Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  1 mars 2024 kl. 13:16:12Borde jag ge Louise första plats?
Tja, om du tycker att hon är bäst utav rösterna, så ja.

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  2 mars 2024 kl. 10:41:42Sista videon på ett tag:

https://www.youtube.com/watch?v=lyZfOEXD10o
Undrar dock vad exakt det var som du ändrade i Zelda videorna?

Jo, förresten. Jag kom dock på att inte bara så var jag osäker på vilken replik till Toad i TAOSMB3 skulle användas eller att Grounder inte hade repliken som jag förväntade mig (även om det som du använde var annars vad jag hade som en andra gissning) så trodde jag nog att Zelda skulle ha en replik från det första avsnittet, fast det hon säger i introt passar mer, då Links catchphrase där användes, och du använde väl också det första avsnitten som ett alternativ om du inte hittade introt på språken som du använde.

Förresten, en liten fun fact: I Captain N: The Game Master (som väl kommer härnäst, va?) så var Link, Zelda och Ganon med, och rösterna (Jonathan Potts, Cynthia Preston och Len Carlson) repriserade sina roller. Tyvärr så är ju detta väl ett utav de avsnitten som inte finns på svenska i YouTube. Hoppas dock att de svenska rösterna återvände i denna, de medverkar ju trots allt i den svenska dubbningen...

Jag har förresten hört att Link är äldre och har mognat i denna, utan att flörta med Zelda. Men det är väl lika bra det, för att för det första: Karaktärsutveckling. Och för det andra: Vi behöver väl inte TVÅ Simon Belmont. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 mars 2024 kl. 00:40:36Jag har förresten hört att Link är äldre och har mognat i denna, utan att flörta med Zelda. Men det är väl lika bra det, för att för det första: Karaktärsutveckling. Och för det andra: Vi behöver väl inte TVÅ Simon Belmont. ;)
Quest For The Potion Of Power finns tyvärr inte på svenska men när deras VA redan medverkar i programmet så återkommer dom nog till rollerna. Om jag hittar avsnittet på svenska hoppas jag att Johan Hedenberg spelar Ganon för att han är högt upp på listan

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 mars 2024 kl. 11:40:24Senaste rankningen:
https://www.youtube.com/watch?v=sdshuVVrXus&list=PLMfPfMdLhYYcLciEgqkA3Zq6FiyKZrVe8&index=15
Nice, nu så är vi tillbaka. Men... Vad nu? Första gången som engelska är faktiskt längst ner medan alla de andra rösterna FAKTISKT är bra? :o Men såklart, kan vara som sagt för att Link låter som en "irriterande tönt", vilket han också är i denna serien... Särskilt när han tänkte "gosa" med Zelda. :o 

Den här gången så blev det dock istället för en länk (eller "Link" lol! ;D) istället för att videon är här? ??? Nåja... Kan säga att de andra rösterna faktiskt slår den engelska, och jag är osäker varför Link porträtterades som han gjorde i denna serie...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 mars 2024 kl. 20:41:55Nice, nu så är vi tillbaka. Men... Vad nu? Första gången som engelska är faktiskt längst ner medan alla de andra rösterna FAKTISKT är bra? :o Men såklart, kan vara som sagt för att Link låter som en "irriterande tönt", vilket han också är i denna serien... Särskilt när han tänkte "gosa" med Zelda. :o

Den här gången så blev det dock istället för en länk (eller "Link" lol! ;D) istället för att videon är här? ??? Nåja... Kan säga att de andra rösterna faktiskt slår den engelska, och jag är osäker varför Link porträtterades som han gjorde i denna serie...
Jag gillar inte sättet som Jonathan Potts snackar på & stör mig också över Len Carlsons elektroniska filter. Bara så bisarrt

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 mars 2024 kl. 11:22:56Andra prinsessan
https://www.youtube.com/watch?v=k6ITgnmNnVA&list=PLMfPfMdLhYYcLciEgqkA3Zq6FiyKZrVe8&index=16
Och just det ja, jag glömde att peka ut att i dessa omgångarna så är figurerna inte med på bilderna med flaggorna denna gången. Och nu ser jag att Hasse och hans (förra) fru spelade ett par, vad ironiskt. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 mars 2024 kl. 20:12:37Och just det ja, jag glömde att peka ut att i dessa omgångarna så är figurerna inte med på bilderna med flaggorna denna gången. Och nu ser jag att Hasse och hans (förra) fru spelade ett par, vad ironiskt. ;D
Ja hittade inga transparanta bilder, tror det kan vara en av Mia Hanas första dubbningar fast jag är osäker

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 14 mars 2024 kl. 11:23:27
https://www.youtube.com/watch?v=R_djORTNRm8
Visste att Italien vann än en gång. Eftersom alla tre utav de italienska rösterna är på första plats så är det väl uppenbart att detta är din favoritdubb av serien, och den kommer väl att vara på första plats när du rankar alla språken. ;) 

Kom att tänka på det, undrar om Mattias Knave kunde funka som Bowser. ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 mars 2024 kl. 21:12:40Visste att Italien vann än en gång. Eftersom alla tre utav de italienska rösterna är på första plats så är det väl uppenbart att detta är din favoritdubb av serien, och den kommer väl att vara på första plats när du rankar alla språken. ;)

Kom att tänka på det, undrar om Mattias Knave kunde funka som Bowser. ???
Möjligtvis i filmen men inte i programmen, har nog av röster där

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 mars 2024 kl. 12:02:54Nu har jag rankat alla dubbningarna igen

https://www.youtube.com/watch?v=VcmPV0tz9aQ
Japp, Italien vann. ;) Och ett exempel utav engelska röster som inte är lika bra som dubbningarna. 

Jag slår vad om att Levi Stubbs som Mother Brain kommer också att vara långt ner, eftersom det är en mans röst.