Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

JAG ÄR EN STOR DUMSKALLE!!!
Råkade ta med samma grekiska dubbning 2 gånger i AOSMB3 videorna, nu måste jag göra om dom en tredje gång!!! >:( >:( >:( >:(

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 februari 2024 kl. 13:44:39Andra Toad rankningen

https://www.youtube.com/watch?v=iV2voxeHLjQ
Det är väl dock ärligt talat inte så konstigt att många kvinnor har spelat Toad, då rösterna i spelen är ju tjejer, dock så spelas han utav en man i de tecknade serierna, så... 

Jag tycker dock att rumänska är konstigast, för mörk för honom. Tycker att den har dock likheter med Mikael Roupé.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 18 februari 2024 kl. 21:06:29Det är väl dock ärligt talat inte så konstigt att många kvinnor har spelat Toad, då rösterna i spelen är ju tjejer, dock så spelas han utav en man i de tecknade serierna, så...

Jag tycker dock att rumänska är konstigast, för mörk för honom. Tycker att den har dock likheter med Mikael Roupé.
Rumänska Mikael Roupé! Som sagt låter inte alla kvinnor dåliga men här var det fler än män. Jag älskar Nisse Vogt ;D

MOA

MOA

MOA

Erika

Citat från: MOA skrivet  3 februari 2024 kl. 09:17:07Ni kan även komma med förslag men inte Disney eller Warner Bros för det är övergjort. Jag föredrar också program istället för filmer
Två förslag till, Den sista enhörningen (långfilm förvisso, men det vore kul med t. ex. multilanguage-videos då det knappt verkar finnas...) och den japansk-franska tv-serien Den lilla sjöjungfruns äventyr (även känd under ett par andra titlar på svenska) från 1991.

MOA

Citat från: Erika skrivet 21 februari 2024 kl. 16:59:15Två förslag till, Den sista enhörningen (långfilm förvisso, men det vore kul med t. ex. multilanguage-videos då det knappt verkar finnas...) och den japansk-franska tv-serien Den lilla sjöjungfruns äventyr (även känd under ett par andra titlar på svenska) från 1991.
Videon som du länkade finns inte kvar men flera videon av Sabans Lilla Sjöjungfrun finns. Aldrig sett dom så har dålig koll men videor kan komma i framtiden

MOA

Skokaka

Undrar om du tänker ranka alla dubbningarna i ordning, från sämst till bäst. Eftersom det är fem karaktärer och deras röster så kan de väl rankas från 1-5. Vi kan i alla fall vara säkra på att rösterna i Media Dubbs dubbning av Super Mario Brödernas Super Show! och de engelska rösterna får 5/5 för att alla rösterna i dessa var bra. ;) Vet inte om någon dubbning får 0/5, det beror på om alla fem rösterna är dåliga eller inte. Plus så är en del dubbningar med fler än en röst åt några utav karaktärerna, så... Undrar vilket dubb skulle vinna och vilket som förlorar.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 22 februari 2024 kl. 21:43:02Undrar om du tänker ranka alla dubbningarna i ordning, från sämst till bäst. Eftersom det är fem karaktärer och deras röster så kan de väl rankas från 1-5. Vi kan i alla fall vara säkra på att rösterna i Media Dubbs dubbning av Super Mario Brödernas Super Show! och de engelska rösterna får 5/5 för att alla rösterna i dessa var bra. ;) Vet inte om någon dubbning får 0/5, det beror på om alla fem rösterna är dåliga eller inte. Plus så är en del dubbningar med fler än en röst åt några utav karaktärerna, så... Undrar vilket dubb skulle vinna och vilket som förlorar.
Nämen Skokaka, det var ingen dum idé! Måste göra det i en framtida video då, efter jag är färdig med Mario Brödernas röster

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 23 februari 2024 kl. 11:34:13Första duon färdig!

https://www.youtube.com/watch?v=DEKQv0xBo-Y
Såklart så var den bättre svenska dubbningen och engelska originalet de två bästa. ;)