaka hål i salongen.

Den stora skillnaden verkar vara att det här är en av ytterst få animerade filmer som även vuxna utan barn har velat se, sannolikt på grund av nostalgi kring TV-spelen - annars brukar ju de flesta vuxna resonera så att animerade filmer är "barnfilmer", och inget de kommer ämna till att se utan barn, men här verkar många ha gjort ett undantag. Faktum är att det här är nog i stort sett den enda animerade filmen någonsin där jag sett ganska många vuxna utan barn i biosalongen, något som annars (åtminstone här i Skellefteå) knappt förekommer alls - och då såg jag ändå den svenskdubbade föreställningen, så då kan man anta att det varit betydligt fler vuxna vid de textade originalversionerna...

När jag såg filmen här i Kungälv var det max 14 personer i salongen, inklusive mig och personen jag gick med. Men å andra sidan brukar de flesta skippa våran biograf och i stället åka till Göteborg när de ska på bio.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Regissörerna till den här filmen ska nu skriva en ny animerad Familjen Flinta långfilm.

Man kan ju tänka sig att den kan bli rätt bra.


Filmen kommer ha titeln Meet the Flintstones.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle nig ändå definitivt säga att jag gillar Frost filmerna mer  :D

Men det är ju såklart en smak sak :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag hade inget emot den här filmen  :)

Men jag skulle nog säga att ACROSS THE SPIDER-VERSE var mycket bättre  :D

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Skokaka

Jag är orolig över att jag kanske aldrig får chansen att se filmen... :'(

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 14 juni 2023 kl. 00:11:27Jag är orolig över att jag kanske aldrig får chansen att se filmen... :'(

Säg aldrig aldrig.

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 14 juni 2023 kl. 00:11:27Jag är orolig över att jag kanske aldrig får chansen att se filmen... :'(
Varför det? Den finns redan att förboka på DVD och Blu-Ray på flera butiker (bland annat CDON), för ett preliminärt datum på den 21 augusti, så vi vet att den kommer att släppas fysiskt:
https://cdon.se/film/super-mario-bros-filmen-blu-ray-c107333018026995

199 kr är kanske i saftigaste laget, men förbokar man två filmer landar det på 150 kr per film vilket är ett klart bättre pris - och annars kan man ju vänta lite tills priset gissningsvis går ner.

Och har man inte någon DVD/Blu-Ray-spelare lär filmen förstås också att släppas som digital hyr- och köpfilm på alla möjliga tjänster (SF Anytime, iTunes, Viaplay, m.fl.). Och slutligen lär det väl också bara vara en tidsfråga innan filmen släpps på någon streamingtjänst; i så fall troligen SkyShowtime (som till 50% ägs av distributörens moderbolag). Det lär förmodligen dröja ett tag, men inom några månader efter DVD/Blu-Ray/VoD-releasen lär den väl dyka upp även via streaming.

Något av dessa tre alternativ bör väl ändå passa dig, oavsett omständigheter och plånbok...?
(Sen går ju Super Mario Bros. Filmen fortfarande på bio på ganska många orter, men jag förmodar att du inte vill lägga ner pengar på biobesök på den...?)

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 14 juni 2023 kl. 00:11:27Jag är orolig över att jag kanske aldrig får chansen att se filmen... :'(
Är du fattig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.