Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2023 kl. 14:30:15Varför är det udda? Om han blivit kallad sitt smeknamn hela livet så är det väl lika bra att heta det man faktiskt kallas.
Bara för att jag kallar mig MOA så betyder de int att jag behöver heta de

gstone

Citat från: MOA skrivet 24 maj 2023 kl. 15:41:26Bara för att jag kallar mig MOA så betyder de int att jag behöver heta de
Så du heter inte MOA på riktigt ?!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 24 maj 2023 kl. 15:41:26Bara för att jag kallar mig MOA så betyder de int att jag behöver heta de
Ja fast det är ju skillnad på användarnamn och något man blir kallad av alla varje dag.

Skokaka

Om detta var meningen att det skulle hända så tycker jag att det tillhör här. Karaktärerna från Toy Story verkar dela namn med karaktärerna från Hacke Hackspett. På Engelska så kallas Hacke ju för "Woody" och Ville Vråk heter "Buzz" och Andy Panda... Tja, hans namn är samma sak på Engelska... Det kan väl inte bara va' jag som har tänkt på detta? Kanske en av skaparna till filmen ville att figurerna skulle vara döpta efter Hacke och de andra? Detta kan väl inte bara vara ett sammanträffande, eller? ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2023 kl. 20:03:02Om detta var meningen att det skulle hända så tycker jag att det tillhör här. Karaktärerna från Toy Story verkar dela namn med karaktärerna från Hacke Hackspett. På Engelska så kallas Hacke ju för "Woody" och Ville Vråk heter "Buzz" och Andy Panda... Tja, hans namn är samma sak på Engelska... Det kan väl inte bara va' jag som har tänkt på detta? Kanske en av skaparna till filmen ville att figurerna skulle vara döpta efter Hacke och de andra? Detta kan väl inte bara vara ett sammanträffande, eller? ???
Vilken sjuk coincidens,fast karaktärerna e rätt olika,

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2023 kl. 22:04:52Vilken sjuk coincidens,fast karaktärerna e rätt olika,
Ja, att bästa vänner har samma namn som ärkefiender. :o

MOA

Jonsson e ett namn i min släkt

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2023 kl. 20:03:02Om detta var meningen att det skulle hända så tycker jag att det tillhör här. Karaktärerna från Toy Story verkar dela namn med karaktärerna från Hacke Hackspett. På Engelska så kallas Hacke ju för "Woody" och Ville Vråk heter "Buzz" och Andy Panda... Tja, hans namn är samma sak på Engelska... Det kan väl inte bara va' jag som har tänkt på detta? Kanske en av skaparna till filmen ville att figurerna skulle vara döpta efter Hacke och de andra? Detta kan väl inte bara vara ett sammanträffande, eller? ???
Nåja, här är en fakta i hela fall: Tydligen så verkar Ville Vråk att vara inspirerad av Ben Buzzard från Kalle Anka kortfilmen The Flying Jalopy. Tror dock inte att denna kortfilmen har dubbats eller att denna karaktären har ett försvenskat namn, men om han hade det så tvivlar jag på att den skulle börja på V... Men jag tror nog att någon från KM Studio kunde uppenbarligen ha varit vald för honom om den dubbades. Tycker också att han var rätt intressant...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 augusti 2023 kl. 18:57:09Nåja, här är en fakta i hela fall: Tydligen så verkar Ville Vråk att vara inspirerad av Ben Buzzard från Kalle Anka kortfilmen The Flying Jalopy. Tror dock inte att denna kortfilmen har dubbats eller att denna karaktären har ett försvenskat namn, men om han hade det så tvivlar jag på att den skulle börja på V... Men jag tror nog att någon från KM Studio kunde uppenbarligen ha varit vald för honom om den dubbades. Tycker också att han var rätt intressant...
Buzz Buzzard & Ben Buzzard...lika namn,aldrig hört talas om The Flying Jalopy förut

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 19 augusti 2023 kl. 19:46:37Buzz Buzzard & Ben Buzzard...lika namn,aldrig hört talas om The Flying Jalopy förut
Är en Kalle Anka kortfilm, som sagt.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 19 augusti 2023 kl. 18:57:09Nåja, här är en fakta i hela fall: Tydligen så verkar Ville Vråk att vara inspirerad av Ben Buzzard från Kalle Anka kortfilmen The Flying Jalopy. Tror dock inte att denna kortfilmen har dubbats eller att denna karaktären har ett försvenskat namn, men om han hade det så tvivlar jag på att den skulle börja på V... Men jag tror nog att någon från KM Studio kunde uppenbarligen ha varit vald för honom om den dubbades. Tycker också att han var rätt intressant...
På tal om det, Pelle Pingvin/Chilly Willy är tydligen också baserad på Pablo från en kortfilm i Tre Caballeros. Båda pingvinerna har röda mössor och vantar samt, till skillnad från andra pingviner, föredrar värme än kyla. Tydligen så är Pablo även en prototyp av Pelle. Så återigen så inspirerades Walter Lantz av Walt Disney. :o 

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2023 kl. 20:03:02Om detta var meningen att det skulle hända så tycker jag att det tillhör här. Karaktärerna från Toy Story verkar dela namn med karaktärerna från Hacke Hackspett. På Engelska så kallas Hacke ju för "Woody" och Ville Vråk heter "Buzz" och Andy Panda... Tja, hans namn är samma sak på Engelska... Det kan väl inte bara va' jag som har tänkt på detta? Kanske en av skaparna till filmen ville att figurerna skulle vara döpta efter Hacke och de andra? Detta kan väl inte bara vara ett sammanträffande, eller? ???
Förresten, Gabby Gabby i den fjärde filmen delar även namn med Gabby Gator, vilket måste vara ett könsneutralt namn, för denna alligatorn är en hane. Då är det fyra karaktärer som delar namn. :o

Disneyfantasten

I Det Var En Gång En Filmstudio, scenen där Olof ritar Anden som plötsligt poffar fram är inspirerad från verkligheten då Robin Williams var en av Josh Gads idoler och den som inspirerade honom till att göra röst till en karaktär i en Disneyfilm.

gstone

#43
Jag blev lite paff när jag fick veta att "live action" skådsperskan Linda Krüger är eller i alla var gift med röstskådspellaren Dick Ericsson och att Dick är Lucas Krügers pappa👨�👦
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.