Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 11:13:16Jaså, har du fler än 6000 DVD-filmer...? Det var inte illa! :)
Tänk & ha så mycket,man behöver nog säkert int ha streamingtjänster på år & dar när man kan titta på så mycket DVD

gstone

No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!

gstone

That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 12:04:41Hur många DVD-filmer har du, på ett ungefär?
kan jag åter kom med ett svar snare ?

Matte var mitt sämsta ämne i skolan :-[ ;D
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 12:04:41Hur många DVD-filmer har du, på ett ungefär?
Grejen med mig är att jag älskar att köpa nya filmer ;D

Så jag gör det så ofta som mjöligt;D 

Jag alltid råd.

Jag få månadspeng av mina föräldrar ;)

Jag tror nog jag aldrig jag kommer få slut på filmer att köpa fast med den vägen som fysiska media går kan man börja oroa sig :-[

Tur att inte filmer å så dyra som dom brukade vara( på 90-talet) ;D :)
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

MOA

Citat från: gstone skrivet 18 september 2023 kl. 12:07:09kan jag åter kom med ett svar snare ?

Matte var mitt sämsta ämne i skolan :-[ ;D
Mitt med,har ingen matematisk begåvning

Daniel Hofverberg

Under aftonen har jag letat igenom en del av mina utbrända DVD-skivor, och ett par intressanta skivor lyckas jag tyvärr inte att läsa - de verkar ha blivit skadade eller felbrända, och går inte läsa... :(

Men jag har ändå hittat en del intressant. Jag har lyckats hitta åt en riktigt sällsynt serie - faktiskt så sällsynt att jag skulle gissa på att 90% av alla här aldrig har sett den; vare sig med eller utan svensk dubbning. 70% av alla här har förmodligen aldrig ens hört talats om den...! :)

Och så har jag även hittat min digitalisering av Miramax familjefilm Gordy från 1994, som är på väg upp nu. Den lär ju tyvärr knappast kunna släppas med den svenska dubbningen igen, i och med att Disney äger dubbningen medan filmen ägs av Miramax Films - som ju på den tiden var ett dotterbolag till Disney, men som sedan länge är sålt och numera ägs till hälften och distribueras av Paramount...

Jabberjaw

Nötknäpparen och muskungen (Nucracker Prince) SVT-dubbningen. Ej VHS dubbningen/DVD

Caspers Första Jul (Filmnet dubbning)

Alla Burbanks animerade filmer med TV1000-dubbningarna. VHS köpfilmer innehåller omdubbningar.
*Golden Films animation movies (48minuters)
*Classic Animation långfilmerna (Full movies)

Rainbow Brite långfilmerna skulle också vara kul att se. Har sett TV3 dubbningen. Men inte filmerna på hyr och köpvideo. Dom som brukar gå på Tradera för 500kr styck.. :(

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 september 2023 kl. 20:27:23Rainbow Brite långfilmerna skulle också vara kul att se. Har sett TV3 dubbningen. Men inte filmerna på hyr och köpvideo. Dom som brukar gå på Tradera för 500kr styck.. :(
Långfilmerna i plural...? Finns det mer än en? Jag känner i alla fall bara till Rainbow och jakten på stjärnljuset. Den har jag på VHS, men tyvärr med kraftiga ljudstörningar - jag ska försöka prova någon till videobandspelare för att se om det är kassetten eller videon...

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 20:30:41Långfilmerna i plural...? Finns det mer än en? Jag känner i alla fall bara till Rainbow och jakten på stjärnljuset. Den har jag på VHS, men tyvärr med kraftiga ljudstörningar - jag ska försöka prova någon till videobandspelare för att se om det är kassetten eller videon...
Har för mig att jag hittade att ytterligare en långfilm sändes tidigt 1990 tal på Filmnet eller TV1000. Men syftar mest på den som refereras som "Star Stealer" :)

Har en hyrvideo av Vestron från 1987/88 men för mig den endast hade avsnitt och inte var en långfilm. Tror nästan aldrig Jakten på stjärnljuset landat på under 450kr via budgivning såvida omslaget inte varit svårt skadat. Och vet inte hur många ex det egentligen finns av video filmen kvar. Verkar inte heller som att den lagts upp på varken Dailymotion, Archive, Youtube eller någon streamingtjänst ännu. :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 20:22:59Men jag har ändå hittat en del intressant. Jag har lyckats hitta åt en riktigt sällsynt serie - faktiskt så sällsynt att jag skulle gissa på att 90% av alla här aldrig har sett den; vare sig med eller utan svensk dubbning. 70% av alla här har förmodligen aldrig ens hört talats om den...! :)
Vad är det för serie?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 september 2023 kl. 20:51:40Vad är det för serie?
Ha lite tålamod, så får du reda på det snart... ;)
(Vill inte avslöja något förrän jag är säker på att skivan går att spela, så att jag inte ger några falska förhoppningar)

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 september 2023 kl. 20:55:00Ha lite tålamod, så får du reda på det snart... ;)
(Vill inte avslöja något förrän jag är säker på att skivan går att spela, så att jag inte ger några falska förhoppningar)
Spännande minst sagt. Anmärkningsvärt engagemang och synd man inte kan stötta Dubbningshemsidan på något sätt. :(

En fråga dock. Vilken typ av DVD skivor använder du dig utav? Verkar som många blir defekta med tiden, eller har jag fel. Är det generellt en bieffekt av själva materialet DVD skrivs till eller på grund av repor som uppkommer med årens långa lopp.. :o