Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Åsikter om datormus

Startat av Jonas9881, 22 februari 2024 kl. 18:54:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Jag har upplevt när jag fick en ny windows 11 att musen ej är riktigt bra. Först tog den några veckor så strulade den. Och då valde jag att byta den då garantin fortfarande var aktiv.

Och om jag jämför med min Windows 8 som ser ungefär såhär: https://www.tradera.com/item/302393/621814463/hp-laptop-med-windows-7-pro-32bit-och-hdmi-samt-firewire så verkar den vara bättre då det aldrig har varit problem över 12 års tid.

Och musen är inte len utan har små cirklar som är mycket skönare än dessa nya datorer. Som inte skadas att fingrarna som min nya har gjort. 
Vet inte om det är något skydd på musen men ser att vissa stället är det som en spegel. Så då bör skyddet vara avslippat.

Och så får jag ibland ont i fingret som att det bränns, och sticks till ibland och det är ju obehagligt och aldrig hänt min gamla dator.

Vad är era åsikter om det? Har det blivit sämre genom åren?

Jag kan väl inte vara ensam om att tycka detta, eller hur?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Det är svårt att säga, då jag nu inte har använt en laptop regelbundet på 5 år. Men min gamla Lenovo laptop har en gedigen musplatta som kändes ok (förutom det faktum att den dubbelklickar om man råkar trycka ytan precis över musknapparna, vilket händer väldigt lätt av misstag).

Det som kan vara en möjlighet är att tillverkarna har gått över till billigare material, för att sänka sina tillverkningskostnader per enhet. Det händer trots allt lite då och då att bättre, dyrare material ersätts med ett billigare/annorlunda som inte håller lika länge under samma förhållanden.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 22 februari 2024 kl. 19:40:33Det är svårt att säga, då jag nu inte har använt en laptop regelbundet på 5 år. Men min gamla Lenovo laptop har en gedigen musplatta som kändes ok (förutom det faktum att den dubbelklickar om man råkar trycka ytan precis över musknapparna, vilket händer väldigt lätt av misstag).

Det som kan vara en möjlighet är att tillverkarna har gått över till billigare material, för att sänka sina tillverkningskostnader per enhet. Det händer trots allt lite då och då att bättre, dyrare material ersätts med ett billigare/annorlunda som inte håller lika länge under samma förhållanden.
Vad menas med "gedigen"?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 22 februari 2024 kl. 19:40:33Det är svårt att säga, då jag nu inte har använt en laptop regelbundet på 5 år. Men min gamla Lenovo laptop har en gedigen musplatta som kändes ok (förutom det faktum att den dubbelklickar om man råkar trycka ytan precis över musknapparna, vilket händer väldigt lätt av misstag)
Angående "musknapparna" hade du 2 vanliga knappar under musplattan, eller en hel yta som både höger och vänter mus finns med?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Citat från: Jonas9881 skrivet 23 februari 2024 kl. 23:15:14Angående "musknapparna" hade du 2 vanliga knappar under musplattan, eller en hel yta som både höger och vänter mus finns med?
Det finns två separata knappar under den.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 23 februari 2024 kl. 23:16:19Det finns två separata knappar under den.
Min är bara en platta. Och därför är det mer problem. Får jag fråga vilket år din är ifrån?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lillefot

Citat från: Jonas9881 skrivet 23 februari 2024 kl. 23:27:16Min är bara en platta. Och därför är det mer problem. Får jag fråga vilket år din är ifrån?
Den är från 2014.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Jonas9881

Citat från: Lillefot skrivet 23 februari 2024 kl. 23:28:12Den är från 2014.
Det förklarar saken. Som du nämnde bättre kvalite förr. Och fick mer för pengarna förr också.

Varför ska allt bli sämre. Kanske inte allt, men mycket var bättre för.

Min dator är från 2012 tror jag och ser inga svagheter förutom att batteriet är helt slut, på 2 minuter går den från 100 till 0%. Men det nämns även i länken jag länkade allra först. Så inte jättekonstigt att ett batteri blir dåligt på över 12 år liksom. 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare