Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svensk Röst Till Bubsy

Startat av MOA, 29 oktober 2020 kl. 23:38:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Om Bubsy piloten dubbades till svenska vem hade passat som svensk röst till Bubsy?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 29 oktober 2020 kl. 23:38:20
Om Bubsy piloten dubbades till svenska vem hade passat som svensk röst till Bubsy?
Dick Eriksson eller Andreas Nilsson.

jimstrom

Kim Sullocki och Peter Sjöqvist kanske också skulle kunna funka, men jag tror nog Rob Paulsens skugga Andreas Nilsson hade passat bäst.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Will Siv

Mina förslag:

Anders Öjebo och/eller Mia Khil.

MOA

Jag dör!
Varför startade jag detta ämne?

Skokaka


MOA


Skokaka

Det är ju lika bra att serien inte dubbades till Svenska eller fortsatte, men om piloten hade ett Svenskt dubb så kanske den ser ut så här:

Bubsy: Staffan Hallerstam
Arnold: Andreas Nilsson eller Dick Eriksson
Terry: Monica Forsberg
Terri: Louise Raeder
Oblivia: Louise Raeder
Virgil: Steve Kratz eller Hasse Jonsson
Boz: Per Myrberg
Sid: Gunnar Ernblad eller Andreas Nilsson
Ally: Jennie Jahns

Det är tur dock att alla av dessa slapp dubba denna mardröm. Tycker synd om de Engelska rösterna, även... :-\

Will Siv


Skokaka


Will Siv


Skokaka


MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 juli 2023 kl. 21:29:19Det är ju lika bra att serien inte dubbades till Svenska eller fortsatte, men om piloten hade ett Svenskt dubb så kanske den ser ut så här:

Bubsy: Staffan Hallerstam
Arnold: Andreas Nilsson eller Dick Eriksson
Terry: Monica Forsberg
Terri: Louise Raeder
Oblivia: Louise Raeder
Virgil: Steve Kratz eller Hasse Jonsson
Boz: Per Myrberg
Sid: Gunnar Ernblad eller Andreas Nilsson
Ally: Jennie Jahns

Det är tur dock att alla av dessa slapp dubba denna mardröm. Tycker synd om de Engelska rösterna, även... :-\
Rob Paulsen & Hasse,neeeeej,hade blivit galen om dom dragit in Hasse i detta.Tur att de aldrig blev av.Den förbannande catchphrasen hade nog uttalats över 100 gånger *😫😫😫😫*

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  5 juli 2023 kl. 23:36:56Rob Paulsen & Hasse,neeeeej,hade blivit galen om dom dragit in Hasse i detta.Tur att de aldrig blev av.Den förbannande catchphrasen hade nog uttalats över 100 gånger *😫😫😫😫*
Som sagt, det är ändå tur att den inte blev dubbad så att dubbarna slipper lida av detta.

Jag tycker nog att Arnold är den mest tolerabla karaktären, då den stackarn fick lida i hela piloten. Och trots att han är Bubsys sidekick så vill han nog säkert hellre dö än att hänga med Bubsy, vilket är något jag kan relatera till. Åtminstone så misshandlar Sonic inte Tails, i hela fall. ;)

Elios

Citat från: Skokaka skrivet  5 juli 2023 kl. 21:29:19Det är ju lika bra att serien inte dubbades till Svenska eller fortsatte, men om piloten hade ett Svenskt dubb så kanske den ser ut så här:

Bubsy: Staffan Hallerstam
Arnold: Andreas Nilsson eller Dick Eriksson
Terry: Monica Forsberg
Terri: Louise Raeder
Oblivia: Louise Raeder
Virgil: Steve Kratz eller Hasse Jonsson
Boz: Per Myrberg
Sid: Gunnar Ernblad eller Andreas Nilsson
Ally: Jennie Jahns

Det är tur dock att alla av dessa slapp dubba denna mardröm. Tycker synd om de Engelska rösterna, även... :-\
Låter som en väldigt bra dubbning det hade varit.  ;D ;D