Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den modiga lilla brödrosten (The Brave Little Toaster)

Startat av MOA, 14 juli 2022 kl. 14:31:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2022 kl. 20:14:23
Ingen aning hur deras avtal ser ut, men filmerna lär ju i alla fall inte släppas på Disney+ i Sverige med de befintliga svenska dubbningarna - för sannolikheten att Disney i USA skulle ta sig tid att förhandla med NENT i Sverige om att köpa loss deras dubbning, om de ens finns bevarade, lär vara i stort sett lika med noll... :(


vilka fler dubbningar äger dom inte ?

Fantastic four . spidermam, iron man och hulk serierna antar jag att dom inte heller äger dubbningarna till :'( :'( :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

#61
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 16:28:24Det är helt riktigt att Disney inte varit inblandade produktionsmässigt, men däremot distribuerar Disney alla tre filmerna i bl.a. USA och vissa andra länder.
Filmens produktion började faktiskt oss Disney efter dom köpt filmrättigheterna till original novellen.
 
John Lasseter föreslog den ( samt "I Vildingarnas Land" ) som en delvis ( eller helt ) datoranimerad film, men Disney avslog idén och gav John sparken, han började sen på LucasFilms "Graphics Group" som nu kallades "Pixar" ( och vi vet resten )

"Brödrosten" gick över till den nya "Hyperion Pictures" startad av producenten Thomas L. Wilhite, men Disney fortsatte finansiera filmen ( tillsammans med TDK ).

Wilhite anställde Jerry Rees och Joe Ranft som regissör och manusförfattare och animationen producerades hos Wang Film i Taiwan.

Flera framtida Disney animatörer och regissörer ( som Kirk Wise, Mark Dindal, Kevin Lima och Chris Buck ) var med och gjorde filmen.

gstone

Citat från: Will Stewart skrivet  8 november 2022 kl. 17:07:14Filmens produktion började faktiskt oss Disney efter dom köpt filmrättigheterna till original novellen.
 
John Lasseter föreslog den ( samt "I Vildingarnas Land" ) som en delvis ( eller helt ) datoranimerad film, men Disney avslog idén och gav John sparken, han började sen på LucasFilms "Graphics Group" som nu kallades "Pixar" ( och vi vet resten )

"Brödrosten" gick över till den nya "Hyperion Pictures" startad av producenten Thomas L. Wilhite, men Disney fortsatte finansiera filmen ( tillsammans med TDK ).

Wilhite anställde Jerry Rees och Joe Ranft som regissör och manusförfattare och animationen producerades hos Wang Film i Taiwan.

Flera framtida Disney animatörer och regissörer ( som Kirk Wise, Mark Dindal, Kevin Lima och Chris Buck ) var med och gjorde filmen.
Jag älskar Mark Dindal.
 Kevin Lima  gjord Förtrollade

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2022 kl. 16:09:36Det kan man tycka, men när TV1000 beställde nydubb av de två uppföljarna (som aldrig dubbats innan) så vore det väl ganska logiskt om man även dubbade om den första filmen för att få samma röster. Annars blir det ju helt olika röster mellan den första och andra filmen, som förmodligen skulle kännas inkonsekvent om barn såg alla tre filmerna samma månad.
Jag tror att jag ska ha VHS-rippar digitaliserat - jag ska ta och leta, så kan jag lägga upp på Archive.org om jag har. :)
Har du hittat dom?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2023 kl. 14:18:44Vem spelar Luftkonditioneringen  på svenska ?
Kenneth Milldoff i den första filmen. Om karaktören ör med i uppföljarna kan jag dock inte svara på.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 31 augusti 2023 kl. 14:21:36Kenneth Milldoff i den första filmen. Om karaktören ör med i uppföljarna kan jag dock inte svara på.
Tack :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 31 augusti 2023 kl. 16:15:46Tror att de e Helen Sjöholm,verkligen en sexy apparat
Rullbandspelare, ändå smart att använda designen på rullbandspelare för att få fram en sådan karaktären.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2023 kl. 16:23:17Rullbandspelare, ändå smart att använda designen på rullbandspelare för att få fram en sådan karaktären.
Hon är en karikatyr av filmstjärnan Mae West i fall ni inte viste det :D
 
Det fins för övrigt en intressant dokumentär om West på SVT Play( elle fanns i alla fallk förut) ;D .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Radionm är en pardoi på Jack Nicholson och den hängande lampan är en karikatyr av Peter Lorre.

Tydligen ska också " Mishmash" låta som en imitation av Joan Rivers(från Det våras för rymden  och Shrek 2 bland annat).
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Efter 3 år såg jag filmen på IPTV & den var riktigt bra.Gillar karaktärernas karaktärsark,dom börjar som unlikeable assholes,framförallt Lampan,Radion & Kirby men dom börjar acceptera varann i slutet.Gillar att Brödrosten blir snäll mot Filten,hjärtvärmande.Låtarna e bra,även om bara en riktig artist medverkar.
Kenneth Milldoff e bäst!Gillar att han pratar norrländska som Kirby.Farsan ringde när jag såg filmen & han trodde att de var folk i närheten.Dubbningen e bra,en av dom bättre Sun Studio gjort men slutligen anser jag att Modiga Lilla Brödrosten e en riktigt bra film för barn & vuxna

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 10 september 2023 kl. 10:13:46Efter 3 år såg jag filmen på IPTV & den var riktigt bra.Gillar karaktärernas karaktärsark,dom börjar som unlikeable assholes,framförallt Lampan,Radion & Kirby men dom börjar acceptera varann i slutet.Gillar att Brödrosten blir snäll mot Filten,hjärtvärmande.Låtarna e bra,även om bara en riktig artist medverkar.
Kenneth Milldoff e bäst!Gillar att han pratar norrländska som Kirby.Farsan ringde när jag såg filmen & han trodde att de var folk i närheten.Dubbningen e bra,en av dom bättre Sun Studio gjort men slutligen anser jag att Modiga Lilla Brödrosten e en riktigt bra film för barn & vuxna
Den är ju som sagt inte gjord av Sun Studio och du kan inte anta att alla Köpenhamns dubbningar är gjorda av Sun Studio.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 september 2023 kl. 10:32:20du kan inte anta att alla Köpenhamns dubbningar är gjorda av Sun Studio.
Varför kan man inte anta de ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.