Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sharon Dyall Maila

Startat av gstone, 15 juli 2021 kl. 16:23:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har Konkatat Sharon Dyall och frågat vilka som gör visa biroller i en film hon dubbade för Netflix.

Det var KM Studio som dubbade filmen tror du dom vet vilka som spelade vem ?

Jag inte fåt något svar än. Tror du jag kommer få det fr¨n Dyall senrae.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

JRL

Det återstår att se. Men det är viktigt att komma ihåg att hon antagligen inte vet exakt vilka andra som medverkar, eftersom alla röster spelas in en och en. Jag tror inte ens att hon har fått något manus i förväg, utan läser förmodligen replikerna direkt från en skärm i studion. (Om det var Sharon som regisserade dubbningen är det förstås en annan femma.)

Men sen kan det vara lite känsligt att lämna ut uppgifter om en produktion där det kanske råder sekretess. Även om KM Studio verkar vara ovanligt generösa med sin information så är Netflix en helt annan historia. Det kan vara så att varken Sharon eller KM Studio vågar säga någonting, utan hänvisar allting till Netflix (och får du tag i dem, då har du tur!) Det är ju Netflix som bestämmer huruvida informationen är sekretessbelagd eller inte.

Men det är ju alltid värt ett försök. Det värsta som kan hända är att hon inte svarar.

Daniel Hofverberg

Min erfarenhet är att Netflix oftast inte vill att några uppgifter ska lämnas ut, så att KM Studio inte får göra annat än att hänvisa till de dubbcredits som vanligtvis finns utsatta - hur ofullständiga de än må vara. :(

Om Sharon Dyall regisserade dubbningen ifråga, så finns det förstås en möjlighet att hon kan tänkas kunna lämna ut uppgifter - frilansande regissörer är inte nödvändigtvis bundna av samma sekretessavtal som dubbningsstudion, så att det kan finnas en liten chans att hon kan tänkas lämna ut uppgifter.

Och om Sharon bara varit med som skådis är det som sagt osannolikt att hon vet mer än på sin höjd enstaka andra skådespelare, då ju skådespelarna inte träffar varandra under dubbningen - och man kan inte lita på att skådespelare alltid ser på den färdiga produktionen i efterhand.

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2021 kl. 16:23:44
Det var KM Studio som dubbade filmen tror du dom vet vilka som spelade vem ?
KM Studio vet givetvis vem som spelade vem, men om det gäller en dubbning som Netflix beställde så brukar de inte få lämna ut uppgifter, utan bara hänvisa till utsatta dubbcredits. Jag har själv försökt ett par gånger för produktioner som saknar "Övriga röster" på Netflix, men har bara fått som svar att de inte får lämna ut uppgifter till Netflix-produktioner. :(

Och att få meningsfulla svar från Netflix är svårare än att lugga en flintskallig... ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2021 kl. 08:41:17
Min erfarenhet är att Netflix oftast inte vill att några uppgifter ska lämnas ut, så att KM Studio inte får göra annat än att hänvisa till de dubbcredits som vanligtvis finns utsatta - hur ofullständiga de än må vara. :(

Om Sharon Dyall regisserade dubbningen ifråga, så finns det förstås en möjlighet att hon kan tänkas kunna lämna ut uppgifter - frilansande regissörer är inte nödvändigtvis bundna av samma sekretessavtal som dubbningsstudion, så att det kan finnas en liten chans att hon kan tänkas lämna ut uppgifter.

Och om Sharon bara varit med som skådis är det som sagt osannolikt att hon vet mer än på sin höjd enstaka andra skådespelare, då ju skådespelarna inte träffar varandra under dubbningen - och man kan inte lita på att skådespelare alltid ser på den färdiga produktionen i efterhand.
KM Studio vet givetvis vem som spelade vem, men om det gäller en dubbning som Netflix beställde så brukar de inte få lämna ut uppgifter, utan bara hänvisa till utsatta dubbcredits. Jag har själv försökt ett par gånger för produktioner som saknar "Övriga röster" på Netflix, men har bara fått som svar att de inte får lämna ut uppgifter till Netflix-produktioner. :(

Och att få meningsfulla svar från Netflix är svårare än att lugga en flintskallig... ;)

Kan du se filmen och identifierar rösterna ?

Dom karaktärer som jag undrar över är bra i två serener !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2021 kl. 08:41:17
Min erfarenhet är att Netflix oftast inte vill att några uppgifter ska lämnas ut, så att KM Studio inte får göra annat än att hänvisa till de dubbcredits som vanligtvis finns utsatta - hur ofullständiga de än må vara. :(

Om Sharon Dyall regisserade dubbningen ifråga, så finns det förstås en möjlighet att hon kan tänkas kunna lämna ut uppgifter - frilansande regissörer är inte nödvändigtvis bundna av samma sekretessavtal som dubbningsstudion, så att det kan finnas en liten chans att hon kan tänkas lämna ut uppgifter.

Och om Sharon bara varit med som skådis är det som sagt osannolikt att hon vet mer än på sin höjd enstaka andra skådespelare, då ju skådespelarna inte träffar varandra under dubbningen - och man kan inte lita på att skådespelare alltid ser på den färdiga produktionen i efterhand.
KM Studio vet givetvis vem som spelade vem, men om det gäller en dubbning som Netflix beställde så brukar de inte få lämna ut uppgifter, utan bara hänvisa till utsatta dubbcredits. Jag har själv försökt ett par gånger för produktioner som saknar "Övriga röster" på Netflix, men har bara fått som svar att de inte får lämna ut uppgifter till Netflix-produktioner. :(

Och att få meningsfulla svar från Netflix är svårare än att lugga en flintskallig... ;)

Kan du identifierar rösterna ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 juli 2021 kl. 18:41:10
Kan du se filmen och identifierar rösterna ?

Dom karaktärer som jag undrar över är bra i två serener !
Vilken film gäller det? Får jag veta vilken film, vilka rollfigurer och när de är med (helst med tidskoder), så kan jag göra ett tappert försök. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2021 kl. 18:54:45
Vilken film gäller det? Får jag veta vilken film, vilka rollfigurer och när de är med (helst med tidskoder), så kan jag göra ett tappert försök. :)

Till Månen och Tillbaka,

Grandma, Fastarna/Mosterna  Mei och Ling och hönanrna Gretch och Lulu.

Dom tre fösrta är med 14.:19 till 17.31 och sen och sen hönana Gretch och Lulu 1,20.00 til 1.22,00 48:15 till 49:38.

Filmen fins på Netflix

Här är bilder på karaktärerna
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kan du ta reda på vilka som spelar dessa roller ?

Jag har lag ut bilder och tid.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sharon Dyall

Beklagar att jag inte sett detta tidigare!

Jennie Jahns spelar Auntie Mei
Grandma spelas av Charlotta Ardai Jennefors
Auntie Ling spelas av Annica Edstam

Hälsningar,

Sharon

MOA

Citat från: Sharon Dyall skrivet  7 september 2022 kl. 20:11:03Beklagar att jag inte sett detta tidigare!

Jennie Jahns spelar Auntie Mei
Grandma spelas av Charlotta Ardai Jennefors
Auntie Ling spelas av Annica Edstam

Hälsningar,

Sharon
Hallå Sharon!Trevligt att du skriver här,de e int ofta man ser en VA på sidan varje dag.