Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Idol

Startat av E, 10 september 2018 kl. 15:47:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

#30
Blev väldigt besviken på att Matilda och Pawel inte gick vidare till fredagsfinalerna :( >:(, även om dom hade lite sämre låtval idag så var deras röster ändå bra

Men annars är jag nöjd med dom som gick vidare

Daniel Hofverberg

Jag tycker det var tråkigt att inte Eden fick ett wildcard - det hade varit mer rättvist än Freddie i mina ögon. :( Förutom det är jag hyfsat nöjd, och jag är mycket glad över att Dao och Aida fick wildcards, som är två av mina favoriter i år.

Utifrån fredagens prestation tycker jag det är fullt logiskt och riktigt att Pawel åkte ut. Han var suverän i måndags, men det blev ett fullständigt magplask igår då han sjöng falskt och oengagerat. Vet inte riktigt vad som hände, då jag inte bara tycker man kan skylla på låtvalet...

Men jag blev väldigt besviken över att Matilda åkte ut. Hon hade visserligen ett dåligt låtval, men sjöng ändå bra; och hade definitivt förtjänat den plats i fredagsfinalerna som Hampus fick (av de tre som hängde löst). Hampus var ju inte speciellt bra ikväll (han var bättre förra gången), och hade hellre förtjänat att åka ut. :(

E

Tycker det är väldigt orättvist och konstigt att Aida åkte ut igår >:(, hon var inte alls dålig (enligt mig)

Hampus var helt klart sämst

Som vanligt röstar folk på dom som är snyggast

Jag tycker att juryn borde ha makten istället för tittarna eller så borde dom göra om Idol så att det blir en tävling för TJEJER och en tävling för KILLAR

Daniel Hofverberg

Jag tycker också det är helt obegripligt att Aida kunde åka ut. Hon var riktigt bra igår ikväll, och visserligen inte riktigt någon av de allra bästa men ändå i det övre skiktet. :(

Hampus var ju helt klart sämst igår, och den enda som uppenbart sjöng riktigt falskt. Jag tycker ärligt talat att han har fått för många chanser nu, och hade förtjänat att åka ut.

Själv tyckte jag allra bäst om Madelief och Dao igår kväll, men Tusse var också riktigt bra och räddade situationen fint då orkestern uppenbarligen började spela alldeles för tidigt. Dålig stil att inte börja om från början med musiken, så att Tusse fått börja om och sjunga hela låten!

E

Idag tyckte jag att det var helt rätt att Hampus åkte ut, han var visserligen bättre än förra veckan men hans sångröst är ändå inte den bästa

Jag blev dock väldigt förvånad över att Freddie ställdes mot honom, han var ju (enligt mig) bra

Dom som jag gillade mest idag var Madelief, Dao och Tusse

Daniel Hofverberg

Jag tycker också det var helt rätt att Hampus åkte ut. Han var visserligen betydligt bättre än förra veckan, men hans sångröst känns ändå svagast av årets deltagare (av de som kommit till fredagsfinalerna), och det känns som att hans utveckling stagnerat lite - han har inte utvecklats lika mycket som de andra, och håller ärligt talat inte lika hög nivå som övriga. Också helt rätt att juryn inte slösade sin livboj på honom, för han hade nog inte klarat sig särskilt långt i tävlingen oavsett vilket.

Jag hade faktiskt väntat mig att Freddie skulle hänga löst - han var visserligen långt ifrån dålig, men jag blev ganska oberörd av honom; och då är det förståeligt att folk missar att ringa och rösta på honom. Med så pass många bra kan man ju trots allt inte rösta på alla man tycker om, så effekten blir ju att de flesta lär välja ut en eller några få av de bästa. Och fastän ingen nog tyckte att han var sämst, så tror jag inte så många tyckte att han var bland de bästa.

Då är jag mer förvånad hur Astrid kunde hänga löst, som jag tyckte var riktigt bra - hon sjöng bra, berörde och hade ett bra låtval. Hur i all sin dar kunde hon få tredje minst röster...? :(

Jag tyckte också bäst om Dao, Tusse och Madelief ikväll, och måste jag säga en enda person som var allra bäst så måste det bli Dao - hon gjorde en helt fantastisk insats, och gjorde låten ännu bättre än originalet. Utöver de tyckte jag Ellie också var väldigt bra, men dock inte riktigt lika bra som de tre.

Elios

Kollade faktiskt lite i år. Han Tusse är ju duktig och verkar vara en stor favorit.
Madleif var med duktig, tyckte om alla tjejerna faktiskt.
En del jag kollade med tyckte det är lite fusk med han rocka billy killen som sjunger då han redan verkar vara i ett känt band.
Att det liksom lika gärna kunde var Jag, Eric Saade eller Wiktoria som redan är kända vara med och delta. Skulle man komma hur långt som helst.  :o

E

#37
Idag tyckte jag att Christoffer, Madelief, Dao, Kim och Gottfrid var bäst

Var livrädd att Madelief skulle åka ut på grund av juryns kritik men ja ja

Sämst tyckte jag att Ellie och Tusse var, Ellie har varit bra innan men idag höll det inte så det var nog rätt att hon åkte ut

Förresten: Är jag den enda som tyckte att Christoffer var väldigt lik Tobey Maguire idag ;D

Daniel Hofverberg

Väldigt tråkigt att Ellie åkte ut. :( Ser man strikt på kvällens prestation (utan att tänka på någonting tidigare) är det förvisso hyfsat rättvist, men hon har ju varit så bra de flesta tidigare veckor att jag hade velat se mer av henne. Hon tog sig helt enkelt vatten över huvudet - "Chandelier" av Sia är en oerhört svårsjungen låt (kanske en av världens svåraste låtar), som ingen av deltagarna lär ha kunnat klara av med godkänt resultat, så det var en väldigt dum idé att välja den låten (trots att den är vacker).

Men ser man strikt på kvällens prestation var det ganska logiskt att Ellie och Kim hängde löst, som jag tyckte var sämst den här gången. Men Gottfrid var inte heller särskilt bra, som visserligen sjöng bra men där det blev för mycket av allt - precis som juryn sa, så upplevdes det klämkäckt... :(

Jag hade ärligt talat väntat mig att Madelief skulle åka ut, så jag är väldigt glad över att hon satt säkert. Jag tyckte inte hon var så dålig som juryn ville göra gällande, men hon var inte alls lika bra som vanligt och visst hörde man att rösten inte riktigt höll ikväll. Hon lät ansträngd, och hade ju helt klart problem med rösten; plus att det inte var ett alltför lyckat låtval.

Jag tycker att Dao och Nathalie var bäst den här veckan, men Christoffer kom inte långt efter.

Jag blev besviken på Tusse, som var betydligt sämre än vanligt. Han var förvisso långt ifrån sämst, men inte alls lika bra som vanligt och gjorde ett ganska anonymt och lättförglömligt intryck. Han brukar ju alltid kunna beröra, men den här veckan blev man helt oberörd av hans sång. Förmodligen berodde det delvis på låtvalen - då den låten inte alls passar honom och heller inte är alltför bra - men han har ju klarat låtarna alla tidigare veckor så galant så det är ändå lite förvånansvärt att han inte lyckades bättre än så här.

Astrid placerade sig någonstans mitt emellan - hon sjöng till 50% falskt och svajigt, och till 50% bra. Det började riktigt illa, men en bit in i låten blev det bra (om än inte jättebra). Men det var också en svårsjungen låt, och ingen kan ju komma upp i David Bowies nivå...

Överlag tycker jag att de flesta valde lite för svåra låtar ikväll, som inte riktigt passade dem, men jag vet ju i och för sig inte vilka låtar de hade att välja mellan.

E

#39
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 oktober 2019 kl. 08:29:58
Överlag tycker jag att de flesta valde lite för svåra låtar ikväll, som inte riktigt passade dem, men jag vet ju i och för sig inte vilka låtar de hade att välja mellan.
Fast det var ju tittarna som valde låtarna igår

Dom hade temat "världens bästa låt" och det fick tittarna avgöra på Instagram

I andra avsnitt brukar det vara juryn, idolernas föräldrar eller andra kända artister som väljer låtar men i resten av avsnitten är det idolerna själva som väljer

I nästa avsnitt så är det Mello/Eurovision-tema och då tror jag att Sonja Aldéns låt "För att du finns" skulle passa Madelief för hon sa ju att hon gärna ville sjunga en ballad

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 oktober 2019 kl. 10:06:58
Fast det var ju tittarna som valde låtarna igår

Dom hade temat "världens bästa låt" och det fick tittarna avgöra på Instagram
Sant, men som de också nämnde i programmet hade tittarna valt ut ett antal låtar (oklart exakt hur många), och därefter har idolerna valt vilka låtar de vill sjunga av dessa utvalda låtar. Svårt att veta hur många låtar som fanns med på "listan", men deltagarna lär ju i alla fall ha haft en del att välja mellan.

Det är ju med andra ord inte helt olikt hur det brukar vara (undantaget "Juryns val" och liknande specialteman då), då de också får en lista på ett antal låtar att välja mellan, och alla deltagarna väljer mellan dessa - skillnaden är bara vilka som valt ut vilka låtar som ska finnas med på listan.

Om flera deltagare skulle välja samma låt, så lottas det alltid vem av dem som får sjunga den, och den andra får välja en ny från samma lista.

Men när tittarna väljer är det förstås möjligt att relativt många av alternativen var svårsjungna låtar, då de flesta tittare inte lär tänka på svårighetsgraden utan snarare på hur bra låtarna är...

gstone

Har några som varit med in Idol dubbat ?

Sebastian Karlson var väl med i programmet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

#42
Citat från: gstone skrivet 12 oktober 2019 kl. 14:09:35Har några som varit med in Idol dubbat ?

Sebastian Karlson var väl med i programmet ?

Nu ska vi se här:

Daniel Lindström som vann Idol 2004 ska tydligen ha sjungit i Bilar.
Det närmsta han nog har gjort i dubbningssammanhang.  ;D

Loreen medverkade också i Idol 2004 och gjorde ju rösten till Smurfan i den första riktiga spelfilmen om Smurfarna 3D.  ;D

Ola Svensson som var med i Idol 2005 som också spelar fotboll, har sjungit i den svenska versionen i High School Musical 2 (som för övrigt suger) och även varit med och sjungit låten Fire i den senaste Camp Rock 2: The Final Jam.  ;D

Måns Zelmerlöw var ju också med i Idol 2005 och var bästis med Ola då. Han har gjort rösten i tre filmer jag sätt på bio som är Planet 51, Trassel och även då i Trolls.  ;D

Sebastian Karlsson som vi nämnde tidigare här kom ju 2:a i Idol 2005.
Han har tydligen varit med i en hel del dubbningar här igenom åren ser jag. Men jag undrar dock om det är samma Sebastian Karlsson!?^^  ???

Danny Saucedo var med i Idol 2006 men han hade även innan dess varit med i en liten roll i Ondskan. Han berättar ju i samband med Tommy Nilssons dag i 2016 års Så mycket bättre att dem båda gjorde rösten till Sammy i Sammys Äventyr-Den Hemliga Vägen. Men man kan också höra honom i Discodaggarna och även i Prinsessan Lillifee 2: Den lilla enhörningen.  ;D

Erik Segerstedt kom 2:a i Idol 2006 (trots att han faktiskt hade åkt ut någon gång innan men då någon hade hoppat av så tog dem in han igen) har medverkat som den onda Hans i Frost samt också i Discodaggarna.  ;D

Mattias Andréasson kom 5:a i året därpå, Idol 2007 och efter det gick han med i gruppen Emd ihop med Erik och Danny. Där han tillsammans med dem så är hans ända dubbningsroll i Discodaggarna.  ;D

Alice Svensson kom 2:a året efter alltså Idol 2008 och hon ska tydligen varit med i några Dubbningar ser jag på hemsidan men är dock väldigt osäker på om det är hon!?  ???

Mariette Hansson var med och komma 4:a i Idol 2009. Hon ska som jag ser det gjort sin första roll i den nya Playmobil-Filmen.  ;D

Daniel Norberg som är allas våran roliga Youtubekomiker har för er som kanske inte vet medverkat i Idol 2010 och han har ju precis med börjat dubba lite ser jag.  ;D

Andreas Weise var också med samma år i Idol 2010 och har börjat dubba nu i år där han också medverkat i senaste Playmobil-Filmen men också i tidigare Uglydolls. (Need some Rockn'Roll! ;D

Molly Hammar (F.d. Pettersson Hammar)
var ju med i Idol 2011 där hon kom 4:a, gjorde i år sin dubbnings debut i den nya Lejonkungen.  ;D

Robin Stjernberg kom ju 2:a samma år i Idol 2011 (Där för övrigt både han och Amanda Fondell gått på samma gymnasium som jag  ;D) var med i filmen Camp Rock.  ;D

Kan ju med tillägga att nu var det inte Idol men år 2012 då det var X-Factor här i Sverige så slog ju Oscar Zia igenom och han medverkade i Grottmannen Dug.  ;D
Även Frida Sandén som medverkade då har också gjort lite dubbat genom åren.  ;D

Nu kan jag inte om fler Idoler har medverkat i fler dubbningar än så. Har inte kollat så mycket på senare år. Dock ett värt program att se. Bättre än Melodifestivalen iallafall.  ;D

Daniel Hofverberg

Förutom de du nämner kan tilläggas att Hilda Henze (som på den tiden hette Hilda Eidhagen) var med i Idol 2005, då hon åkte ut under kvalveckan; och hon har ju varit med i många dubbningar genom åren.

Citat från: Elios skrivet 12 oktober 2019 kl. 21:01:33
Alice Svensson kom 2:a året efter alltså Idol 2008 och hon ska tydligen varit med i några Dubbningar ser jag på hemsidan men är dock väldigt osäker på om det är hon!?  ???
Jodå, visst är det samma Alice Svensson som medverkat i ett flertal dubbningar genom åren. :) Hennes röst kan ingen ta miste på.

gstone

Citat från: Elios skrivet 12 oktober 2019 kl. 21:01:33
Nu ska vi se här:

Daniel Lindström som vann Idol 2004 ska tydligen ha sjungit i Bilar.
Det närmsta han nog har gjort i dubbningssammanhang.  ;D

Loreen medverkade också i Idol 2004 och gjorde ju rösten till Smurfan i den första riktiga spelfilmen om Smurfarna 3D.  ;D

Ola Svensson som var med i Idol 2005 som också spelar fotboll, har sjungit i den svenska versionen i High School Musical 2 (som för övrigt suger) och även varit med och sjungit låten Fire i den senaste Camp Rock 2: The Final Jam.  ;D

Måns Zelmerlöw var ju också med i Idol 2005 och var bästis med Ola då. Han har gjort rösten i tre filmer jag sätt på bio som är Planet 51, Trassel och även då i Trolls.  ;D

Sebastian Karlsson som vi nämnde tidigare här kom ju 2:a i Idol 2005.
Han har tydligen varit med i en hel del dubbningar här igenom åren ser jag. Men jag undrar dock om det är samma Sebastian Karlsson!?^^   ???

Danny Saucedo var med i Idol 2006 men han hade även innan dess varit med i en liten roll i Ondskan. Han berättar ju i samband med Tommy Nilssons dag i 2016 års Så mycket bättre att dem båda gjorde rösten till Sammy i Sammys Äventyr-Den Hemliga Vägen. Men man kan också höra honom i Discodaggarna och även i Prinsessan Lillifee 2: Den lilla enhörningen.  ;D

Erik Segerstedt kom 2:a i Idol 2006 (trots att han faktiskt hade åkt ut någon gång innan men då någon hade hoppat av så tog dem in han igen) har medverkat som den onda Hans i Frost samt också i Discodaggarna.  ;D

Mattias Andréasson kom 5:a i året därpå, Idol 2007 och efter det gick han med i gruppen Emd ihop med Erik och Danny. Där han tillsammans med dem så är hans ända dubbningsroll i Discodaggarna.  ;D

Alice Svensson kom 2:a året efter alltså Idol 2008 och hon ska tydligen varit med i några Dubbningar ser jag på hemsidan men är dock väldigt osäker på om det är hon!?  ???

Mariette Hansson var med och komma 4:a i Idol 2009. Hon ska som jag ser det gjort sin första roll i den nya Playmobil-Filmen.   ;D

Daniel Norberg som är allas våran roliga Youtubekomiker har för er som kanske inte vet medverkat i Idol 2010 och han har ju precis med börjat dubba lite ser jag.  ;D

Andreas Weise var också med samma år i Idol 2010 och har börjat dubba nu i år där han också medverkat i senaste Playmobil-Filmen men också i tidigare Uglydolls. (Need some Rockn'Roll!  ;D

Molly Hammar (F.d. Pettersson Hammar)
var ju med i Idol 2011 där hon kom 4:a, gjorde i år sin dubbnings debut i den nya Lejonkungen.  ;D

Robin Stjernberg kom ju 2:a samma år i Idol 2011 (Där för övrigt både han och Amanda Fondell gått på samma gymnasium som jag  ;D) var med i filmen Camp Rock.  ;D

Kan ju med tillägga att nu var det inte Idol men år 2012 då det var X-Factor här i Sverige så slog ju Oscar Zia igenom och han medverkade i Grottmannen Dug.  ;D
Även Frida Sandén som medverkade då har också gjort lite dubbat genom åren.  ;D

Nu kan jag inte om fler Idoler har medverkat i fler dubbningar än så. Har inte kollat så mycket på senare år. Dock ett värt program att se. Bättre än Melodifestivalen iallafall.  ;D

Tack så Mycket Elios !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.