Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Sabelöga

Houba !

gstone

Tror du att du kan få credits till Operation Nordpolen när den kommer ut i november ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 oktober 2020 kl. 16:03:55
Vem är finsk röst åt Chang'e ?

Kunde inte se på min mobil dålig bild.
Chang'e - Raili Raitala
Chang'e (Laulu) - Katja Aakula

Den finska dubbningen är, liksom den svenska, norska och danska, gjord av KM Studio. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2020 kl. 09:07:03
Chang'e - Raili Raitala
Chang'e (Laulu) - Katja Aakula

Den finska dubbningen är, liksom den svenska, norska och danska, gjord av KM Studio. :)

Är (Laulu) sång ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2020 kl. 18:01:02
Är (Laulu) sång ?
Jag skulle gissa på det, men jag kan tyvärr inte finska. :(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 25 oktober 2020 kl. 18:01:02
Är (Laulu) sång ?
Ja det gör det det heter även så på Estniska.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 20 december 2019 kl. 04:38:43
Jag skulle hemskt gärna vilja ha svenska credits till Kitty i spökhuset  en familj mysertre film från i sommars .

Släpps av Warners Brothers på dvd och Blu Ray i Juli av 2019.

Fast tyvärr  jag hört att Warners är usla med credits😟

Så det kanske blir omöjligt att ta reda  på dom svenska rösterna i filmen trist nog😢
Jag skulle vilja upprepa det här, såg filmen igår och den är rätt bra faktiskt. Vore kul å veta vilka som gör röster.
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 oktober 2020 kl. 02:24:49
Jag skulle vilja upprepa det här, såg filmen igår och den är rätt bra faktiskt. Vore kul å veta vilka som gör röster.
Det skulle jag också vilja, men än så länge har jag tyvärr inte haft några framsteg... :(

Samma dag som Kitty i spökhuset släpptes på DVD och Blu-Ray i juli 2019 kontaktade jag min presskontakt på den PR-byrå som Fox-Paramount Home Entertainment anlitade för sina press- och marknadsföringsärenden, och hon lovade att prata med filmbolaget i USA och begära en creditlista. Men tyvärr fick jag aldrig någon sådan, så jag vet inte vad som hände. Nu när Disney tagit över ansvaret för 20th Century Fox och SF Studios har tagit över distributionen av Warner Bros. titlar är den här PR-byrån inte längre inblandad, varför det inte går att vända sig dit igen. :(

Jag ska höra med SF Studios och se om de har uppgifter om filmen (troligen inte), eller om de har kontaktuppgifter till någon på Warner Bros. som kan hjälpa till (lite större chans). :) Jag hyser ärligt talat inga jättehöga förhoppningar, men försöka duger...!

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2020 kl. 08:55:36
Det skulle jag också vilja, men än så länge har jag tyvärr inte haft några framsteg... :(

Samma dag som Kitty i spökhuset släpptes på DVD och Blu-Ray i juli 2019 kontaktade jag min presskontakt på den PR-byrå som Fox-Paramount Home Entertainment anlitade för sina press- och marknadsföringsärenden, och hon lovade att prata med filmbolaget i USA och begära en creditlista. Men tyvärr fick jag aldrig någon sådan, så jag vet inte vad som hände. Nu när Disney tagit över ansvaret för 20th Century Fox och SF Studios har tagit över distributionen av Warner Bros. titlar är den här PR-byrån inte längre inblandad, varför det inte går att vända sig dit igen. :(

Jag ska höra med SF Studios och se om de har uppgifter om filmen (troligen inte), eller om de har kontaktuppgifter till någon på Warner Bros. som kan hjälpa till (lite större chans). :) Jag hyser ärligt talat inga jättehöga förhoppningar, men försöka duger...!

Jag har sett filmen på Netflix, men tyvärr finns den inte längre kvar där. Återigen visar sig nackdelarna med streamingtjänster när filmer och serier kan dyka upp och försvinna hur som helst.

Annars kanske Netflix hade haft svenska dubbningscredits efter filmen. Jag tänkte inte på att titta efter när jag såg filmen. Spelfilmer ser jag sällan i svenskdubbad version om det finns engelskt originalljud och svenska texter.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 oktober 2020 kl. 08:55:36
Det skulle jag också vilja, men än så länge har jag tyvärr inte haft några framsteg... :(

Samma dag som Kitty i spökhuset släpptes på DVD och Blu-Ray i juli 2019 kontaktade jag min presskontakt på den PR-byrå som Fox-Paramount Home Entertainment anlitade för sina press- och marknadsföringsärenden, och hon lovade att prata med filmbolaget i USA och begära en creditlista. Men tyvärr fick jag aldrig någon sådan, så jag vet inte vad som hände. Nu när Disney tagit över ansvaret för 20th Century Fox och SF Studios har tagit över distributionen av Warner Bros. titlar är den här PR-byrån inte längre inblandad, varför det inte går att vända sig dit igen. :(

Jag ska höra med SF Studios och se om de har uppgifter om filmen (troligen inte), eller om de har kontaktuppgifter till någon på Warner Bros. som kan hjälpa till (lite större chans). :) Jag hyser ärligt talat inga jättehöga förhoppningar, men försöka duger...!

Det uppskattas :)

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 oktober 2020 kl. 11:35:15
Jag har sett filmen på Netflix, men tyvärr finns den inte längre kvar där. Återigen visar sig nackdelarna med streamingtjänster när filmer och serier kan dyka upp och försvinna hur som helst.

Annars kanske Netflix hade haft svenska dubbningscredits efter filmen. Jag tänkte inte på att titta efter när jag såg filmen. Spelfilmer ser jag sällan i svenskdubbad version om det finns engelskt originalljud och svenska texter.
Jag såg den på Viaplay, där jag förväntar mej att den finns kvar då det typ var förra veckan :P
Houba !

gstone

Jag vill ha credits till Operation Nordpolen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 oktober 2020 kl. 17:21:11
Jag vill ha credits till Operation Nordpolen.
Jag kommer kontakta distributören Noble Entertainment när biopremiären börjar närma sig (typ en vecka före premiären), och be om creditlista till Operation Nordpolen. :) Det gick ju bra med Trubbel (som också släpptes av samma företag), så det borde gå bra även den här gången.

Alexander

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 oktober 2020 kl. 10:26:39
Tyvär har jag ingen möjlighet att spela in ljud i datorn :(

I Alien Dawn avsnitt 9 och 10, vilket smeknamn har den mystiska mannen i svart som följer efter Cameron och Boris?

gstone

Kan du få fram credits till Daffy på spökjakt och Daffy Duck's Fantastic Island ?

Jag skulle ocksaå vilja veta vilka rösterna var i VHS Dubbningen av Snurre Sprätts 1001 äventyr  !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 30 oktober 2020 kl. 16:03:09
Kan du få fram credits till Daffy på spökjakt och Daffy Duck's Fantastic Island ?

Jag skulle ocksaå vilja veta vilka rösterna var i VHS Dubbningen av Snurre Sprätts 1001 äventyr  !
Jag skulle vilja ha credits till Niko 2: Flygarbröder :)
Houba !