Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tips på emoji Dubbningshemsidan

Startat av Goliat, 12 juni 2022 kl. 14:35:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Gjorde några Emojis för Dubbningshemsidan, gjort de transparanta som gif och png men här är en samling av dem som jpg.

Är detta något som intresseras av att användas på forumet, hojta till. :D

Originalet:
:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'(


Nygjorda:






Goliat

Skärmklipp på hur det skulle kunna se ut, skulle kunna göra om knapparna också ifs. :P


Goliat


Goliat


Elios

När man skriver ett inlägg här på forumet så om man vill redigera eller rätta till något fel.
Men när man väl ska göra det så försvinner smilisarna så man inte kan ha med dem längre. Varför har det blivit så egentligen!?  ??? ???

Lillefot

Citat från: Elios skrivet 24 augusti 2022 kl. 00:07:45När man skriver ett inlägg här på forumet så om man vill redigera eller rätta till något fel.
Men när man väl ska göra det så försvinner smilisarna så man inte kan ha med dem längre. Varför har det blivit så egentligen!?  ??? ???
Snabbredigeringen har inga knappar för BB-kod eller smilisar, men du kan fortfarande skriva in de manuellt. Som:
:)
:(

Och så vidare.

Det du kan göra är att välja mer och sedan ändra. Då kommer vanliga svarsfunktionen att användas för att ändra inlägget, med samma val.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 24 augusti 2022 kl. 00:13:17Snabbredigeringen har inga knappar för BB-kod eller smilisar, men du kan fortfarande skriva in de manuellt. Som:
:)
:(

Och så vidare.

Det du kan göra är att välja mer och sedan ändra. Då kommer vanliga svarsfunktionen att användas för att ändra inlägget, med samma val.
Ja, jag förstår mig inte alls på varför Snabbredigeringen helt saknar alla knappar för såvål smileys som fetstil, kursiv stil, länkar, o.s.v. Där får man dessutom inte med WYSIWYG-editorn oavsett om man har slagit på den i sin profil eller inte (den är påslagen som standard, men alla kan stänga av den om de föredrar). :(

Och jag tycker själv inte alls att det är självklart att man ska klicka på Mer och sedan Ändra för att komma till "vanliga" Redigera-sidan...

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 augusti 2022 kl. 00:59:32Och jag tycker själv inte alls att det är självklart att man ska klicka på Mer och sedan Ändra för att komma till "vanliga" Redigera-sidan...
Det gör inte jag heller, faktum är att jag trodde den hade försvunnit helt efter uppgraderingen.

Det var nyligen jag upptäckte den, och den är som sagt inte smidig att hitta.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Racnar

Går det kanske att få bort redigera eller göra så att ändra tar dess plats?

Daniel Hofverberg

Citat från: Racnar skrivet 24 augusti 2022 kl. 01:16:43Går det kanske att få bort redigera eller göra så att ändra tar dess plats?
Jag ska söka runt på SMFs supportforum, och se om det finns någon sådan möjlighet; och i så fall hur krångligt det är. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 augusti 2022 kl. 01:55:35Jag ska söka runt på SMFs supportforum, och se om det finns någon sådan möjlighet; och i så fall hur krångligt det är. :)
Det låter bra. Tack Daniel!   ;D ;D

adro

Emojierna (eller hur man böjer det) är bra överlag men jag saknar en :hmm emoji. Den kanske inte hade blivit den mest använda ena, men, bara ett förslag

Daniel Hofverberg

Citat från: adro skrivet  8 september 2022 kl. 01:17:27Emojierna (eller hur man böjer det) är bra överlag men jag saknar en :hmm emoji. Den kanske inte hade blivit den mest använda ena, men, bara ett förslag
Det håller jag med dig om, men tyvärr misstänker jag att det bara går att byta ut befintliga emojis, men inte lägga till nya. :(

Men jag ska undersöka saken för säkerhets skull.