Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Det var en gång en filmstudio (Once Upon a Studio, 2023)

Startat av gstone, 12 juni 2023 kl. 00:00:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 april 2024 kl. 22:39:51Man kan väl inte ha anlita Jan för att han ska yla i några sekunder
Vem tror du han spelar då?

Han kanske spelar mer än en roll här?

Disneyfantasten

#391
Någon som med säkerhet kan svara på vilka som är följande i Once Upon A Studio?

- Joakim Von Anka

- Stromboli

- Stampe

- Blomma

- Jack

- Gus (tror det kan vara Jakob Stadell men frågar för att vara säker)

- Filurkatten

- Mowgli

- Kaa

- Bernard

- Elliot

- Dodger (tror det kan vara Jan Johansen men frågar för att vara säker)

- Måsart

- Joey

- Clocksworth

- Pocahontas

- Mulan

- Kuzco (tror det kan vara arkivljud av Figge Norling men det var ett bra tag sedan jag såg filmen så jag frågar för att vara säker)

- Stitch (tror det kan vara Andreas Nilsson men frågar för att vara säker)

- Jim Hawkins

- Plommonstoppsmannen

- Roffe

- Vanilja Von Sockertopp

- Hans

- Antonio Madrigal

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 april 2024 kl. 22:39:51Man kan väl inte ha anlita Jan för att han ska yla i några sekunder
Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2024 kl. 22:46:37Vem tror du han spelar då?

Han kanske spelar mer än en roll här?
Jag håller med att det inte kan vara lönsamt att anlita Jan Johansen (eller någon alls för den delen) för att yla i några sekunder, helt utan repliker - så antingen spelar han någon mer roll; eller också var han i studion för att spela in någon annan dubbning, så att det här skedde i slutet av ett befintligt arbetspass...

Men att betala en dryg tusenlapp för en timmes arbete för att någon ska yla i fyra sekunder känns inte direkt som den bästa användningen av Disneys pengar... ;)

Disneyfantasten

Jag pratade med Anders Öjebo idag och en av sakerna vi pratade om är bland annat om jubileums-filmen, han visste dock inte vem som var Kaa så jag tror inte att han själv var det (tvärtemot vad Mathilda Gustafsson och Steffan Rudvall tidigare nämnde i tråden).

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 april 2024 kl. 17:59:19Jag pratade med Anders Öjebo idag och en av sakerna vi pratade om är bland annat om jubileums-filmen, han visste dock inte vem som var Kaa så jag tror inte att han själv var det (tvärtemot vad Mathilda Gustafsson och Steffan Rudvall tidigare nämnde i tråden).
Framkom något annat som vi inte redan visste då?