Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tintin - Det hemliga vapnet

Startat av TonyTonka, 20 februari 2009 kl. 21:35:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka gör rösterna i denna film jag köpte idag? Det hemliga vapnet heter filmen. Tintin
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Pigge

Jag antar att det är filmen som har Tintin och Haddock i en helikopter som omslagsbild, alltså Belvisionfilmen som är utgiven av Atlantic.

I så fall är det samma röstskådisar som i den nya Tintinserien från 1991, ja Nelvanaserien alltså med Mats Qviström och gänget.

GaBBe

Och det betyder att

Tintin - Mats Qviström
Kapten Haddock - Kenneth Milldoff
Kalkyl - Dan Bratt
Dupontarn - Håkan Mohede

Är det någon mer du vill veta? :)

TonyTonka

Jag vill veta om Dubbningen med Jacob Hård och Jonas Bergström finns på dvd?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Pigge

Långfilmen Solens tempel har dubben med Bergström annars finns den dubben bara på Esselte videos utgåvor på 80-talet. Dubben med Jacob Hård finns bara på LP-skiva.

Elios

Undrar om denna kommer kunna bli en ny animerad film så som den dåliga av Steven Spielberg??

MOA

Citat från: Elios skrivet 18 juli 2021 kl. 11:44:11
Undrar om denna kommer kunna bli en ny animerad film så som den dåliga av Steven Spielberg??
Var den dålig?

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 18 juli 2021 kl. 11:44:11
Undrar om denna kommer kunna bli en ny animerad film så som den dåliga av Steven Spielberg??

1 - Värt att kommentera en över 10 år gammalt ämne bara för att säga det här?
2 - Den är inte dålig. Punkt.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 18 juli 2021 kl. 15:22:59
1 - Värt att kommentera en över 10 år gammalt ämne bara för att säga det här?
2 - Den är inte dålig. Punkt.
Ja bara så onödigt

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 18 juli 2021 kl. 15:22:59
1 - Värt att kommentera en över 10 år gammalt ämne bara för att säga det här?
2 - Den är inte dålig. Punkt.

Jag gillade denna filmen och tycker att det hade varit kul om denna gjordes om till animerad.
Kan väl hålla med om att den inte var det sämsta jag har sett men jag gillade inte den iallafall.
Så det tycker jag iaf. Punkt.  ::)

Anders M Olsson

Citat från: Lilla My skrivet 18 juli 2021 kl. 15:22:59
2 - Den är inte dålig. Punkt.

Om vi pratar om Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet så är jag inte helt begeistrad.

Den lider lite för mycket av "Uncanny Valley"-syndromet, d.v.s. figurerna ser nästan ut som riktiga människor men är ändå karikatyrer med så förvridna anletsdrag att de blir obehagliga att se på.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 juli 2021 kl. 11:01:17
Om vi pratar om Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet så är jag inte helt begeistrad.

Den lider lite för mycket av "Uncanny Valley"-syndromet, d.v.s. figurerna ser nästan ut som riktiga människor men är ändå karikatyrer med så förvridna anletsdrag att de blir obehagliga att se på.
Det håller jag med om. Jag tycker dock ändå inte att det var en dålig film, utan ändå fullt godkänd och sevärd - det finns ju trots allt många nyanser mellan dålig och mästerverk, och det är ganska få filmer jag skulle vilja klassa som direkt dåliga.

jimstrom

Jag är en stor Tintin älskare sen länge tillbaka, och jag gillar Enhörningens hemlighet, då den enligt mig slår ihop två av dom svagare albumen, Enhörningens hemlighet och Krabban med Guldklorna, dom byter ut dom tråkiga skurkarna bröderna Vogel mot den betydligt mer intressantare Ivan Sacharin som får en större roll, dom ger Kapten Haddock en bättre motivations resa då han går från alkholiserad och nedbruten till att axla sin anfaders mantel och återupprätta ätten Haddocks ryckte. Dom ger till och med även en bra anledning till att inkludera Madame Castafiore. Jag har heller aldrig haft några problem med uncanny valley syndromet då, det bara är en annan sorts animations stil för mig.

Kort och gott, jag vill gärna se en uppföljare till den filmen.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

MOA

Citat från: jimstrom skrivet 19 juli 2021 kl. 18:47:19
Jag är en stor Tintin älskare sen länge tillbaka, och jag gillar Enhörningens hemlighet, då den enligt mig slår ihop två av dom svagare albumen, Enhörningens hemlighet och Krabban med Guldklorna, dom byter ut dom tråkiga skurkarna bröderna Vogel mot den betydligt mer intressantare Ivan Sacharin som får en större roll, dom ger Kapten Haddock en bättre motivations resa då han går från alkholiserad och nedbruten till att axla sin anfaders mantel och återupprätta ätten Haddocks ryckte. Dom ger till och med även en bra anledning till att inkludera Madame Castafiore. Jag har heller aldrig haft några problem med uncanny valley syndromet då, det bara är en annan sorts animations stil för mig.

Kort och gott, jag vill gärna se en uppföljare till den filmen.
De e verkligen unik animation

Lilla My

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 juli 2021 kl. 11:01:17
Den lider lite för mycket av "Uncanny Valley"-syndromet, d.v.s. figurerna ser nästan ut som riktiga människor men är ändå karikatyrer med så förvridna anletsdrag att de blir obehagliga att se på.

Hm, håller inte med. Tycker animationen är tillräckligt balanserad för att inte hamna där.