Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Konstgjorda bilder

Startat av Disneyfantasten, 14 september 2021 kl. 20:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Adam Larsson

Citat från: Blockhaj skrivet 19 september 2023 kl. 04:49:43XD går knappt att läsa, A:et flyter in i allt annat.
Bättre nu?

Kapsemon .png

Blockhaj

gstone

Citat från: Blockhaj skrivet 18 september 2023 kl. 17:45:19Om man får vara nörd bör det typ va "pakémon" eller "packmon", eftersom ordet pocket i pokémon egentligen avser något "paketerat" (pocketed), dvs inkapslat.
"pakémon" eller "packmon  låter mycket bättre in Fickmon i alla fall ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

MOA

2 roller av Kenneth Milldoff,borde se Magiska Kitteln för & höra hur bra han e som Hornkrönte Kungen

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 14 november 2023 kl. 16:58:272 roller av Kenneth Milldoff,borde se Magiska Kitteln för & höra hur bra han e som Hornkrönte Kungen
Som en som sett både original- och omdubbningen av Taran så kan jag säga dig att Kenneth gör en riktigt bra insats som den Hornkrönte, han låter mörk och hemsk (på ett bra sätt) i rollen. Tyvärr har dubbningen inte behållit "reverbet" i rösten, men det är inte Kenneths fel.

Han är dock inte riktigt i samma klass dom Jan Blomberg i originaldubbningen, dels för att han lyckades ännu bättre med röstkaraktären. Men bland insatserna i omdubbningen så är Kenneths bland de i toppen, i mitt tycke. Och jag känner på mig att du kommer gilla den med.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 14 november 2023 kl. 17:07:57Som en som sett både original- och omdubbningen av Taran så kan jag säga dig att Kenneth gör en riktigt bra insats som den Hornkrönte, han låter mörk och hemsk (på ett bra sätt) i rollen. Tyvärr har dubbningen inte behållit "reverbet" i rösten, men det är Kenneths fel.

Han är dock inte riktigt i samma klass dom Jan Blomberg i originaldubbningen, dels för att han lyckades ännu bättre med röstkaraktären. Men bland insatserna i omdubbningen så är Kenneths bland de i toppen, i mitt tycke. Och jag känner på mig att du kommer gilla den med.
Tror att filmen finns på Viking men finns den kvar på Archive.org med originaldubbning?
Reverb?Kenneths fel?Varför de?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 14 november 2023 kl. 17:33:07Tror att filmen finns på Viking men finns den kvar på Archive.org med originaldubbning?
Den finns uppladdad på Archive men det är någon som bara laddat ner Archives egna bearbetade fil från Josefins uppladdning så bildkvaliteten är inget att skryta om direkt.

Jag vet dock inte om det är okej att dela med sig av sådana länkar då uppladdaren faktiskt har stulit Josefins hårda arbete.

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 14 november 2023 kl. 17:33:07Tror att filmen finns på Viking men finns den kvar på Archive.org med originaldubbning?
1. Inte i dagsläget.
2. Reverb syftar till efterklang, där ett ljud kan höras "eka" en viss stund efter att det har spelats upp. På både engelska samt i den svenska originaldubbningen så används den effekten för den Hornkrönte när han talar, medans i omdubbningen saknas det.

Och jag skrev tyvärr fel i mitt inlägg, det är inte Kenneths fel till att det saknas reverb i omdubbningen. Det rör sig troligen om en miss från ljudteknikerna på Sun Studio, eller ett beslut som gjorts utifrån budgeten.

Nedrans jävla iPad-skrivbord...
Om jag är en Apatosaurs.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 14 november 2023 kl. 17:49:441. Inte i dagsläget.
Jo, någon kanske samma person som förra gången har faktiskt laddat upp den igen.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 november 2023 kl. 18:00:03Jo, någon kanske samma person som förra gången har faktiskt laddat upp den igen.
Jag trodde du först menade personen som återuppladdade den först, för några månader sedan. Den personens konto finns inte kvar.

Men nu när jag sökte efter filmen så har den laddats upp igen på ett annat konto, så du hade rätt. Så jag förhastade mig.
Om jag är en Apatosaurs.