Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Lucky Luke och Peter Harryson

Startat av Marcusen, 29 januari 2022 kl. 00:06:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Peter Harryson säger i podcasten röstskådespelarna att han har dubbat ganska mycket Lucky Luke och hans roll i Lucky Luke är ju Averell Dalton. Men av Hanna Barbera serien finns ju bara en ihopklippt film där han spelar Averell.

Det är ju KM Studio som har dubbat själva serien men han är inte med i den dubbningen, och Eurotroll dubbade visa avsnitt för VHS ett uppdrag de fick från Sun Studio tror jag men jag tror inte att Daltons är med i något av de avsnitten.

Finns det alltså ytterligare en dubbning av kanske MediaDubb?

Viktor

Citat från: Marcusen skrivet 29 januari 2022 kl. 00:06:23
Peter Harryson säger i podcasten röstskådespelarna att han har dubbat ganska mycket Lucky Luke och hans roll i Lucky Luke är ju Averell Dalton. Men av Hanna Barbera serien finns ju bara en ihopklippt film där han spelar Averell.

Det är ju KM Studio som har dubbat själva serien men han är inte med i den dubbningen, och Eurotroll dubbade visa avsnitt för VHS ett uppdrag de fick från Sun Studio tror jag men jag tror inte att Daltons är med i något av de avsnitten.

Finns det alltså ytterligare en dubbning av kanske MediaDubb?
Detta låter riktigt intressant, Är det någon som kan bekräfta att en MediaDubb finns av första säsongen och kanske även dela några klipp av denna?

Jabberjaw

Sändes vad jag vet inget Lucky Luke på TV3. Och TV1000 sände väl endast Lucky Luke runt 1996 och frammåt... Så att Media Dubb skulle vara inblandat är nog uteslutet.

Menar ni Mediadubb International.

Marcusen

Citat från: Jabberjaw skrivet 30 januari 2022 kl. 13:17:41
Sändes vad jag vet inget Lucky Luke på TV3. Och TV1000 sände väl endast Lucky Luke runt 1996 och frammåt... Så att Media Dubb skulle vara inblandat är nog uteslutet.

Menar ni Mediadubb International.
Jag tror att kanal5 möjligtvis kan ha sänt

Oskar

Citat från: Jabberjaw skrivet 30 januari 2022 kl. 13:17:41
Sändes vad jag vet inget Lucky Luke på TV3. Och TV1000 sände väl endast Lucky Luke runt 1996 och frammåt... Så att Media Dubb skulle vara inblandat är nog uteslutet.

Menar ni Mediadubb International.
tv1000 sänder med mediadubb international. KM studio finns på VHS, dvd sänder på svt, kanal 5. Eurotroll finns en vhs utgåvan och sänder på kanal 5.

Steffan Rudvall

#5
Citat från: Oskar skrivet 30 januari 2022 kl. 15:55:50
tv1000 sänder med mediadubb international. KM studio finns på VHS, dvd sänder på svt, kanal 5. Eurotroll finns en vhs utgåvan och sänder på kanal 5.
Så du säger att en Mediadubb International dubbning av säsong 1 finns?

Vilka är rösterna i den då? Finns det möjlighet att få fram klipp från den?

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 januari 2022 kl. 16:11:26
Så du säger att en Mediadubb International dubbning av säsong 1 finns?

Vilka är rösterna i den då? Finns det möjlighet att få fram klipp från den?
Jag tror att det är samma röster som eurotroll.

Viktor

Någon som kan bekräfta det Oscar säger? Och en rollista?