Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 september 2023 kl. 18:54:13Någon annan har laddat upp Taran och den magiska kitteln nu dock verkar det vara Josefins version men i sämre kvalitet.

Jag vet inte om jag ska länka till den eller inte då den ju är snodd från Josefin.
Jag hittade den också efter en sökning, och det är samma användare som tidigare lade upp originaldubbningen av Pinocchio.

I beskrivningen skriver de dock att de har fått tag på den från någon annan.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 september 2023 kl. 18:54:13Någon annan har laddat upp Taran och den magiska kitteln nu dock verkar det vara Josefins version men i sämre kvalitet.

Jag vet inte om jag ska länka till den eller inte då den ju är snodd från Josefin.
Länka gärna till den ändå - det är betydligt bättre än ingenting tills dess att Josefin förhoppningsvis kan lägga upp sin nya version. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 september 2023 kl. 19:43:24Länka gärna till den ändå - det är betydligt bättre än ingenting tills dess att Josefin förhoppningsvis kan lägga upp sin nya version. :)
Okej, här är då länken.

https://archive.org/details/taran-och-den-magiska-kitteln-svensk-originaldubb_202309

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 september 2023 kl. 19:50:35Okej, här är då länken.

https://archive.org/details/taran-och-den-magiska-kitteln-svensk-originaldubb_202309
Tack. Jag skulle spontant gissa att det där är Archives automatiskt nedkomprimerade version av Josefins video som har lagts upp, vilket då innebär ingen HD-upplösning och betydligt lägre bitrate - men att det utan tvekan är Josefins version råder ju ingen tvekan om; inte minst genom titelskylten som ju uppenbart är tagen från VHS plus den extra skylten med röster efter sluttexterna (som inte fanns med på bio)...

Avsevärt sämre kvalitet som sagt - den här filen ligger bara på 400 MB, medan jag vill minnas att Josefins video var på några gigabyte...? Men betydligt bättre än ingenting, så det duger ju tills Josefin får klart sin nya version.
(Jag vill minnas att jag laddade hem Josefins version när det begav sig, men kommer inte åt den just nu då jag fortfarande håller på att installera min nya stationära dator; och ett par av mina hårddiskar inte fungerar just nu av någon anledning...)

Goliat

Pippi kommer börja dubbas under veckan. Om ni undrar.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet  7 september 2023 kl. 17:38:36Pippi kommer börja dubbas under veckan. Om ni undrar.
Hoppas att projektet går bra! :)

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet  4 september 2023 kl. 11:59:47Hoppas på att Lucky Luke dyker upp snart då, postar du länk när den är uppe isf? :)
Om du syftar på Lucky Luke - Mama Daltons revansch, så har min väninna dessvärre inte haft tid att digitalisera kassetten än, då hennes barn har varit sjuka. Men hon har lovat att försöka göra det denna eller nästa vecka, och kommer då lägga upp på Archive.org i orört digitaliserat format (sen kan vi förhoppningsvis erbjuda en bättre kvalitetsversion synkad till annan bildkälla senare). :)

Hon tror att hon ska ha spelat in även avsnitt av TV-serien Lucky Luke från TV1000, men det har hon inte kunnat hitta åt än, så där är hon inte lika säker.

(Ifall någon undrar, så har hon bett att vara anonym på nätet - därav att jag bara kallar henne för "min väninna")

Adam Larsson

Citat från: Goliat skrivet  7 september 2023 kl. 17:38:36Pippi kommer börja dubbas under veckan. Om ni undrar.
Kan man träna den här tekniken på en engelsk röst och sen själv prata svenska?

Goliat

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 september 2023 kl. 21:23:38Kan man träna den här tekniken på en engelsk röst och sen själv prata svenska?
Ja det går.

Adam Larsson

Citat från: Goliat skrivet 11 september 2023 kl. 21:25:51Ja det går.
Så teoretiskt är det möjligt att få en originalröst att prata svenska? Så då går den här tekniken att använda i fandubb?

Goliat

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 september 2023 kl. 21:26:40Så teoretiskt är det möjligt att få en originalröst att prata svenska? Så då går den här tekniken att använda i fandubb?
Ja precis. De har även använt samma teknik med svenska UFO-filmen för att få tal på andra språk med svenska orginalrösterna. Men de har använt sig av en teknik som förändrar munnens rörelse också så den ska passa. Det är dock inget jag sysslat med.

Daniel Hofverberg

Det har varit lite uppladdningar från min del på ett bra tag, på grund av avsaknad av fungerande stationär dator. Men nu när jag sakta börjar bli up and running igen kommer här något många efterfrågat; alla avsnitt av Hanna-Barbera-serien Pirater i mörka vatten (The Pirates of Dark Water) från 1991; inspelat från FilmNet med svenskt tal. :)
https://archive.org/details/pirater-i-morka-vatten

Som vanligt vet man ju aldrig vad som får vara kvar och inte på Archive, så jag råder er alla att ladda hem avsnitten snarast. Alla 21 avsnitt finns med, plus en separat video med (något bristfälliga) dubbcredits.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2023 kl. 13:47:52Det har varit lite uppladdningar från min del på ett bra tag, på grund av avsaknad av fungerande stationär dator. Men nu när jag sakta börjar bli up and running igen kommer här något många efterfrågat; alla avsnitt av Hanna-Barbera-serien Pirater i mörka vatten (The Pirates of Dark Water) från 1991; inspelat från FilmNet med svenskt tal. :)

Som vanligt vet man ju aldrig vad som får vara kvar och inte på Archive, så jag råder er alla att ladda hem avsnitten snarast. Alla 21 avsnitt finns med, plus en separat video med (något bristfälliga) dubbcredits.
Fantastiskt. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gorehound

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2023 kl. 13:47:52Det har varit lite uppladdningar från min del på ett bra tag, på grund av avsaknad av fungerande stationär dator. Men nu när jag sakta börjar bli up and running igen kommer här något många efterfrågat; alla avsnitt av Hanna-Barbera-serien Pirater i mörka vatten (The Pirates of Dark Water) från 1991; inspelat från FilmNet med svenskt tal. :)

HOLY SHIT, TACK TACK OCH ÅTER TACK!!!

Erika

Guld! :)