Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 20 februari 2024 kl. 22:30:24Jag hade ingen aning om att Magnus Mark dubbade så här tidigt !

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/scooby/
Då blir du mer förvånad när duger höra att han var med redan i den Kanadensiska tecknade TV-serien Pippi Långstrump från 1997.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 februari 2024 kl. 07:28:13Då blir du mer förvånad när duger höra att han var med redan i den Kanadensiska tecknade TV-serien Pippi Långstrump från 1997.
Jaså, var han...? Han står i alla fall inte med på Dubbningshemsidans creditlista:
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/pippi-langstrump-serien/

Vem spelade han där?

Hursomhelst är ju Scooby-Doo på Zombieön bara ett år senare än Pippi Långstrump, så det är inte så enormt stor skillnad.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2024 kl. 08:39:23Jaså, var han...? Han står i alla fall inte med på Dubbningshemsidans creditlista:

Vem spelade han där?

Hursomhelst är ju Scooby-Doo på Zombieön bara ett år senare än Pippi Långstrump, så det är inte så enormt stor skillnad.
Jag vill minnas att TonyTonka gick igenom rollistorna efter olika avsnitt i en tråd, men nu kan jag dessvärre inte hitta den tråden i denna enorma röran...

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2024 kl. 08:39:23Hursomhelst är ju Scooby-Doo på Zombieön bara ett år senare än Pippi Långstrump, så det är inte så enormt stor skillnad.
Scooby Doo på Zombieön är väl dock dubbad för VHS utgåvan som enligt Svensk Mediedatabas är från 1999.

gstone

Någon info om dom svenska dubbningarna om 90s talets X Men ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Erik Friman

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2024 kl. 08:39:23Jaså, var han...? Han står i alla fall inte med på Dubbningshemsidans creditlista:

Vem spelade han där?
Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 februari 2024 kl. 09:29:53Jag vill minnas att TonyTonka gick igenom rollistorna efter olika avsnitt i en tråd, men nu kan jag dessvärre inte hitta den tråden i denna enorma röran...
Hittade en rolllista via Fandom. Magnus Mark gör borgmästaren och konduktören. 
https://dubbnings.fandom.com/sv/wiki/Pippi_L%C3%A5ngstrump_(tv-serie)

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 februari 2024 kl. 10:46:08Någon info om dom svenska dubbningarna om 90s talets X Men ?
Några av rösterna i båda dubbningarna nämns i den här tråden.

gstone

Har vi något slags definitivt bevis på att The New Batman Adventures har fått en ny svensk dubbningen för Amazon Prime ?

Och vilka rösterna  är ersatt i denna dubbning ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Vilka live action Vuxen Netflix filmer var det som fick svenska dubbningar ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Oskar

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2024 kl. 23:02:36Har vi något slags definitivt bevis på att The New Batman Adventures har fått en ny svensk dubbningen för Amazon Prime ?

Och vilka rösterna  är ersatt i denna dubbning ?
Jag har läst att Mattias knave gör Batman både dubbning och man bodde märka på Mattias knave röst eftersom han har åldrats sedan originaldubbning gjort på 90 talet och omdubbning gjorde 2023.Enda kruxet är omdubbning gjorde hos Iyuno. Nackdelen med Iyuno vill inte ger ut creditlistan till privatpersoner.

gstone

Jag skulle väldigt gärna vilja ha mer detaljerade rollista  till tv serien Pingvinerna från Madagaskar

Vist har väl Daniel och eller Oscar kontakter på KM Studio ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  5 mars 2024 kl. 12:00:11Jag skulle väldigt gärna vilja ha mer detaljerade rollista  till tv serien Pingvinerna från Madagaskar

Vist har väl Daniel och eller Oskar kontakter på KM Studio ?
Vilken Oskar?

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]