Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

DanielÅhs

Jag har nu träffat Knave och den intervjun har Daniel fått skickad, så det är dig vi väntar på nu  :D

Sen har ja skickat ett mejl till Roupé och ett nytt till öjebo.

Sen är ni väldigt på om Maria Rydberg, så jag tänkte skriva till henne också.
Skulle vilja ha lite feed back innan, då jag i ärlighetens namn inte har så står koll på just henne. Vet hon är Kiara (vuxna) i lejon kungen, för övrigt vet jag inte så mycket, så någon får gärna hjälpa.

/Daniel Åhs Karlsson

TonyTonka

#91
Eliza i Den vilda familjen thonberry
Titelrollen i Dora
En av Janes Vänninor i Legenden om Tarzan
Lil i Rugrats
Byimon i Digimon
Joy i Pokemon - Filmen
Stella i På andra sidan hecken trailen.
Pinkie Pie i My Little Pony
Peppiga Pia(Inte likt Maria Rydberg) i Snobben
Kims Mamma i Kim Possible
Courtney Taylor i Jimmy Newton
Baby Melissa i Baby Looney Tunes
Bonnie/Kims Mamma/Yori i Kim Possible serien
Prinsessan Jasmin i Aladdin - Serien, Kanske vid fler tillfällen

Dessa Medverkar hon i. Prova denna sökning för fler

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/sok.php?sok=Maria+Rydberg&typ=fritext&avdelning=alla


Vad jag vet har hon även haft en karriär bakom kulisserna (Typ översättare,Dubbningsressigör,Sångtexter osv)

Fråga gärna om hon verkligen spelar Peppiga Pia. Jag tycker att det inte låter som Maria Rydberg. Kan ordna Ljudklipp på Henne.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

#92
Ja, Maria Rydberg har utan tvekan varit med i väldigt mycket genom åren. En mycket duktig skådis, för övrigt. På senare år har hon även varit en aktiv översättare och dubbningsregissör, främst hos Sun Studio (hon översatte och regisserade bl.a. Bambi 2).

Vad gäller Mattias Knave-intervjun, så har jag som sagt fått råmaterialet och ska börja redigering nu i dagarna. Jag har inte hunnit se hela intervjun än, så jag har ännu ingen uppfattning om hur mycket bearbetning som krävs, men min förhoppning är att den ska kunna läggas ut på sajten inom 1 - 3 veckor.

Daniel Hofverberg

Jag kan komplettera och säga att nästan hela intervjun nu är färdigredigerad. Det är bara aningen finslipning som återstår, för- och eftertexter plus konvertering till rätt format, så förhoppningsvis kan allting läggas ut inom 2 - 3 dagar.

Dessbättre var den här intervjun bra från första början, så det har inte behövts klippas eller bearbetas mycket.

Bildkvaliteten är också betydligt bättre än de tre tidigare intervjuerna, och bildformatet har ändrats från 4:3 till Widescreen.

Daniel Åhs

Det var kul att höra. Längtar till att få se den :)

Öjebo har sagt att intervju går bra i september, så hoppas han håller det...Längtar dit!

/daniel åhs

Lisa


Daniel Hofverberg

Som ni alla märker ligger intervjun fortfarande inte ute, trots mina utlovade 2 - 3 dagar. Det har tyvärr uppstått lite problem med att få ut den färdigredigerade intervjun från Adobe Premiere Pro, och därefter att konvertera det hela till FLV-format (Flash Video) som passar för streaming på webben. Men jag jobbar på saken, och på söndag eller måndag hoppas jag kunna lägga ut intervjun (imorgon har jag så mycket att göra så jag inte hinner jobba med det här).

Daniel Hofverberg

Tyvärr fortsätter problemen, som gör att jag fortfarande inte kunnat lägga ut intervjun. Jag har visserligen lyckats få ut den från Premiere Pro utan problem, men jag har problem med konverteringen till FLV (Flash Video)-format då FFMPEG bara rapporterar en massa skumma felmeddelanden. Jag förstår ärligt talat inte varför, då det fungerat utmärkt med samma program vid de tidigare intervjuerna, men jag fortsätter att kolla upp saken och hoppas få ordning på det här snart.

TonyTonka

När kommer intervjun med Annica Smedius att genomföras?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Åhs

Citat från: Tonytonka skrivet  5 augusti 2009 kl. 09:43:50
När kommer intervjun med Annica Smedius att genomföras?



Hej. Jag vet inte riktigt än. Mejla henne för några dagar sedan och påminde. Sen har ja inte hört något mer från knave men han lova september så hoppas han håller det. Daniel ÅHs

Daniel Åhs

Citat från: Daniel Åhs skrivet  7 augusti 2009 kl. 20:30:53

Hej. Jag vet inte riktigt än. Mejla henne för några dagar sedan och påminde. Sen har ja inte hört något mer från knave men han lova september så hoppas han håller det. Daniel ÅHs

Ska ej stå Knave, Öjebo är det jag menar

Daniel Hofverberg

Vi förstod nog alla vad du menade, i och med att Mattias Knave-intervjun ju redan är genomförd.

Jag har i alla fall äntligen lyckats att komma runt problemen med konverteringen av intervjun till FLV-format (Flash Video). Av någon outgrundlig anledning blir bilden och ljudet osynkat om jag använder FFMPEG för att konvertera från okomprimerad AVI (direkt från Adobe Premiere Pro) till FLV. Jag förstår inte varför, då det alltid fungerat bra förut. Kanske beror det på att den här intervjun är i anamorfisk Widescreen, då jag tidigare bara använt mig av 4:3-video i Premiere.

Genom att spara intervjun i MPEG-2-format (d.v.s. DVD-standard) i Premiere har jag dock lyckats komma runt problemet, då FFMPEG klarade av det utan problem. Visserligen sjunker kvaliteten en smula, då man måste komprimera två gånger då MPEG-2 redan är ett förlustbaserat filformat; men det bör knappt vara märkbart och då blev i alla fall läppsynken rätt.

Precis som tidigare så kommer Mattias Knave-intervjun att bli i två delar; den totala speltiden den här gången är på just under 25 minuter. Den första delen är redan konverterad och klar, och jag ska börja på den andra delen nu. Om inga fler problem tillstöter kommer intervjun därför att läggas ut vid nästa uppdatering, vilket innebär någon gång mellan ikväll och imorgon förmiddag (den uppdateringen kommer nämligen att innehålla recension på G.I. Joe, som har biopremiär imorgon och därför måste läggas ut senast imorgon förmiddag).

Daniel Åhs

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 augusti 2009 kl. 12:33:15
Kort sagt, Intervjun är färdig

Måste säga, BRA jobbat med redigeringen!

Smedius har ej svarat än, och öjebo har som sagt vad lovat i september.


Daniel Åhs

TonyTonka

Jag har ett tips till Annica Smedius - Intervjun.

Ta upp Bart Simpson!

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

DanielÅhs

Citat från: Tonytonka skrivet 14 augusti 2009 kl. 21:54:21
Jag har ett tips till Annica Smedius - Intervjun.

Ta upp Bart Simpson!



Lite mer specifikt tack, vad vill du jag ska ta upp och/eller fråga om?

MVH Daniel Åhs