Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Djurförvandlingar

Startat av clara liljeberg, 1 maj 2020 kl. 05:12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Rapunzel förvandlas till en kameleont (tycker det passar eftersom hennes bästa vän är en kameleont)

Rapunzel förvandlas till en flamingo (tycker det passar hennes lila klädsel, även om flamingor är rosa)

Jane Porter förvandlas till en maraboustork (tycker det passar eftersom hon är på expidition i Afrika plus att en sådan också är med i filmen)

Anna förvandlas till en kungsörn (tycker det passar eftersom hon är modig som kämpar sig upp för berget för att leta efter sin syster)

Megara förvandlas till en gam (tycker det passar ihop med filmens tema; hon arbetar motvilligt för Hades och filmen utspelar sig i Grekland och där är det på många ställen varmt och öppet och i Medelhavsländerna finns det faktiskt vilda gamar)

Snövit förvandlas till en vit duva (tycker det passar dels till hennes namn och dels för att hon kommunicerar med sådana i filmen)

Mera kommer snart...

Disneyfantasten

Melody förvandlas till en anka (eftersom hennes mamma förvandlas till en anka här så valde jag detsamma till hennes dotter också)

Jane Darling förvandlas till en vråk (eftersom hennes mamma förvandlas till en vråk här så valde jag detsamma till hennes dotter också)

Jane Darling förvandlas till en vråk i luften (liksom hennes mamma så valde jag även här en andra där hon förvandlas i luften)

Merida förvandlas till en svartbjörn (hennes mamma förvandlas till en svartbjörn i filmen, så jag undrar hur det skulle ha varit om hon blev förvandlad till en björn)

clara liljeberg

i omslagen i en annan värld var vaiana en katt.anna och elsa till uttrar,meg till en lemur eftersom i ett avsnitt så förvandlas herkules till en lemur och att hans vänner blev näbbdjur och påfågel och några vakter var noshörningar och i ett avsnitt var jasmine en råtta och om jane porter var ett vårtsvin.befolkningen i kina skulle vara djur som kanske var ormar,kaniner,påfåglar,grisar och även krokodiler och nämns att om tiana och naveen var grodor och gifta skulle de ha grodyngel tillsammans.

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 13 augusti 2020 kl. 00:12:29
i omslagen i en annan värld var vaiana en katt.anna och elsa till uttrar,meg till en lemur eftersom i ett avsnitt så förvandlas herkules till en lemur och att hans vänner blev näbbdjur och påfågel och några vakter var noshörningar och i ett avsnitt var jasmine en råtta och om jane porter var ett vårtsvin.befolkningen i kina skulle vara djur som kanske var ormar,kaniner,påfåglar,grisar och även krokodiler och nämns att om tiana och naveen var grodor och gifta skulle de ha grodyngel tillsammans.

När jag gör mina förvandlingar på jobbet så utgår jag ifrån följande regler;
- inga primater (alltså, inga apor, gorillor, orangutanger, schimpanser, lemurer, ect.) (då de är alldeles för nära släkt med människor)
- inga råttor (normalt älskar jag djur, men råttor tål jag inte)
- inga giftiga djur
- inga fiskar
- inga insekter
- inga spindeldjur
- inga maskar
- inga sniglar
- inga maneter
- inga sjöstjärnor
- inga tusenfotingar
ect.

Jo, jag har också sett en bild på Deviantart där Tiana och Naveen gifter sig som grodor och får grodyngel tillsammans, men jag gillar inte den idén alls (tycker att en gång som groda räcker för Tiana), då tycker jag hellre att Tiana och Naveen skulle gifta sig som alligatorer och få ungar tillsammans, alternativt att Naveen gifter sig med Charlotte och får grodyngel tillsammans och att Tiana blir alligator och flyttar ihop med Louis och får ungar med honom...

Vad gäller Jasmine så tycker jag att en gång som råtta räcker för henne (eftersom jag som sagt har fobi mot råttor iallafall mot arten "Brunråtta (Rattus norvegicus)")

Jag har många exotiska djurplaneringar för både Tiana och Jasmine... (som jag tycker matchar deras hudfärg)

Disneyfantasten

Jag gav förresten lite djurförvandlingar åt Frost-systrarna idag;

Elsa förvandlas till en fjälluggla

Elsa förvandlas till en fjällräv

Elsa förvandlas till en skogshare

Elsa förvandlas till en hermelin

Elsa förvandlas till en isbjörn

Elsa förvandlas till en pingvin (i detta fallet Kejsarpingvin)

Elsa förvandlas till en valross

Elsa förvandlas till en myskoxe

Elsa förvandlas till en säl (i detta fallet Gråsäl)

Elsa förvandlas till en ren

Disneyfantasten

Elsa förvandlas till en snöleopard

Elsa förvandlas till en snögås

Om ni undrar över alla mina val som Elsa så var det för att Elsa har iskrafter och alla dessa djur är väl anpassade för snö...

Disneyfantasten

Anna förvandlas till en ren

Anna förvandlas till en älg

Anna förvandlas till ett rådjur

Anna förvandlas till en kronhjort

Anna förvandlas till en dovhjort

Anna förvandlas till en brunbjörn

Anna förvandlas till en varg

Anna förvandlas till ett lodjur

Anna förvandlas till en järv

Anna förvandlas till en uggla

Disneyfantasten

Anna förvandlas till en struts

Anna förvandlas till ett lejon

Anna förvandlas till en tiger

Anna förvandlas till en leopard

Anna förvandlas till en kamel

Anna förvandlas till en flamingo

Anna förvandlas till en lama

Anna förvandlas till ett marsvin

Anna förvandlas till en duva

Disneyfantasten

För er som undrar över mina val för Anna så är förklaringarna följande;

- hennes förvandling till ren tog jag dels i och med hennes renvän Sven och dels för att jag sett bilder på Deviantart där hon förvandlas till ren

- hennes förvandlingar till älg, rådjur, kronhjort, dovhjort, brunbjörn, varg, lodjur, järv, uggla (i detta fallet Berguv, precis som i fallet med Belle), utter, bäver, rödräv, grävling, ekorre (i detta fallet Europeisk Röd Ekorre), kanin, trana, grågås, gräsand, fasan, mård och säl (i det fallet Knubbsäl) tog jag då dessa djur lever vilt i den svenska naturen och Sverige ligger grannland med Norge där Frost utspelar sig

- hennes förvandlingar till tvättbjörn, vitsvanshjort och mårdhund tog jag då dessa djur invandrar till Sverige från Danmark (tvättbjörnen) och Finland (vitsvanshjorten och mårdhunden), de två förstnämnda kommer ursprungligen från Nordamerika och den sistnämnda kommer ursprungligen från Asien

- hennes förvandlingar till elefant, giraff, känguru, flodhäst, zebra, struts, lejon, tiger, leopard och flamingo tog jag då hon är en väldigt söt och snygg tjej som säkert kan tänkas vara stor djurvän

- hennes förvandling till kamel tog jag då dessa är väl anpassade till kyla och filmen utspelar sig i ett kallt land

- hennes förvandlingar till lama och marsvin tog jag från denna video; www.youtube.com/watch?v=_3HkjVh0yxk (lägg alltså märke till vad de säger 11:19-11:30)

- hennes förvandling till duva tog jag då hon i slutet av 2an postar ett brev till sin syster Elsa

Disneyfantasten

Jag funderar på att så småningom lägga till fler förvandlingar till Anna...

Dessutom planerar jag också flera förvandlingar till Snövit, Askungen, Alice, Lena, Törnrosa, Eilonwy, Ariel, Belle, Jasmine, Pocahontas, Esmeralda, Megara, Mulan, Jane Porter, Tiana, Rapunzel, Merida och Vaiana... (samt även förvandlingar till Raya och Giselle), kanske även fler Disney-hjältinnor...

Jag kommer förmodligen också att göra förvandlingar till andra hjältinnor såsom Anastasia, Odette, Kayley, Tummelisa, Chrysta, Chel, Dorothy Gale...

Disneyfantasten

Anna förvandlas till en utter

Disneyfantasten

Anna förvandlas till en bäver

Disneyfantasten

Anna förvandlas till en rödräv

Disneyfantasten

Anna förvandlas till en grävling

Disneyfantasten

Anna förvandlas till en mård