Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trailerröster

Startat av TonyTonka, 21 januari 2019 kl. 15:20:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Kronks röst i trailern låter svagare än Fredrik Hiller.

Yzma röst är bättre än Monica Forsberg (som gör rösten i bonusmaterialet till DVD-utgåvan), även om hon inte klår Siw Malmkvist, hon är iallafall i nivå med Ewa Fröling.

Disneyfantasten

Vem spelar förresten Rudy i trailern? (han som blev utkastad ur fönstret)

Vakten låter som Roger Storm som även gjorde honom i filmen, även om Roger använder olika stämmor i trailern och filmen.

Steffan Rudvall

Jag kan inte alls säker på detta men tycker att jag har undertoner av Mona Seilitz i Yzma. Han som blir utkastad genom fönstret låter lite som Ingemar Carlehed när han skriker förlåt.

TonyTonka

Jag vet att jag har postat ganska många ljudklipp idag, men när jag tittade igenom mina Disneydvd:er såg jag en trailer för Atlantis: Milos återkomst där jag inte riktigt tyckte att Dr. Fiin låter som Mikael Persbrandt, och en reklam där Lufsen, Stitch och Timothy hade okända röster. Jag frågar för att eventuellt kunna uppdatera min sammanställningstråd.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 14 september 2022 kl. 16:25:56Jag vet att jag har postat ganska många ljudklipp idag, men när jag tittade igenom mina Disneydvd:er såg jag en trailer för Atlantis: Milos återkomst där jag inte riktigt tyckte att Dr. Fiin låter som Mikael Persbrandt, och en reklam där Lufsen, Stitch och Timothy hade okända röster. Jag frågar för att eventuellt kunna uppdatera min sammanställningstråd.
Stitchs röst påminner om Anders Öjebo, resten kan jag dock inte uttala mig om.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Erika

Citat från: Lillefot skrivet 14 september 2022 kl. 17:30:51Stitchs röst påminner om Anders Öjebo, resten kan jag dock inte uttala mig om.

Håller med om att Stitchs röst påminner lite om Anders Öjebo, känner även igen Dr. Fiins röst. Resten är jag inte säker på.

Disneyfantasten

Efter att ha lyssnat om så tycker jag det låter som Joakim Jennefors gör Lufsens röst, åtminstone liknar rösten honom, helt säker är jag dock inte.

Timothys röst kände jag inte igen, men den är en av de svagare för karaktären.

Rösten till Dr Fiin lät bekant.

Stitchs röst håller jag med om att det låter som Anders Öjebo.

Will Stewart

Det är definitivt Joakim Jennefors som Lufsen.

Och håller även med att det låter som Anders Öjebo som Stitch.

Tyvärr kan jag säga vilka dom andra rösterna är heller, men jag känner igen Fins röst.