Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 maj 2024 kl. 20:43:18Någon borde försöka lägga upp Peter Pan igen🤔.
Vadå igen? Jag har ju redan laddat upp den, blev den inte bra, eller var det strul med nerladdningen?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2024 kl. 20:47:53Peter Pan finns uppe men den är gömd...
Fast länkade inte du Peter pan idag, då är den väl inte jättegömd?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 23 maj 2024 kl. 22:24:03Fast länkade inte du Peter pan idag, då är den väl inte jättegömd?
Den är inte gömd för oss här, men för algoritmer och liknande som försöker hitta material på Internet Archive.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 maj 2024 kl. 22:29:48Den är inte gömd för oss här, men för algoritmer och liknande som försöker hitta material på Internet Archive.
Gömd och gömd. Om man går in på min kanal, sedan rätt fil och trycker in sig till peter pan så hittas den, men jag fattar ju vad du menar. Om man söker på namnet så hittas den inte, och inte heller kan den plockas ner av agressiva företag, risken är iallafall väldigt liten.

Ovanliga dubbningar

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 20 maj 2024 kl. 21:36:08Kan du lägga upp den Norska original dubben av Fantasia?
Yes skickar över en Betamax rip jag gjorde igår isåfall.
Kvaliten är inte särskilt bra men det är nog bra då disney nog inte kommer bry sig när den inte är synkad
Jag har inte fått vare sig PM eller epost från dig.

Men är det så att den norska originaldubbningen har släppts på DVD känns det tveksamt om det är tillräckligt ovanligt - i övrigt fall lägger jag gärna upp den. Du kan gärna skicka den till mig, så kan jag jämföra med DVD-utgåvan och se om det är samma dubbning eller inte. :)

DingoPictures2005

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 23 maj 2024 kl. 23:23:38Jag har inte fått vare sig PM eller epost från dig.

Men är det så att den norska originaldubbningen har släppts på DVD känns det tveksamt om det är tillräckligt ovanligt - i övrigt fall lägger jag gärna upp den. Du kan gärna skicka den till mig, så kan jag jämföra med DVD-utgåvan och se om det är samma dubbning eller inte. :)
Skickade den i Pm.
Tror den kom på Dvd:n 2000, av någon skit skum anledning så fanns den dock inte dokumenterad någonstans innan jag hittade den.
Inte ens NorskeDubberWiki hade den listad innan jag la in infon.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 maj 2024 kl. 23:44:06Skickade den i Pm.
Tror den kom på Dvd:n 2000, av någon skit skum anledning så fanns den dock inte dokumenterad någonstans innan jag hittade den.
Inte ens NorskeDubberWiki hade den listad innan jag la in infon.
Men filmen jag fick var väl från betamax?

Fanns den även på dvd, bör inte det vara bättre bild isåfall? Eller vad tror du?

DingoPictures2005

Citat från: Jonas9881 skrivet 23 maj 2024 kl. 23:51:22Men filmen jag fick var väl från betamax?

Fanns den även på dvd, bör inte det vara bättre bild isåfall? Eller vad tror du?
Yes digitaliserad den från ett betamax band.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 maj 2024 kl. 07:50:42Yes digitaliserad den från ett betamax band.
Känns iallafall som att dvd:en som lanserades i Norge har bättre bild och ljud förmodligen, men säkert jättevår att få tag på. 

gstone

Problemet jag har med  DingoPictures200 resonemang att är han verkar rätt oinformerad om vilka svenskar som faktiskt är stora kändisar.

Särskilt med hänsyn till när vissa dubbningar gjords.

Det vore vara självklart för dom flesta att den gamla dubbningen av Lady och Lufsen faktiskt har fler och större kändisar än omdubbningen ;)

Man måste bara tänka på när själva dubbningarna gjords  ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2024 kl. 11:25:16Problemet jag har med DingoPictures200 resonemang att är han verkar rätt oinformerad om vilka svenskar som faktiskt är stora kändisar.

Särskilt med hänsyn till när vissa dubbningar gjords.

Det vore vara självklart för dom flesta att den gamla dubbningen av Lady och Lufsen faktiskt har fler och större kändisar än omdubbningen ;)

Man måste bara tänka på när själva dubbningarna gjords  ;)
Säger han som inte kände till Adolf Jahr, en pilsnerfilmsskådespelare som var med i typ allt på 40-50 talet🤔.

Sedan så vet jag mycket väl vem Lena Endre är då jag har sätt Besökarna där hon och Kjell Bergqvist spelar huvudrollerna, men ifrågasatta bara det faktum att hon hade dubbat en ganska okänd Norsk skådespelerska i Mio Min Mio.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 maj 2024 kl. 13:26:50Säger han som inte kände till Adolf Jahr, en pilsnerfilmsskådespelare som var med i typ allt på 40-50 talet🤔.

Sedan så vet jag mycket väl vem Lena Endre är då jag har sätt Besökarna där hon och Kjell Bergqvist spelar huvudrollerna, men ifrågasatta bara det faktum att hon hade dubbat en ganska okänd Norsk skådespelerska i Mio Min Mio.
Fast det är ju annorlunda, Adolf Jahr var känd på sin tid men det är inte 40-50-talet längre... Lena Endre är ju en fullt aktiv mycket känd svensk skådespelerska...

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2024 kl. 13:41:55Fast det är ju annorlunda, Adolf Jahr var känd på sin tid men det är inte 40-50-talet längre... Lena Endre är ju en fullt aktiv mycket känd svensk skådespelerska...
Visa personer känner man till då det hör till allmänbildning.

Jag vet Henrik Larsson är trots att jag inte bryr mig ett skit om fotboll.

Jag vet vem Fredrik Reinfeldt är trots att jag skiter fullständigt i politik.

Jag känner till Christer Sjögren trots att jag inte tycker om dansband.

Detta då det hör till allmänbildning.

Lena Endre känner jag till från Besökarna men har aldrig sett henne som en super kändis som ovannämnda är.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 24 maj 2024 kl. 13:58:39Visa personer känner man till då det hör till allmänbildning.

Jag vet Henrik Larsson är trots att jag inte bryr mig ett skit om fotboll.

Jag vet vem Fredrik Reinfeldt är trots att jag skiter fullständigt i politik.

Jag känner till Christer Sjögren trots att jag inte tycker om dansband.

Detta då det hör till allmänbildning.

Lena Endre känner jag till från Besökarna men har aldrig sett henne som en super kändis som ovannämnda är.
Beror väl på hur mycket film man ser, och för personerna som ser mycket film känner mycket väl till Lena Endre.
Men kan även förstå folk som inte gör om film och tv-tittande inte är så stor prioritet.