Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Framåt (2020)

Startat av Disneyfantasten, 6 mars 2019 kl. 23:29:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu har filens fått ett  svensk premiär datum. 6:e mars.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Artan1528

Citat från: gstone skrivet  1 juni 2019 kl. 04:10:49

Det är danska och inte svenska,
Daniel skrev "skandinavisk dub". Danmark er en del af Skandinavien :)

Daniel Hofverberg

Precis; Danmark är i allra högsta grad en del av Skandinavien - i och med den danska trailern finns det ingen anledning att ha kvar tråden på den gamla tavlan, så den är nu flyttad till "Dubbningar och röster". :)

Disneyfantasten

#19
Idag när jag såg Toy Story 4 på bio så visades en trailer före med Onward (Framåt) som var på svenska, rösterna i trailern lät bekanta, men jag kunde inte placera någon av dem...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2019 kl. 15:48:32
Idag när jag såg Toy Story 4 på bio så visades en trailer före med Onward (Framåt) som var på svenska, rösterna i trailern lät bekanta, men jag kunde inte placera någon av dem...

Kankse knske är det kändisar som är nya till dubbning.


Pixar och Disney animation filmer brukar ju ha dom största budgetter av alla svenska dubbningar.

Så dom har nog råd med vem som helst som en röst i filmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#21
Citat från: gstone skrivet 15 september 2019 kl. 19:51:13
Kankse knske är det kändisar som är nya till dubbning.


Pixar och Disney animation filmer brukar ju ha dom största budgetter av alla svenska dubbningar.

Så dom har nog råd med vem som helst som en röst i filmen ?

Jag menade inte bekanta på det viset, jag menade att jag hört dem i andra dubbningar förut...

Jag tror inte att de ännu har påbörjat eller färdigställt rollbesättningen till den svenska dubbningen ännu, trots allt har ju filmen inte premiär förrän i mars 2020 och det är i skrivande stund några månader kvar tills dess, så jag skulle tro att dubbningen lär hålla på omkring oktober-november, då den förhoppningsvis kommer att vara med i inslaget på julafton i år...

Men det är ju ändå tänkbart att de anlitar passande kändisar till de större rollerna i filmen...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 september 2019 kl. 20:10:10
Jag menade inte bekanta på det viset, jag menade att jag hört dem i andra dubbningar förut...

Jag tror inte att de ännu har påbörjat eller färdigställt rollbesättningen till den svenska dubbningen ännu, trots allt har ju filmen inte premiär förrän i mars 2020 och det är i skrivande stund några månader kvar tills dess, så jag skulle tro att dubbningen lär hålla på omkring oktober-november, då den förhoppningsvis kommer att vara med i inslaget på julafton i år...

Men det är ju ändå tänkbart att de anlitar passande kändisar till de större rollerna i filmen...

Så du tror att den faktiska filmen kommer att ha derfunnet röster än Teaser Trailern . 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Vid så här tidiga teasertrailers kan vi nog vara ganska säkra på att det rör sig om tillfälliga röster, så att de här inte återspeglar de faktiska rösterna i den slutliga dubbningen.

Trots allt är det ju så pass lång tid kvar innan filmen har premiär, så att själva dubbningen med stor sannolikhet inte har påbörjats än.

Disneyfantasten

#24
Goda nyheter!  :)

Idag hittade jag den svenskdubbade trailern på Filmstaden-hemsidan; www.filmstaden.se/film/NCG602786/framat

Vilka gör rösterna i denna trailer?  :)

Disneyfantasten

#25
Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 september 2019 kl. 17:09:26
Goda nyheter!  :)

Idag hittade jag den svenskdubbade trailern på Filmstaden-hemsidan; www.filmstaden.se/film/NCG602786/framat

Vilka gör rösterna i denna trailer?  :)

Någon som vet?

clara liljeberg

kanske dick errikson,annelie berg, elina raeder, linda åslund,niklas gaberilson och maria rydberg och anneli heed vore nåt.

Alexander

#27
Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 september 2019 kl. 17:09:26
Goda nyheter!  :)

Idag hittade jag den svenskdubbade trailern på Filmstaden-hemsidan; www.filmstaden.se/film/NCG602786/framat

Vilka gör rösterna i denna trailer?  :)

Ian låter mest lik Adam Portnoff tycker jag av den korta trailern.

Speaker rösten har man hört förut i många reklam, men har inte lyckats än hitta något namn.

Resten kunde jag inte avgöra vilka det kan vara.

:)

Den riktiga dubbningen av filmen börjar nog snart (eller redan börjat så smått), för att sen troligen ha ett klipp redo till Kalle Ankas jul.

Disneyfantasten

#28
Citat från: Alexander skrivet 29 september 2019 kl. 08:03:24
Ian låter mest lik Adam Portnoff tycker jag av den korta trailern.

Speaker rösten har man hört förut i många reklam, men har inte lyckats än hitta något namn.

Resten kunde jag inte avgöra vilka det kan vara.

:)

Den riktiga dubbningen av filmen börjar nog snart (eller redan börjat så smått), för att sen troligen ha ett klipp redo till Kalle Ankas jul.

Men du brukar ju vara bra på att känna igen röster...

Jag tror (och hoppas) att Frost 2 och Framåt blir de två inslagen som visas nu på julafton... (så att Disney inte visar Toy Story 4 bara för att den hade premiär i sommar, hatar när de visar filmer som redan haft premiär under sommartiden eller som är lättillgängliga)

Känner du åtminstone igen rösterna till Flynn Rider, Drottning Elinor och Kung Fergus i trailerna? (svara på den frågan i "Trailerröster" tråden)

E

Citat från: Alexander skrivet 29 september 2019 kl. 08:03:24
Speaker rösten har man hört förut i många reklam, men har inte lyckats än hitta något namn.
Det är Bengt Järnblad