Finns de nån intervju med Hasse Jonsson?
Nej, tyvärr inte - det här är allt som finns hittills:
https://www.dubbningshemsidan.se/intervjuer/Med andra ord än så länge enbart
Per Sandborgh,
Andreas Nilsson,
Dick Eriksson och
Mattias Knave; plus delvis inaktuella telefonintervjuer (ljudfiler) med
Pauline Kamusewu och
Pablo Cepeda.
Telefonintervjuerna gjorde jag via överenskommelse med Disney, som erbjöd dessa i marknadsföringssyfte inför premiären av
Prinsessan och grodan - tyvärr ingen suverän ljudkvalitet, då de är inspelade med en gammaldags mobiltelefon (före smartphone-eran). De andra fyra intervjuerna utförde Daniel Åhs Karlsson fysiskt på plats, på olika platser i Stockholmsområdet, som jag sedan redigerade/klippte.
Utöver dessa gjorde Daniel också en intervju med
Annica Smedius, som tyvärr inte kunnat användas då den har så fruktansvärt mycket oljud i bakgrunden så att man bitvis inte kan höra vad hon säger (då han använde en väldigt rundupptagande mikrofon, som tog upp allt kringljud från hela Stockholm)...

Men de senaste 9 - 10 åren har alltså tyvärr ingenting hänt; därav att jag nu vill överta ansvaret och göra intervjuer på distans via Skype eller dylikt (då jag bor närmare 90 mil från Stockholm, varför fysiska intervjuer är uteslutet) - något som nog hade varit i det närmaste otänkbart för 10 år sedan, men som vi alla under pandemin har insett faktiskt fungerar ganska hyggligt. Fungerar videosamtal för jobbmöten och konferenser, så bör det ju fungera helt okej för intervjuer också...
Dock vore det för all del ingen dum idé att försöka få till en intervju med
Hasse Jonsson, tack för tipset.

Jag
misstänker dock att det kan bli svårt att få honom att ställa upp, då tiden sannolikt inte räcker till - han är ju trots allt heltidsanställd på Eurotroll som teknisk chef och tekniker, och frilansskådespelare därutöver; så då har man ju inte
så många timmar över på dygnet...