Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Man kan lika gärna jämföra denna rösten med Toads rumänska röst och Jan Erik Aune som Luigi när han säger: "Whoops! En hammer bror!" Jag tycker att dessa låter på pricken som Mikael Roupé.

https://www.youtube.com/watch?v=zXh5iMKwQz0&pp=ygUTbWlrYWVsIHJvdXBlIHJla2xhbQ%3D%3D

Den rumänska rösten vore mer passande som Looney Tunes karaktärerna.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 23 februari 2024 kl. 20:59:01Man kan lika gärna jämföra denna rösten med Toads rumänska röst och Jan Erik Aune som Luigi när han säger: "Whoops! En hammer bror!" Jag tycker att dessa låter på pricken som Mikael Roupé.

https://www.youtube.com/watch?v=zXh5iMKwQz0&pp=ygUTbWlrYWVsIHJvdXBlIHJla2xhbQ%3D%3D

Den rumänska rösten vore mer passande som Looney Tunes karaktärerna.
Hur låter dom ens på rumänska? Gillar att Jan Erik Aune säger Hammer Bror & My Beautiful Baloon på engelska. Älskar honom

MOA

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 24 december 2023 kl. 02:26:35Okej, jag kan nog nu eftersom jag kollade igenom alla videorna igen för att ta med alla som jag tyckte mest om. Förresten, dessa listorna är inte i någon särskild ordning, jag listar i alfabetisk ordning och utav båda delarna, utav vilket språk som visades först. Nåja, hur som helst, du kanske hajar...

Mario: Lou Albano, Jacques Dynam, Reinhard Brock, Tony Fuochi, Bernardo Ezeta, Mandarinska, Rune Alstedt, Hasse Thorbjörnsen, Steve Kratz, Walker Boone, Tuukka Leppänen, Gwen Lebret, Dinos Karidis, Themis Psichogius, Nils Vogt och Claudiu Istodor.

Luigi: Danny Wells, Jacques Ferrére, Indonesiska, Ricardo Hill, Staffan Hallerstam, Johan Hedenberg, Tony Rosato, Eleu Salvador, Lasse Lunderskov, Nederländska, Babis Klaliotis, Yannis Papaioannou, Zoltan Fekete, Jan Erik Aune, Rumänska och Kenneth Milldoff.

Peach: Jeannie Elias, Brasiliansk Portugisiska, Ann Hjort, Ulla Ollikainen, Stephanie Murat, Sabine Bohlman, Indonesiska, María Fernanda Morales, Sigrid Huun, Norska 2, Olga Zverera, Jane Björck/Jeanette Holmgren, Louise Raeder, Tracey Moore, Amal Hawija, Guilene Corte, Isabelle Volpé, Alexandra Ludwig och Matina Karra.

Toad: John Stocker, Ulla Ollikainen, Luq Hamet, Hans-Rainer Müller, Veronica Pivetti, Hasse Thorbjörnsen, Hasse Jonsson, Oberdian Junior, Nederländska, Nina Frisart och Kati Andai.

Bowser: Harvey Atkin, Brasiliansk Portugisiska, Danska, Antonio Paiola, Koreanska, Miguel Àngel Ghigliazza, Hallvard Lydvo, Norska 2, Alexander Novikov, Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad, Paulo Flores, Cláudio Satiro, Lasse Lunderskov, Nederländska, Tom Wentzel, Jukka Tiirikainen, Frédéric Souterelle, Yannis Papaioannou, Themis Psichogius, Denes Uljaki, Jan Erik Aune och Kenneth Milldoff.
Okej, eftersom de andra delarna har uppdaterats på grund av att några röster var felkrediterade, så antar jag...

Att "Oberdian Junior" som Toad är egentligen Sergio Rufino.

Att "Themis Psichogius" som Bowser är egentligen Jose Luis Castaneda.

"Yannis Papaioannou" som Luigi vet jag inte vem det egentligen är... (Förresten, jag vet med säkerhet i hela fall att "Babis Klaliotis" i rollen är i själva verket Giorgis Mazis, eftersom man ser den felkrediterade namnet innan den riktiga namnet visade sig.)

"Guilene Corte" som Peach är i själva verket Eleonora Prado, därför att man kan se den felkrediterade namnet innan den riktiga namnet visade sig.

Och att "Themis Psichogius" som Mario är egentligen Sándor Szúcs.

Jag chansar bara om jag gissade rätt. Men som sagt så vet jag inte vem det är som egentligen är Luigi istället för Yannis...

Förresten, jag vet att detta är off-topic, men eftersom detta har med Nils Vogt att göra, så...

Jag kan i hela fall garantera att det INTE är Nils som är den norska rösten till Knäppiga "Knäppe" Kurre, utan Kim Fangen. Han var också Dripple och SuperÅskBoll LaLaLa. Alla tre är även dubbade utav Hasse Jonsson och spelades utav Charlie Adler på engelska, ironiskt nog.

Kim Fangen har också spelat till exempel: Långben, SvampBob Fyrkant, Daffy Anka & Pelle Gris och Kyckling från Cow & Chicken.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 februari 2024 kl. 23:44:08Jag kan i hela fall garantera att det INTE är Nils som är den norska rösten till Knäppiga "Knäppe" Kurre, utan Kim Fangen. Han var också Dripple och SuperÅskBoll LaLaLa. Alla tre är även dubbade utav Hasse Jonsson och spelades utav Charlie Adler på engelska, ironiskt nog.

Kim Fangen har också spelat till exempel: Långben, SvampBob Fyrkant, Daffy Anka & Pelle Gris och Kyckling från Cow & Chicken.
Jag hade ingen aning!

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 25 februari 2024 kl. 14:31:34Första dubbrankningen färdig!

https://www.youtube.com/watch?v=BZ2B7Pd-wQ0
Som jag tänkte mig. Och, ja... Engelska är ju inte en "dubbning" direkt då den är originalet, men såklart så är den bäst eftersom den började ju allt. Tekniskt sätt så är svenska den bästa dubbningen då medan engelska är bästa versionen, eftersom den som sagt är originalet.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 25 februari 2024 kl. 22:36:32Som jag tänkte mig. Och, ja... Engelska är ju inte en "dubbning" direkt då den är originalet, men såklart så är den bäst eftersom den började ju allt. Tekniskt sätt så är svenska den bästa dubbningen då medan engelska är bästa versionen, eftersom den som sagt är originalet.
Vill inte sätta svenska högst upp

BPS

Citat från: MOA skrivet 25 februari 2024 kl. 23:37:37Vill inte sätta svenska högst upp
Är du rädd att folk ska tro att du är partisk?

MOA

Citat från: BPS skrivet 25 februari 2024 kl. 23:38:37Är du rädd att folk ska tro att du är partisk?
Vill inte visa att jag är extremt biased towards mina egna versioner

https://www.youtube.com/watch?v=QsIlggPBFdU

Skokaka

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 11:34:12Vill inte visa att jag är extremt biased towards mina egna versioner

https://www.youtube.com/watch?v=QsIlggPBFdU
Den här gången så är engelska bara tvåa, svenska har inte så bra betyg (förutom Kenneth Milldoff, förstås. Han räddar dubbningen lite, i hela fall. Som du säger, Kenneth Milldoff är bäst! ;)) och ett annat språk är på första plats. Men det var inte så förvånande, då jag visste nog första platsen. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 22:05:18Den här gången så är engelska bara tvåa, svenska har inte så bra betyg (förutom Kenneth Milldoff, förstås. Han räddar dubbningen lite, i hela fall. Som du säger, Kenneth Milldoff är bäst! ;)) och ett annat språk är på första plats. Men det var inte så förvånande, då jag visste nog första platsen. ;D
Ja jag får aldrig nog av att säga det! Jan Erik Aune är 10 gånger bättre än Kenneth & Nisse Vogt är 20 gånger bättre än Håkan