Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 januari 2024 kl. 21:37:08Här är en spellista

https://www.youtube.com/playlist?list=PLMfPfMdLhYYeh7FaD0PL17WoDlLDmYLwH
26:e videon in
Vänta, vad har detta med multilanguage videorna att göra? 

Super Cyborg ser i hela fall inte ut som ett barnvänligt spel... Och huvudfiguren är på tok för lik Samus.

MOA

Kommer skapa Multilanguage videor med dessa program framöver:
Chipmunkarna
Count Duckula
Alfred J Kwak
Powerpuffpinglorna
Ed, Edd & Eddy
Modiga Lilla Brödrosten*
*Enbart sångröster
Ni kan även komma med förslag men inte Disney eller Warner Bros för det är övergjort. Jag föredrar också program istället för filmer

MOA

Jag kunde ljugit för er dubbla gånger? Legenden Om Zelda finns också dubbad på norska så jag blir tvungen att göra om alla Multilanguage videor med Link, Zelda & Ganon

Erika

Citat från: MOA skrivet  3 februari 2024 kl. 09:17:07Ni kan även komma med förslag men inte Disney eller Warner Bros för det är övergjort. Jag föredrar också program istället för filmer
Argai (Argaï: La prophétie) kanske vore något? Kenneth Milldoff, en av dina favoriter, är med i den svenska dubben.

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2024 kl. 14:49:43Jag kunde ljugit för er dubbla gånger? Legenden Om Zelda finns också dubbad på norska så jag blir tvungen att göra om alla Multilanguage videor med Link, Zelda & Ganon
Vet inte om du har sett det, men minst en dansk dubbning av Legenden om Zelda finns också.

MOA

Citat från: Erika skrivet  4 februari 2024 kl. 19:40:12Argai (Argaï: La prophétie) kanske vore något? Kenneth Milldoff, en av dina favoriter, är med i den svenska dubben.
Vet inte om du har sett det, men minst en dansk dubbning av Legenden om Zelda finns också.

Jag har aldrig hört talas om det programmet
VARFÖR är den svenska dubbningen den enda som finns registrerad på Dubbing Database?

Erika

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2024 kl. 19:44:52Jag har aldrig hört talas om det programmet
Det är en fransk animerad tv-serie från 2000, du hittar mer information om den här.

Eftersom den svenska dvd-utgåvan verkar vara utgången, kanske det är okej att tipsa om alla avsnitt av Argai går att se på Youtube... :)

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2024 kl. 19:44:52VARFÖR är den svenska dubbningen den enda som finns registrerad på Dubbing Database?
Ingen aning, kanske man har missat att registrera de norska och danska dubbningarna?

MOA

Citat från: Erika skrivet  4 februari 2024 kl. 19:57:45Det är en fransk animerad tv-serie från 2000, du hittar mer information om den här.

Eftersom den svenska dvd-utgåvan verkar vara utgången, kanske det är okej att tipsa om alla avsnitt av Argai går att se på Youtube... :)
Ingen aning, kanske man har missat att registrera de norska och danska dubbningarna?
Finska existerar också
Vilka medverkar förutom Fredrik Dolk, Håkan Mohede & Kenneth Milldoff?

Erika

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2024 kl. 21:46:40Vilka medverkar förutom Fredrik Dolk, Håkan Mohede & Kenneth Milldoff?
Om jag inte minns helt fel är även bl. a. Nina Gunke och Elin Abelin med.

MOA

MOA

MOA

MOA

MOA

Skokaka

Undrar hur du får tag i andra språk egentligen. Fanns det verkligen avsnitt i YouTube på alla andra språk eller är det någon annanstans där du får tag i dessa dubbningarna? 

Och jag antar att en del 2 kommer till den andra dubbade serien.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 februari 2024 kl. 21:57:32Undrar hur du får tag i andra språk egentligen. Fanns det verkligen avsnitt i YouTube på alla andra språk eller är det någon annanstans där du får tag i dessa dubbningarna?

Och jag antar att en del 2 kommer till den andra dubbade serien.
Lätt enkel sökning men vissa språk kunde jag inte hitta mer än ett intro & även om jag skrev något annat kom svenska ändå upp som resultat