Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bästa Rösten

Startat av MOA, 9 juni 2022 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Jag skriver som sagt om Bästa Rösten på min blogg, e de nån som vill ha de som videoformat?
Ni kan också föreslå vilka karaktärer jag ska ha med men ta inte karaktärer som ni gjort själva. Jag vill vara mer unik i mina inlägg.

Lillefot

Om videor är något du är villig att göra för jämförelserna, så vore det mycket trevligt. Då går det ju att visa korta klipp av karaktären med just den rösten du beskriver och analyserar. Men det väljer du i slutändan själv.

En karaktär jag skulle bli glad att se dig jämföra rösterna på är Sonic The Hedgehog. Främst är det för att han har bytt röster flertalet gånger under spelseriens gång, dels för de skådisar som gestaltat honom i olika TV-serier och dels även hans svenska röster genom åren (särskilt Eric Donell i Sonic X, vars dubb jag minns var mycket välgjord).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  9 juni 2022 kl. 20:45:24
Om videor är något du är villig att göra för jämförelserna, så vore det mycket trevligt. Då går det ju att visa korta klipp av karaktären med just den rösten du beskriver och analyserar. Men det väljer du i slutändan själv.

En karaktär jag skulle bli glad att se dig jämföra rösterna på är Sonic The Hedgehog. Främst är det för att han har bytt röster flertalet gånger under spelseriens gång, dels för de skådisar som gestaltat honom i olika TV-serier och dels även hans svenska röster genom åren (särskilt Eric Donell i Sonic X, vars dubb jag minns var mycket välgjord).
Sonic kommer när jag är färdig med Nintendo karaktärerna

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  9 juni 2022 kl. 22:02:42
Sonic kommer när jag är färdig med Nintendo karaktärerna
Ok, ser fram emot att läsa dina kommande jämförelser. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Will Siv

Katten Gustaf.

Jag kommer med fler förslag sen.

MOA

Bästa Rösten e snart tillbaks igen, första karaktären blir Link.Jag kommer skriva inlägget här & senare ladda upp en video. Föreslå bara karaktärer som int är Disney

MOA

Link - Hasse
Zelda - Louise Raeder[Avsn 1-10}Mia Hansson[Avsn 11-13]
Ganon - Gunnar Ernblad[Avsn 1-6]Johan Hedenberg[Avsn 7-10]Mattias Knave[Avsn 11-13}
Kommentera om de finns fler karaktärer i Zelda serien som har mer än en röst
Som ni ser begränsar jag mig int bara till hemlandet utan rankar också engelska & japanska röster
Så ni kan också komma med engelska förslag ;)