Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 december 2023 kl. 20:43:54"He isn't reptile enough" lol! Undrar dock vad som kommer hända efter Mario, eftersom den sista serien dubbades ju inte, dock... :-\
Efter Fuskgubben blir det uppehåll tills nästa år & då kommer jag börja med Legenden Om Zelda & sen AOSTH
Kommer också ranka alla röster & låt mig säga en sak: Jag ogillar Hasse som Mario men jag lyckades ändå hitta 9 röster som var sämre

MOA

Fuskgubbens sista video innan jul,grekiska & rumänska låter riktigt bra. Glömde säga att jag också kommer ta med karaktärer i Kapten N i kommande videor. Vill ni se min planerade lista?

https://www.youtube.com/watch?v=ogAZiZgNQ_M&t=2s

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 december 2023 kl. 15:31:47Fuskgubbens sista video innan jul,grekiska & rumänska låter riktigt bra. Glömde säga att jag också kommer ta med karaktärer i Kapten N i kommande videor. Vill ni se min planerade lista?

https://www.youtube.com/watch?v=ogAZiZgNQ_M&t=2s
Jag försökte att komma upp med citat för Mario, och jag såg nog inte lika mycket av just denna serien som Super Mario Brödernas Super Show!, i hela fall inte på svenska. Så jag kollade om tre avsnitt. Mind Your Mummy Mommy, Mario eftersom det var den första avsnitten jag såg, vilket är den tredje... Oh, Brother! Kom jag också ihåg och såg och till slut Princess Toadstool for President mest på grund utav "DIN JÄV!" scenen. Så detta var mitt bästa försök över vilken replik Mario skulle säga i videon...

Och ja, jag vill gärna se din lista. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 december 2023 kl. 22:16:01Jag försökte att komma upp med citat för Mario, och jag såg nog inte lika mycket av just denna serien som Super Mario Brödernas Super Show!, i hela fall inte på svenska. Så jag kollade om tre avsnitt. Mind Your Mummy Mommy, Mario eftersom det var den första avsnitten jag såg, vilket är den tredje... Oh, Brother! Kom jag också ihåg och såg och till slut Princess Toadstool for President mest på grund utav "DIN JÄV!" scenen. Så detta var mitt bästa försök över vilken replik Mario skulle säga i videon...

Och ja, jag vill gärna se din lista. ;D
Multilanguage videor:
Link
Zelda
Ganon
Mega Man
Kid Icarus
Simon Belmont
King Hippo
Eggplant Wizard
Mother Brain
Sonic The Hedgehog
Miles"Tails"Prower
Scratch
Grounder
Dr Ivo Robotnik
Ranking:
SMBSS & AOSMB3
Mario
Luigi
Peach
Toad
King Koopa & alla andra ovannämnda
Påminde mig om att jag inte gjort Swedish Voice videor om Mega Man, Eggplant Wizard & Mother Brain så jag gör de innan jag börjar med nåt annat

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 december 2023 kl. 12:48:18Multilanguage videor:
Link
Zelda
Ganon
Mega Man
Kid Icarus
Simon Belmont
King Hippo
Eggplant Wizard
Mother Brain
Sonic The Hedgehog
Miles"Tails"Prower
Scratch
Grounder
Dr Ivo Robotnik
Ranking:
SMBSS & AOSMB3
Mario
Luigi
Peach
Toad
King Koopa & alla andra ovannämnda
Påminde mig om att jag inte gjort Swedish Voice videor om Mega Man, Eggplant Wizard & Mother Brain så jag gör de innan jag börjar med nåt annat
Jag upptäckte också förresten att du inte hade med Gunnar Ernblad som Luigi och Sture Ström som Bowser...

Men intressant. :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 19:55:51Jag upptäckte också förresten att du inte hade med Gunnar Ernblad som Luigi och Sture Ström som Bowser...

Men intressant. :D
Här e för närvarande mina beskrivningar om alla svenska röster
Jag e säker på att Kung Koopa & Toad förblir oändrade men de får vi se nästa år

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 december 2023 kl. 20:08:50Här e för närvarande mina beskrivningar om alla svenska röster
Jag e säker på att Kung Koopa & Toad förblir oändrade men de får vi se nästa år
Håller med om mycket som du skrev. ;) 

Tycker också att Sture Ström som Bowser låter mer som en snäll gammal farbror än en skurk... :-\

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 december 2023 kl. 20:11:36:D
Om den andra serien fick ett alternativt dubb, undrar om det skulle vara också Sun Studio eller något annat. Men Kenneth Milldoff som Bowser och Luigi var bra casting val.

MOA

Om ni skriver era favoriter så skriver jag mina,flera e inte riktigt bestämda ännu

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 december 2023 kl. 22:47:31Om ni skriver era favoriter så skriver jag mina,flera e inte riktigt bestämda ännu
Hm... Utav vadå?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 23:55:54Hm... Utav vadå?
Av alla röster som medverkade i videorna,undrar om de e uppenbart att Hasse & Louise e mina största favoriter. Försöker vara otydlig om de

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 22 december 2023 kl. 09:49:36Av alla röster som medverkade i videorna,undrar om de e uppenbart att Hasse & Louise e mina största favoriter. Försöker vara otydlig om de
Åh! Nåja, du förmodligen vet redan att hos de svenska så tycker jag att Steve Kratz, Johan Hedenberg, Louise Raeder, Hasse Jonsson och Gunnar Ernblad är bäst som respektive Mario, Luigi, Peach, Toad och Bowser. 

Såklart, en del antingen låter bra eller ganska dåligt i rollerna, så...

Skokaka

Okej, jag kan nog nu eftersom jag kollade igenom alla videorna igen för att ta med alla som jag tyckte mest om. Förresten, dessa listorna är inte i någon särskild ordning, jag listar i alfabetisk ordning och utav båda delarna, utav vilket språk som visades först. Nåja, hur som helst, du kanske hajar...

Mario: Lou Albano, Jacques Dynam, Reinhard Brock, Tony Fuochi, Bernardo Ezeta, Mandarinska, Rune Alstedt, Hasse Thorbjörnsen, Steve Kratz, Walker Boone, Tuukka Leppänen, Gwen Lebret, Dinos Karidis, Themis Psichogius, Nils Vogt och Claudiu Istodor.

Luigi: Danny Wells, Jacques Ferrére, Indonesiska, Ricardo Hill, Staffan Hallerstam, Johan Hedenberg, Tony Rosato, Eleu Salvador, Lasse Lunderskov, Nederländska, Babis Klaliotis, Yannis Papaioannou, Zoltan Fekete, Jan Erik Aune, Rumänska och Kenneth Milldoff.

Peach: Jeannie Elias, Brasiliansk Portugisiska, Ann Hjort, Ulla Ollikainen, Stephanie Murat, Sabine Bohlman, Indonesiska, María Fernanda Morales, Sigrid Huun, Norska 2, Olga Zverera, Jane Björck/Jeanette Holmgren, Louise Raeder, Tracey Moore, Amal Hawija, Guilene Corte, Isabelle Volpé, Alexandra Ludwig och Matina Karra.

Toad: John Stocker, Ulla Ollikainen, Luq Hamet, Hans-Rainer Müller, Veronica Pivetti, Hasse Thorbjörnsen, Hasse Jonsson, Oberdian Junior, Nederländska, Nina Frisart och Kati Andai.

Bowser: Harvey Atkin, Brasiliansk Portugisiska, Danska, Antonio Paiola, Koreanska, Miguel Àngel Ghigliazza, Hallvard Lydvo, Norska 2, Alexander Novikov, Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad, Paulo Flores, Cláudio Satiro, Lasse Lunderskov, Nederländska, Tom Wentzel, Jukka Tiirikainen, Frédéric Souterelle, Yannis Papaioannou, Themis Psichogius, Denes Uljaki, Jan Erik Aune och Kenneth Milldoff.

MOA

Som en julklapp kommer mina favoriter:
Super Mario Bros Super Show
Mario:Lou Albano(Osäkert)
Luigi:Jomeri Pozzoli(Osäkert)
Peach:Louise Raeder(Osäkert)
Toad:Hans-Rainer Müller
Kung Koopa:Antonio Paiola
Adventures Of Super Mario Bros 3
Mario:Dinos Karidis(Osäkert)
Luigi:Jan Erik Aune
Peach:Dulce Maria Romay(Osäkert)