Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Mumfie

Startat av MOA, 7 juli 2022 kl. 13:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Detta e ett upplåst minne,en av dom första animationerna jag såg online,borde vat 2013-14.Tror kanalen hette Tecknat Trippare,finns inte kvar längre.Hade glömt bort att detta existerade & de ledde till en mindre nostalgitripp av nåt som låg långt ner i minnet

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  7 juli 2022 kl. 13:37:54
Detta e ett upplåst minne,en av dom första animationerna jag såg online,borde vat 2013-14.Tror kanalen hette Tecknat Trippare,finns inte kvar längre.Hade glömt bort att detta existerade & de ledde till en mindre nostalgitripp av nåt som låg långt ner i minnet
Denna kanalen? https://youtube.com/c/TecknatTrippareVHSInsamling

Lillefot

#2
Hela serien (eller åtminstone första säsongen) finns upplagd av en Youtuber med namn VHS'en brinner. om du är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=cmRmPfF0q5Y

Har också starka minnen av just Mumfie, tack vare att avsnitten alltid slutade med cliffhangers så att man skulle vara exalterad till nästa gång Bolibompa visade serien. Det hjälpte också att den lilla vita elefanten var så lätt att tycka om, för att inte tala om hans vän Fågelskrämman.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA


MOA

Finns filmen Mumfie's Quest på svenska?

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  7 juli 2022 kl. 20:11:51
Finns filmen Mumfie's Quest på svenska?
Tyvärr inte. Den filmen är dock en ihopslagning av seriens 13 första avsnitt, likt hur Filmen om Nalle Puh till största del är uppbyggd av 3 kortfilmer.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

adro

Tyckte Mumfie var en trevlig och småkäck serie
Dubbades fler säsonger utöver den första?

Lillefot

Citat från: adro skrivet  8 juli 2022 kl. 13:41:47
Tyckte Mumfie var en trevlig och småkäck serie
Dubbades fler säsonger utöver den första?
Det kan nog bara Monica Forsberg eller ansvariga på KM Studio svara på. Tvivlar dock på att så skulle vara fallet.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

adro

Citat från: Lillefot skrivet  8 juli 2022 kl. 14:13:11
Det kan nog bara Monica Forsberg eller ansvariga på KM Studio svara på. Tvivlar dock på att så skulle vara fallet.
Jag tvivlar på det med, annars hade man nog hört mer om det i Sverige, för serien har totalt 79 originalavsnitt

Erika

Såvitt jag vet har endast första säsongen sänts i svensk tv.

MOA

Jag måste verkligen beundra Frank Ådahl som Mumfie,hans sångröst e helt underbar

MOA

#11
Bara jag eller sjunger dom"En liten elefant som är go som fan"?
https://www.youtube.com/watch?v=JCngm8iPAM4&list=LL&index=1

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 13 juli 2022 kl. 23:44:17
Bara jag eller sjunger dom"En liten elefant som är go som fan"?
Jag hör, En liten elefant underbart helt klart.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2022 kl. 23:52:57
Jag hör, En liten elefant underbart helt klart.
Ursäkta jag glömde länka videon :-[

Elios

Citat från: Lillefot skrivet  7 juli 2022 kl. 14:33:49
Hela serien (eller åtminstone första säsongen) finns upplagd av en Youtuber med namn VHS'en brinner. om du är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=cmRmPfF0q5Y

Har också starka minnen av just Mumfie, tack vare att avsnitten alltid slutade med cliffhangers så att man skulle vara exalterad till nästa gång Bolibompa visade serien. Det hjälpte också att den lilla vita elefanten var så lätt att tycka om, för att inte tala om hans vän Fågelskrämman.

Åh tack så jätte mycket då vet jag precis vad jag ska göra idag!  ;D ;D