Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Super Mario Bros. Filmen (Super Mario Bros, 2023)

Startat av TonyTonka, 23 april 2015 kl. 22:55:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MoonFace skrivet 14 juli 2023 kl. 22:30:34Jo asså jag tänker såhär.
Jag menar Charles har varit Mario sen Nintendo 64 - Mario 64 tv-spelet :D
Så för mig är det en självklarhet att han ska vara dom karaktärerna han alltid är :(

Men ja! Är inte jag som bestämmer såklart USA för göra som dom vill XD

När du säger det angående Peach. Jo hon verkade vara en stark karaktär i filmen.
Hon var till och med elak och sa att Mario är liten :o (på ett elakt sätt tyckte jag själv) Vilket shockade mig mycket.
Använda den attityden mot dom onda är en sak. Men jag kände att... Det där är inte Peach :(
Jag ser peach som en snäll människa mot alla människor XD
och som du säger. kanske skulle bli lite kalabalik om dom lät Peach bli tillfångatagen.
Luigi fick offra sig :o
Jag förstår hur du tänker. Jag vill ju också gärna annars ha Charles tillbaka, jag med...

Och jag som dock såg filmen på Engelska, hon sa dock att Mario "inte var viktig" vid ett tillfälle, vilket jag var förvirrad och shockad över, så detta kan jag också relatera till och jag vet inte varför hon sa så... :o

Men jo, hon kunde ha varit snällare. Och titeln till filmen kan vara vilseledande då de säger ju "Bros" så det syftar på båda Mario OCH Luigi, men Luigi hade inte tillräckligt tid på scen för att vara mycket till en stor roll, tycker jag, trots att han annars är viktig i storyn och dock hjälper Mario i slutet att besegra Bowser, så... Ja. :-\

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 14 juli 2023 kl. 22:42:20Jag förstår hur du tänker. Jag vill ju också gärna annars ha Charles tillbaka, jag med...

Och jag som dock såg filmen på Engelska, hon sa dock att Mario "inte var viktig" vid ett tillfälle, vilket jag var förvirrad och shockad över, så detta kan jag också relatera till och jag vet inte varför hon sa så... :o

Men jo, hon kunde ha varit snällare. Och titeln till filmen kan vara vilseledande då de säger ju "Bros" så det syftar på båda Mario OCH Luigi, men Luigi hade inte tillräckligt tid på scen för att vara mycket till en stor roll, tycker jag, trots att han annars är viktig i storyn och dock hjälper Mario i slutet att besegra Bowser, så... Ja. :-\
både* Och själv såg jag inte Peach som "elak" men jag förstår hur du tänker. 

MOA

Super Mario Bros Filmen e ett mästerverk
Efter flera månader har jag äntligen sett filmen och den var otrolig!Älskar hur karaktärerna e framställda & att Peach e badass som Samus fast int en riktig Samus klon.De får jag vänta på.Mario & Luigis dynamik e underbar & de va intressant & se deras familj.Striden mellan Mario & Donkey Kong var intressant & episk,gillade också alla referenser till andra spel,till och med Kid Icarus blev representerad.Bowser e en riktigt bra antagonist & hans hade varit riktigt bra om hade int blivit avbruten av Kamek.Nästan allt med filmen var så klimaktiskt,från DK,till Rainbow Road & slutstriden där Mario & Luigi blir riktiga superhjältar.Dubbningen var också riktigt bra,alla passade i sina roller & Lawrence Mackrory e helgrym som Bowser, bästa efter Jan Åström.Lumalee hade blivit mer intressant med fler scener,gillade också att flera Yoshis medverkade i en sekund.Bästa scenen i hela filmen e när Charles Martinet pratar svenska,helt osannolikt!DE BÄSTA HAN KUNDE GÖRA INNAN HAN SLUTADE SPELA MARIO!!!
Super Mario Bros Filmen får 10 stjärnor av mig,ett 3D animerat mästerverk,en av mina favoritfilmer,vill att Illumination & Nintendo skapar ett helt filmuniversum med flera filmer.En uppföljare e nog på väg.
Att titta på denna film var en fantastisk upplevelse,nästan lika bra som när jag upptäckte Super Metroid.Gillade all spelmusk i filmen & Bowser's Fury var bäst.Jag hade min allra senaste Mario tröja på mig baserad på denna film.Ja detta e bästa dagen i hela mitt liv.9 minuters credits e också episkt.Super Mario Bros Filmen e bästa filmen från i år, bästa filmupplevelsen jag nånsin haft,mitt liv e underbart,tack Mario för ett underbart liv.Kommer älska denna film tills går i graven.Tack för en underbar film,önskar att uppföljaren & filmer om andra spelserier skapas i framtiden med lika mycket kärlek som ni gav denna film.Har funnit vägen till mitt hjärta & kommer stanna där tills jag dör,bästa spelfilmen som skapats under detta millenium.En film som Mario förtjänat under alla dessa år han varit den största spelhjälten i hela världen.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 september 2023 kl. 22:03:12Super Mario Bros Filmen e ett mästerverk
Efter flera månader har jag äntligen sett filmen och den var otrolig!Älskar hur karaktärerna e framställda & att Peach e badass som Samus fast int en riktig Samus klon.De får jag vänta på.Mario & Luigis dynamik e underbar & de va intressant & se deras familj.Striden mellan Mario & Donkey Kong var intressant & episk,gillade också alla referenser till andra spel,till och med Kid Icarus blev representerad.Bowser e en riktigt bra antagonist & hans hade varit riktigt bra om hade int blivit avbruten av Kamek.Nästan allt med filmen var så klimaktiskt,från DK,till Rainbow Road & slutstriden där Mario & Luigi blir riktiga superhjältar.Dubbningen var också riktigt bra,alla passade i sina roller & Lawrence Mackrory e helgrym som Bowser, bästa efter Jan Åström.Lumalee hade blivit mer intressant med fler scener,gillade också att flera Yoshis medverkade i en sekund.Bästa scenen i hela filmen e när Charles Martinet pratar svenska,helt osannolikt!DE BÄSTA HAN KUNDE GÖRA INNAN HAN SLUTADE SPELA MARIO!!!
Super Mario Bros Filmen får 10 stjärnor av mig,ett 3D animerat mästerverk,en av mina favoritfilmer,vill att Illumination & Nintendo skapar ett helt filmuniversum med flera filmer.En uppföljare e nog på väg.
Att titta på denna film var en fantastisk upplevelse,nästan lika bra som när jag upptäckte Super Metroid.Gillade all spelmusk i filmen & Bowser's Fury var bäst.Jag hade min allra senaste Mario tröja på mig baserad på denna film.Ja detta e bästa dagen i hela mitt liv.9 minuters credits e också episkt.Super Mario Bros Filmen e bästa filmen från i år, bästa filmupplevelsen jag nånsin haft,mitt liv e underbart,tack Mario för ett underbart liv.Kommer älska denna film tills går i graven.Tack för en underbar film,önskar att uppföljaren & filmer om andra spelserier skapas i framtiden med lika mycket kärlek som ni gav denna film.Har funnit vägen till mitt hjärta & kommer stanna där tills jag dör,bästa spelfilmen som skapats under detta millenium.En film som Mario förtjänat under alla dessa år han varit den största spelhjälten i hela världen.
Glad att du älskade den. ;D

Så du tänker då som sagt göra en remake om Mario rösterna med dom från filmen? Eller ja, beror på...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 september 2023 kl. 22:58:53Glad att du älskade den. ;D

Så du tänker då som sagt göra en remake om Mario rösterna med dom från filmen? Eller ja, beror på...
Ja naturligtvis,filmen hade nog varit bättre om den släpptes på 90-Talet istället för live action filmen som blev väldigt dålig Tror ni jag e galen!Kan säkert upprepa mig själv till soluppgången men då blir ni galna på mig.
Lawrence Mackrory kommer högt upp på listan,bästa valet när Jan Åström var ottilänglig,grym sångröst,dom andra var också bra NEJ INTE UPPREPA MIG SJÄLV IGEN!!!
Förklarar mer när uppdateringen släpps

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 september 2023 kl. 23:16:04Ja naturligtvis,filmen hade nog varit bättre om den släpptes på 90-Talet istället för live action filmen som blev väldigt dålig Tror ni jag e galen!Kan säkert upprepa mig själv till soluppgången men då blir ni galna på mig.
Lawrence Mackrory kommer högt upp på listan,bästa valet när Jan Åström var ottilänglig,grym sångröst,dom andra var också bra NEJ INTE UPPREPA MIG SJÄLV IGEN!!!
Förklarar mer när uppdateringen släpps
Okej, slår han även Gunnar? Då blir ju jag själv nyfiken på den Svenska dubbningen.

Och vi får som sagt hoppas på fler filmer som den här. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 september 2023 kl. 23:23:05Okej, slår han även Gunnar? Då blir ju jag själv nyfiken på den Svenska dubbningen.

Och vi får som sagt hoppas på fler filmer som den här. ;)
Ja de gör han nog men Jan Åström hade nog varit lite bättre ändå

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 september 2023 kl. 23:32:35Ja de gör han nog men Jan Åström hade nog varit lite bättre ändå
Tycker också det, såklart.

MOA


Skokaka


MOA

Vem spelar kvinnan i reklamen?Låter int som Louise Raeder om hon int förändrats på så många år

gstone

Vilka spelar Marios farbror Arthur & Tony på svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag önskar mig den här filmen på Blu Ray i julklapp.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 19 december 2023 kl. 22:42:13Jag önskar mig den här filmen på Blu Ray i julklapp.
Jag också & vem spelar Mia Hana Hansson i denna film?Får inte fram nån information alls så tänk om hon inte medverkar

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 20 december 2023 kl. 14:17:30Jag också & vem spelar Mia Hana Hansson i denna film?Får inte fram nån information alls så tänk om hon inte medverkar
Nej, hon är inte med i filmen:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/super-mario-bros-filmen/