Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: salle skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:14:04Detta vore ju onekligen roligt att få till komplett. Jag har ett pågående synkprojekt där nästan samtliga avsnitt av Media Dubbs dubbning har synkats till HD-bild i 4:3.
Jag har dock missat att uppdatera status i synkprojektet ser jag, men här är en länk till senaste vettiga status i den tråden. https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=77999

Som det ser ut nu enligt nuvarande status så saknar jag (bortsett från 30 första sekunderna av An elephant never forgets) fortfarande ljudkällor till dessa avsnitt för att kunna synka HD-bild.
S02E12 - Last Train to Cashville
S02E19 - Prehysterical Pet

@Jabberjaw  om jag minns rätt så har du väl ljudkällor till dessa två avsnitt med Media Dubbs dubbning. Om du kan tänka dig att dela med dig av dem så kan jag synka in dem, varpå därefter någon kan få lägga upp mina synkningar på Internet Archive. Vi får sen se hur länge de i så fall de får ligga uppe.
Just det, detta minns jag. Ett väldigt kul projekt då jag också gillar Piff & Puff - Privatdetektiver väldigt mycket! Om jag minns rätt (vilket jag brukar göra med just tecknat... till skillnad från i det vardagliga livet) så skrev jag i tråden vilka avsnitt jag har. Dock så har jag dubletter utav många avsnitt. Minns att ljudet är komplett på avsnitten jag hade, men att det inte är Hi-Fi kvalitét förutom på något enstaka.. :-[

Jag klippte några bitar utav avsnitten du nämner till YouTube för säkert 4 år sedan. Jag ser att dom inte ligger på min stationära dator varken på C: , d eller e. Så då bör dom ligga på någon av mina externa diskar alternativt laptopen. Och hoppas verkligen inte det är från när jag bodde hemma för då använde jag den. Positiva tankar :)

salle

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:24:37Just det, detta minns jag. Ett väldigt kul projekt då jag också gillar Piff & Puff - Privatdetektiver väldigt mycket! Om jag minns rätt (vilket jag brukar göra med just tecknat... till skillnad från i det vardagliga livet) så skrev jag i tråden vilka avsnitt jag har. Dock så har jag dubletter utav många avsnitt. Minns att ljudet är komplett på avsnitten jag hade, men att det inte är Hi-Fi kvalitét förutom på något enstaka.. :-[

Jag klippte några bitar utav avsnitten du nämner till YouTube för säkert 4 år sedan. Jag ser att dom inte ligger på min stationära dator varken på C: , d eller e. Så då bör dom ligga på någon av mina externa diskar alternativt laptopen. Och hoppas verkligen inte det är från när jag bodde hemma för då använde jag den. Positiva tankar :)
Lycka till i letandet. Det vore ju onekligen roligt att bli klar med detta projekt :)

MOA

80-Talets Jordgubbs Lisa borde verkligen laddas upp här, mest för att det verkar så udda. En manlig VA låter riktigt stel när han säger Hallon Kaka

Jabberjaw

Citat från: salle skrivet  7 augusti 2024 kl. 06:54:34Lycka till i letandet. Det vore ju onekligen roligt att bli klar med detta projekt :)
Kan du inte använda ett annat ord, projekt har en så negativ klang :( ;D Möten>Projekt>Uppföljning>Process
Alla dessa ord borde bannlysas tycker jag nästan.

Men jag försöker prioritera detta. Använder all min lediga tid redan till att lägga saker på YouTube och med VHS maskinen. Men behöver endå kolla vad som ligger på olika ställen. Provade dock min bärbara dator i den HDD/SSD dockningsstation som jag köpte nyligen. Och den verkar stendöd, såvida det inte finns något man kan prova?

Läste på nätet att man kan prova koppla in ström matningen i SSD: disken, och gå till BIOS och låta datorn stå i BIOS någon timma. Då har vissa personer fått sin SSD att vakna till liv för en kort stund igen. Och med tanke på att jag har massa inspelningar där på så borde jag nästan prova det, alternativet är att sätta sig digitalisera om en massa saker.

salle

Citat från: Jabberjaw skrivet  7 augusti 2024 kl. 15:31:57Kan du inte använda ett annat ord, projekt har en så negativ klang :( ;D Möten>Projekt>Uppföljning>Process
Alla dessa ord borde bannlysas tycker jag nästan.

Men jag försöker prioritera detta. Använder all min lediga tid redan till att lägga saker på YouTube och med VHS maskinen. Men behöver endå kolla vad som ligger på olika ställen. Provade dock min bärbara dator i den HDD/SSD dockningsstation som jag köpte nyligen. Och den verkar stendöd, såvida det inte finns något man kan prova?

Läste på nätet att man kan prova koppla in ström matningen i SSD: disken, och gå till BIOS och låta datorn stå i BIOS någon timma. Då har vissa personer fått sin SSD att vakna till liv för en kort stund igen. Och med tanke på att jag har massa inspelningar där på så borde jag nästan prova det, alternativet är att sätta sig digitalisera om en massa saker.
Hehe, för mig som arbetar som projektledare och chef så har det en positiv klang :)
Ett visst innehåll, tid och budget blir ju projekt (eller uppdrag). Iofs är budgeten noll utöver egen nedlagd tid, men så är det ju för alla som synkar eller digitaliserar. 

Hoppas att du får grejerna att funka 😁. Segt att behöva digitalisera om.

Jabberjaw

Citat från: salle skrivet  7 augusti 2024 kl. 15:45:20Hehe, för mig som arbetar som projektledare och chef så har det en positiv klang :)
Ett visst innehåll, tid och budget blir ju projekt (eller uppdrag). Iofs är budgeten noll utöver egen nedlagd tid, men så är det ju för alla som synkar eller digitaliserar.

Hoppas att du får grejerna att funka 😁. Segt att behöva digitalisera om.
Jaså? Det är bra ibland förmodar jag och jobbigt om saker och ting inte blir klart inom deadline. Är SCCM admin själv och föredrar att inte stressa, och minimalt med möten. Genom åren så har det varit Scrum, Lean, och en massa olika kanban tavlor och metoder för att "effektisera".

Sedan mitt senaste lönesamtal där jag visserligen fick ett bra lyft, så tog jag upp att vi borde fokusera mer på välmående och att skapa teambuilding. Så nu har det blivit bättre och mer frihet under ansvar. Istället för att man skall göra saker inom vissa fasta klockslag. Sånt fungerar inte riktigt i en miljö som vår.

Hoppas jag med. Har redan för mycket lådor framme och orkar inte gå och leta efter dom gamla banden. Försöker fokusera på det jag redan har framme så att det inte blir oordning, då jag bor i lägenhet. Den är visserligen en 2:a men mitt kvinnliga sällskap har inte riktigt samma typ utav "hobby" och intressen. ;D

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet  7 augusti 2024 kl. 11:03:2480-Talets Jordgubbs Lisa borde verkligen laddas upp här, mest för att det verkar så udda. En manlig VA låter riktigt stel när han säger Hallon Kaka
"Laddas upp här", vad exakt menar du att man ska ladda upp det?

Och vad menar du med VA?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Beck

Är det någon som kan/vill lägga upp The Real Ghostbusters med svenskt tal på archive.org?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juli 2024 kl. 06:51:02Här kommer en film och dubbning som inte borde vara sällsynt, men som tyvärr är det - den argentinska filmen Viva High School Musical från 2008 med svenskt tal. 
Din uppladdning verkar tyvärr har blivit nerladdad och uppladdad på Youtube utan ett ord om källan...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 augusti 2024 kl. 21:51:23Din uppladdning verkar tyvärr har blivit nerladdad och uppladdad på Youtube utan ett ord om källan...

Nostalgiplagieraren slår till igen! Per filmerna finns också uppladdade av dumgubben

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 augusti 2024 kl. 21:51:23Din uppladdning verkar tyvärr har blivit nerladdad och uppladdad på Youtube utan ett ord om källan...

Länge undrat vem som ligger bakom dessa konton. Det verkar ena stunden röra sig om en bot, och i nästa sekund så tänker jag mig någon som är arbetslös och lägger ner fruktansvärt mycket tid på att rendera andras jobb och ladda upp på sina egna kanaler.

Hur som helst så är det nästan BARA i den Svenska "scenen" som folk tar andras klipp utan att ge credits. I torrent världen och bland samlare emellan. Så har det i alla år varit en självklarhet att nämna något kort om man bara tar från en site och lägger upp på sin egen :( :-\

Men det var en av anledningarna till jag till och med börjat lägga "watermarks" på youtube. För finns en del instagram/Facebook konton som heter typ Nostalgi3000 som tar klipp. Även en Mikael Karlsson på youtube har hållit på såhär. Så tippar på någon utav dom ligger bakom.

BPS

Citat från: Jabberjaw skrivet  7 augusti 2024 kl. 22:16:22Länge undrat vem som ligger bakom dessa konton. Det verkar ena stunden röra sig om en bot, och i nästa sekund så tänker jag mig någon som är arbetslös och lägger ner fruktansvärt mycket tid på att rendera andras jobb och ladda upp på sina egna kanaler.

Hur som helst så är det nästan BARA i den Svenska "scenen" som folk tar andras klipp utan att ge credits. I torrent världen och bland samlare emellan. Så har det i alla år varit en självklarhet att nämna något kort om man bara tar från en site och lägger upp på sin egen :( :-\

Men det var en av anledningarna till jag till och med börjat lägga "watermarks" på youtube. För finns en del instagram/Facebook konton som heter typ Nostalgi3000 som tar klipp. Även en Mikael Karlsson på youtube har hållit på såhär. Så tippar på någon utav dom ligger bakom.
Om det var att personen lade ut sådant som bara fanns på andra sidor på Youtube så skulle jag ändå förstå lite men den här personen lägger ju upp andras Youtubevideos som inte ens är nedtagna 

Lillefot

Jaha, det börjas igen. Verkligen nedrigt av de som gör det här gång på gång.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

Jabberjaw

Citat från: BPS skrivet  7 augusti 2024 kl. 22:28:09Om det var att personen lade ut sådant som bara fanns på andra sidor på Youtube så skulle jag ändå förstå lite men den här personen lägger ju upp andras Youtubevideos som inte ens är nedtagna
Ja de lite nonchalant faktiskt. Speciellt när alla dessa ovannämnda skriver

"lägger upp mer guldkorn när jag hittar" Precis som att man bara hittar andras kanaler och kopierar videos till sin egna kanal. Hade alla gjort så så skulle hela YouTube behöva tänka om hela sin plattform för då blir det ett ganska stort problem. Men för oss som lägger otaliga timmar, veckor, månader, år på detta så blir ju man såklart ledsen och irriterad. :(

Gör någon här en DVD med meny eller liknande. Så vill man ju att sitt arbete skall bli ihågkommet. Inte att någon ska klippa bort det och låtsas för sina egna följare som att det är en själv som fixat allt.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  7 augusti 2024 kl. 22:16:22Men det var en av anledningarna till jag till och med börjat lägga "watermarks" på youtube. För finns en del instagram/Facebook konton som heter typ Nostalgi3000 som tar klipp. Även en Mikael Karlsson på youtube har hållit på såhär. Så tippar på någon utav dom ligger bakom.
Den kanalen heter Nostalgi2000 på Youtube & Mikael Karlsson har jag också sett, trodde han var originell men nej