Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag föreslå att någon lägger upp någon av dom svenska dubbningarna av Tom och Jerry Kids.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 april 2024 kl. 19:16:52Jag föreslå att någon lägger upp någon av dom svenska dubbningarna av Tom och Jerry Kids.
Jag är ganska säker på att jag har alla avsnitt av FilmNet-dubben av Tom & Jerry Kids, vilket alltså innefattar hela säsong 3 och 4. :)

Sen har jag nog merparten av TV3-dubben av säsong 3 och 4 också, som ju senare använts på Cartoon Network och Boomerang, men jag vill minnas att det var något eller några avsnitt som jag missade att spela in.

Av säsong 1 och 2 har jag tyvärr bara ett enda avsnitt, som jag redan lagt upp på Archive. :(
(Säsong 1 och 2 sändes alltså i textad originalversion på FilmNet, så där finns bara en svensk dubb som mig veterligen bara har sänts på TV3)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 april 2024 kl. 20:11:24Jag är ganska säker på att jag har alla avsnitt av FilmNet-dubben av Tom & Jerry Kids, vilket alltså innefattar hela säsong 3 och 4. :)

Sen har jag nog merparten av TV3-dubben av säsong 3 och 4 också, som ju senare använts på Cartoon Network och Boomerang, men jag vill minnas att det var något eller några avsnitt som jag missade att spela in.

Av säsong 1 och 2 har jag tyvärr bara ett enda avsnitt, som jag redan lagt upp på Archive. :(
(Säsong 1 och 2 sändes alltså i textad originalversion på FilmNet, så där finns bara en svensk dubb som mig veterligen bara har sänts på TV3)
alla avsnitt av FilmNet-dubben av Tom & Jerry Kids, vilket alltså innefattar hela säsong 3 och 4 räcker gott och väl för mig ;D ;D

Det är serie som jag är väldigt fäst vid så dett vore kul att se del av den på svenska igen.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet 10 april 2024 kl. 20:19:17alla avsnitt av FilmNet-dubben av Tom & Jerry Kids, vilket alltså innefattar hela säsong 3 och 4 räcker gott och väl för mig ;D ;D

Det är serie som jag är väldigt fäst vid så dett vore kul att se del av den på svenska igen.
Ja det är riktig nostalgi, såg det mycket när det sändes på Boomerang för 12 år sedan. Svårt att tro att det gått så lång tid sedan dess

gstone

Citat från: MOA skrivet 10 april 2024 kl. 21:00:54Ja det är riktig nostalgi, såg det mycket när det sändes på Boomerang för 12 år sedan. Svårt att tro att det gått så lång tid sedan dess
Tiden går så jädra fort !
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Beck

tkabt06

Är det på archive ni delar material med varandra? Många verkar sitta med mycket skoj. Har sökt efter någon separat tråd för önskan/delning av material men ej funnit. 

MOA

Citat från: tkabt06 skrivet 15 april 2024 kl. 07:17:48Är det på archive ni delar material med varandra? Många verkar sitta med mycket skoj. Har sökt efter någon separat tråd för önskan/delning av material men ej funnit.
Vi delar inte material med spambotar så håll dig undan!

Daniel Hofverberg

Citat från: tkabt06 skrivet 15 april 2024 kl. 07:17:48Är det på archive ni delar material med varandra? Många verkar sitta med mycket skoj. Har sökt efter någon separat tråd för önskan/delning av material men ej funnit.
Ja, mestadels har vi lagt upp på Archive.org, även om YouTube m.m. också förekommit då och då. Det finns en separat tavla som du ännu inte kan se (den kräver ett visst antal inlägg), så tills dess kan du skriva önskemål i den här tråden. :)

Citat från: MOA skrivet 15 april 2024 kl. 11:09:33Vi delar inte material med spambotar så håll dig undan!
Det där är nog ingen spambot - IP-adressen är svensk, och överensstämmer med en person som skrivit några legitima inlägg som gäst på forumet. :)

tkabt06

Citat från: MOA skrivet 15 april 2024 kl. 11:09:33Vi delar inte material med spambotar så håll dig undan!
Tack för omtanken. Nu är det så att jag bara är ny på forumet pga. nytt intresse. Men jag tackar för välkomnandet och ska öka min aktivitet på forumet då jag mestadels bara läst trådar tidigare. 

Intresset för svenskdubb grundar sig främst i att jag fått egna barn senaste åren och jag vill att dom ska få uppleva samma kvalitativa barnprogram som min generation fick göra på 80/90-talet. Därför har jag själv rippat in och digitaliserat de VHS och DVD jag haft i min ägo för att bygga upp en privat Plex-server till mig och ungarna. Nu söker jag efter ytterligare material till barnen. 

Men jag tackar återigen ödmjukast för det varma välkomnandet. 

DingoPictures2005

Citat från: tkabt06 skrivet 15 april 2024 kl. 12:49:55Tack för omtanken. Nu är det så att jag bara är ny på forumet pga. nytt intresse. Men jag tackar för välkomnandet och ska öka min aktivitet på forumet då jag mestadels bara läst trådar tidigare.

Intresset för svenskdubb grundar sig främst i att jag fått egna barn senaste åren och jag vill att dom ska få uppleva samma kvalitativa barnprogram som min generation fick göra på 80/90-talet. Därför har jag själv rippat in och digitaliserat de VHS och DVD jag haft i min ägo för att bygga upp en privat Plex-server till mig och ungarna. Nu söker jag efter ytterligare material till barnen.

Men jag tackar återigen ödmjukast för det varma välkomnandet.
Om det är något speciellt du söker så kan jag eventuellt ha det.
Även lagt upp en del jag digitaliserat på Youtube då jag hittat ett bra capture card.
https://youtube.com/@Soggobliera?si=s4i7U_nsgc-DKsjS
Nu är jag väldigt försiktig med vad jag lägger upp dock då jag ej vill få copyright strikes.

DingoPictures2005

Det som jag är stoltast över att ha hittat är Taran trailern 🙂.
Var tack vare @Disneyfantasten jag hittade den då han nämnde att den fanns på 1998 års vhs utgåva av Peter Pan.
Visserligen så slängdes Peter Pan vhs:en efter digitaliseringen av Taran då jag tycker Monicas dub är avskyvärt dålig mest pga av Ulf Källviks röst byte och dåliga inlevelse till Indian hövdingen.

Jag är även väldigt stolt över Sega Saturn och Philips DCC reklamerna jag hittat🙂.

TBT_STR_QR

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 april 2024 kl. 13:20:00Det som jag är stoltast över att ha hittat är Taran trailern 🙂.
Ett annat intressant fynd är det ursprungliga svenska dubbningen av Taran och den magiska kitteln på Archive, som till dags dato ej har släppts någonsin officiellt från Disney. :) 
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

DingoPictures2005

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 15 april 2024 kl. 13:25:13Ett annat intressant fynd är det ursprungliga svenska dubbningen av Taran och den magiska kitteln på Archive, som till dags dato ej har släppts någonsin officiellt från Disney. :)
Yes antagligen avfilmad från en bio, men coolt att den blivit hittad.