Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lille Karl

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2023 kl. 03:09:45Jag har Scanbox utgångna DVD-utgåvor, som innehåller 21 av de 23 SVT-dubbade avsnitten, och så har jag SVT-inspelningar av de två återstående avsnitten (Why, Charlie Brown, Why? och It's Christmastime Again, Charlie Brown).
Det skulle verkligen uppskattas! Är långfilmernas dubbningar som fanns på VHS ovanliga nog att lägga upp?

Daniel Hofverberg

Citat från: Lille Karl skrivet 16 november 2023 kl. 07:26:10Är långfilmernas dubbningar som fanns på VHS ovanliga nog att lägga upp?
Ja, absolut. En av dem har jag, och den ska vara digitaliserad och klar - så den borde jag kunna lägga upp inom de närmaste dagarna, tillsammans med specialen som "hörde till" (fanns med på samma VHS-utgåva). :)

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2023 kl. 08:39:30Ja, absolut. En av dem har jag, och den ska vara digitaliserad och klar - så den borde jag kunna lägga upp inom de närmaste dagarna, tillsammans med specialen som "hörde till" (fanns med på samma VHS-utgåva). :)
Har du Lycklig resa eller Tävla för livet?

Lille Karl

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 november 2023 kl. 12:18:39Har du Lycklig resa eller Tävla för livet?
Jag bryr mig inte så mycket om vilka filmer eller avsnitt det är bara jag får återse den dubbningen jag växte upp med.

Tävla för livet finns på Tradera men jag har ingen vhs-spelare så det hade varit dåligt köp.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 november 2023 kl. 12:18:39Har du Lycklig resa eller Tävla för livet?
Jag har Tävla för livet, Snobben, som utöver långfilmen även innehåller Det var min bästa födelsedag nånsin, Snobben

Tyvärr tror jag inte att jag någonsin lyckades få tag i Lycklig resa, Snobben (och kom inte tillbaka!)/Du är råttfångaren, Snobben. :(

Intressant att notera är ju för övrigt att de här långfilmerna och de tillhörande två halvtimmesspecialerna tillhör de relativt fåtal Snobben-produktioner som inte finns på Apple TV+ någonstans i världen; oavsett dubbning.

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2023 kl. 14:45:55Jag har Tävla för livet, Snobben, som utöver långfilmen även innehåller Det var min bästa födelsedag nånsin, Snobben.

Tyvärr tror jag inte att jag någonsin lyckades få tag i Lycklig resa, Snobben (och kom inte tillbaka!)/Du är råttfångaren, Snobben. :(

Intressant att notera är ju för övrigt att de här långfilmerna och de tillhörande två halvtimmesspecialerna tillhör de relativt fåtal Snobben-produktioner som inte finns på Apple TV+ någonstans i världen; oavsett dubbning.
Lycklig resa fanns på något som heter Videodrome för några år sedan men jag hittade inga omdömen om sidan så vågade inte köpa

AmeliaTalks

Citat från: Zach66 skrivet 17 februari 2023 kl. 17:09:15Så dessa vore ju intressanta också eftersom de innehåller nytecknat material mellan de ordinarie avsnitten. Och att inte ens avsnitten från TV-serien finns på Disney+ (varken engelska eller svenska om jag fattat det rätt).

Och så finns det väl ytterligare en VHS kassett som gavs ut, men den vet jag varken namn på, eller vilka avsnitt som den innehåller.
Jag har "Det var en gång i djungeln" kassetten, och kan ha den uppe på Internet Archive imorgon. Ifall den fortfarande är av intresse.

Zebastian

Citat från: AmeliaTalks skrivet 17 november 2023 kl. 18:55:51Jag har "Det var en gång i djungeln" kassetten, och kan ha den uppe på Internet Archive imorgon. Ifall den fortfarande är av intresse.
Du frågar inte mig men gör det!

MOA

Citat från: AmeliaTalks skrivet 17 november 2023 kl. 18:55:51Jag har "Det var en gång i djungeln" kassetten, och kan ha den uppe på Internet Archive imorgon. Ifall den fortfarande är av intresse.
Ja AmeliaTalks,fin haj du har som profilbild

Zach66

Ja tack det vore väldigt intressant att få se denna.  :D
Vad vore livet utan film?

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 november 2023 kl. 20:10:12Jag brukar också förlita mig på mailen som Archive skickar ut, som mycket riktigt kan dröja lite; men ingen människa orkar väl kolla av varenda uppladdad video stup i kvarten...
Mitt konto togs ned utan varningar eller något sådant.

Det plockades ned då Warner hade anmält Brisby och Nihms Svenska originaldub (Den med Peter Dalle som Jeremy) och även Änglahunds Svenska dub som fanns upplagd på mitt Archive konto. 

Yes har gjort ett nytt konto där jag lagt upp Pinocchio på nytt. Peter Pan och 101 Dalmatiner verkar ha blivit upplagda av någon annan person på nytt. Vilket jag är glad för då jag tycker detta kulturarvet ska bevaras och inte gå förlorat.

gstone

Citat från: Lille Karl skrivet 16 november 2023 kl. 14:03:44Jag bryr mig inte så mycket om vilka filmer eller avsnitt det är bara jag får återse den dubbningen jag växte upp med.

Tävla för livet finns på Tradera men jag har ingen vhs-spelare så det hade varit dåligt köp.
Det spelar ju ingen roll  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tack så mycket Josefin(Ovanliga dubbningar) för allt the fantastiskt jobb du gör med detta 😀😍🥳👏
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Lilla Karl skrivet 15 november 2023 kl. 22:08:29Hej, Jag skaffade Apple TV för att jag såg att de hade mycket Snobben som jag alltid har gillat men det är fel dubbning. Finns det någon snäll själ här på forumet som har svt:s dubbning och kan lägga ut den?
Har scanbox DVD utgåvorna förutom dom 2 saknade specialerna som inte blev utgivna i Scanbox samlingen av Snobben.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 november 2023 kl. 23:25:34Mitt konto togs ned utan varningar eller något sådant.

Det plockades ned då Warner hade anmält Brisby och Nihms Svenska originaldub (Den med Peter Dalle som Jeremy) och även Änglahunds Svenska dub som fanns upplagd på mitt Archive konto.

Yes har gjort ett nytt konto där jag lagt upp Pinocchio på nytt. Peter Pan och 101 Dalmatiner verkar ha blivit upplagda av någon annan person på nytt. Vilket jag är glad för då jag tycker detta kulturarvet ska bevaras och inte gå förlorat.
Bra jobb du gör,sluta aldrig med de du gör