Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Intervjuer på Dubbningshemsidan

Startat av Daniel Hofverberg, 23 augusti 2008 kl. 11:42:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Hur kändes det att göra Bart Simpson?
Hur fick hon rollen?
Var det svårt att göra Bart?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lisa


Kan du inte fråga Annica Smedius om hur det är att ha barnen i samma bransch? Hur kom det sig att dom började med dubbning? Var det tack vare henne? Skulle va intressant att veta lite mer om detta..

TonyTonka

Jag skulle vilja Se
Annelie Berg, Fredrik Dolk och Mikael Roupé
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

DanielÅhs

Citat från: Tonytonka skrivet 19 augusti 2009 kl. 21:51:03
Jag skulle vilja Se
Annelie Berg, Fredrik Dolk och Mikael Roupé


Roupé skulle jag såå gärna vilja intervjua, men tyvärr verkar den intervjun i så fall bli väldigt konstig. Han svara så här

"Jag ställer gärna upp på en intervju, men inte på film. Eftersom jag lever på min röst, så vill jag inte att folk ska kunna koppla ett ansikte till rösten. Med andra ord så får man fler jobb om man är anonym."

Är absolut inget som skulle funka, sitta och filma en vägg, eller mig när jag intervjuar honom osv är inga alternativ. Det ska vara en vanlig intervju annars är det meningsklöst.

Jag gillar han mycket och sörjer därför detta svar...

Övrigt

Era frågor ska framföras till Smedius.
Jag har fått svar och hon beklaga att hon inte haft tid. Men den människan är så trevlig! Hon väntar jag gärna på, och var ju jag som ställde till det med dåligt ljud, så hon ska ha tack som ställer upp igen.

Va tycktes om intervjun denna gång? Vad ska bättras nu?


MVH Åhs

DanielÅhs

Till Tony.

"Jag är tyvärr inte i närheten av den kunskap som Daniel, du, erika m.fl. besitter.
Säger du hennes namn så är hon förmodligen ett välkänt namn inom dubbning, så mejl adress tas gärna emot."

Det är från mitt utskick från Hotmail, men det gick ej skicka till den adress som stod.


MVH Åhs

Elios

#110
Vad kul att äntligen få se intervjun på Mattias Knave.

Daniel Hofverberg

Elios: Jag har sammanfogat ditt ämne med det befintliga ämnet om intervjuer. Det finns ingen anledning att krångla till det med ett nytt ämne för en viss intervju; i synnerhet som den redan så smått tagits upp i den här tråden.

GaBBe

Citat från: DanielÅhs skrivet 19 augusti 2009 kl. 22:33:58
Roupé skulle jag såå gärna vilja intervjua, men tyvärr verkar den intervjun i så fall bli väldigt konstig. Han svara så här

"Jag ställer gärna upp på en intervju, men inte på film. Eftersom jag lever på min röst, så vill jag inte att folk ska kunna koppla ett ansikte till rösten. Med andra ord så får man fler jobb om man är anonym."

Är absolut inget som skulle funka, sitta och filma en vägg, eller mig när jag intervjuar honom osv är inga alternativ. Det ska vara en vanlig intervju annars är det meningsklöst.

Jag gillar han mycket och sörjer därför detta svar...

Övrigt

Era frågor ska framföras till Smedius.
Jag har fått svar och hon beklaga att hon inte haft tid. Men den människan är så trevlig! Hon väntar jag gärna på, och var ju jag som ställde till det med dåligt ljud, så hon ska ha tack som ställer upp igen.

Va tycktes om intervjun denna gång? Vad ska bättras nu?


MVH Åhs

Gör en ljudinspelad intervju då? Skulle vi vara intresserade av en ljudintervju med Roupé? Det skulle jag! Jag hjälper dig gärna.

GaBBe

Det var jäkligt kul att se Mattias intervju! Han bemötte dig väldigt bra och hade ett jättebra flyt i snacket. Var intressant att höra honom berätta, trevlig var han också.

Daniel Åhs

Citat från: GaBBe skrivet 25 augusti 2009 kl. 16:05:39
Det var jäkligt kul att se Mattias intervju! Han bemötte dig väldigt bra och hade ett jättebra flyt i snacket. Var intressant att höra honom berätta, trevlig var han också.

Vad kul att du gilla den =)

Övrigt så är det som man kunde gissa, jag hör inge från Öjebo trots att han lova. Så ja får försöka tjata igen.

Smedius har haft en jätte jäktig sommar men med henne vet jag det är lugnt.

Ja ska själv erkänna att jag inte haft tid och ansträngt mig så mycket nu då det har vart hur mycket jobb som helst.

Ja försöker dock, men ofta är det som att skriva mejl till en papperskorg...

MVH Daniel

Vader-Chan

Så har vi några nyheter på Intervjufronten :)? menar inte att stressa utan bara undrar om ni hört något eller pratat med någon.

TonyTonka

Hur går det med Intervjuen med Annica Smedius?

Längtar nämligen efter den..
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Åhs

Annica har haft mycket men vi hoppas på november =)

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Vader-Chan

Så öhm, jag gissar att Januari är mer passande?