Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ren & Stimpy

Startat av MOA, 5 juli 2021 kl. 00:30:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Har detta sinnesjuka program som visades i början av 90-Talet på Nickelodeon dubbats till svenska?

Erika

Ja, det har den - tror den dubben har dock bara använts vid visningar på Nickelodeon. Visningar på exempelvis SVT har uteslutande varit textade. 

MOA

Detta var ett program som verkligen tänjde på gränserna & hur den ens sändes på Nickelodeon,en barnkanal e ett stort mysterium.
Jag vill mest höra hur Ren låter på svenska.

Erika

Citat från: MOA skrivet  5 juli 2021 kl. 12:22:40
Detta var ett program som verkligen tänjde på gränserna & hur den ens sändes på Nickelodeon,en barnkanal e ett stort mysterium.
Jag vill mest höra hur Ren låter på svenska.

Peter Sjöquist gjorde Rens röst, minns jag. Reine Brynolfsson spelade Stimpy.

MOA

Jag e också säker på att spinoffen Adult Party Cartoon aldrig dubbats

Erika

Citat från: MOA skrivet  5 juli 2021 kl. 15:42:35
Jag e också säker på att spinoffen Adult Party Cartoon aldrig dubbats

Har den ens dykt upp i Sverige? Kan inte minnas att den sänts på någon svensk kanal... 

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  5 juli 2021 kl. 16:03:06
Har den ens dykt upp i Sverige? Kan inte minnas att den sänts på någon svensk kanal...
Jag har heller inget minne av att den nya serien från 2003 överhuvudtaget sänts i svensk TV, vare sig i dubbad eller textad form.

Inte alltför förvånansvärt dock, för spin-offserien blev ju inte direkt någon storsuccé någonstans och lades ju ned i USA innan alla avsnitten ens hade visats - således knappast något förstahandsval när svenska TV-kanaler letar efter nya serier att köpa in...

MOA

Efter att ha hört detta flera gånger på engelska vill jag höra hur Rens klassiska citat"You Stupid Eediot!"Låter på svenska

Goliat

Den serien har jag försökt att få tag på dubbad i åratal. Fick tag i ett avsnitt när Ren (om jag inte blandar ihop namnen) tvingades gå på kattlådan medan Stimpy tittade på tv i var aggressiv. Tyvärr vet jag inte vart det avsnittet tog vägen. Det var svårt att synka också då det var väldigt hårt censurerat jämfört med amerikanska dvd-utgåvan vad jag minns.

Fick även tag i början på ett avsnitt, 1-2 minuter men den har jag inte heller kvar.

Av någon anledning är den extremt svår att få tag i. Vet inte ens hur många avsnitt som dubbades eller vem som dubbat heller.

Hade gärna sett dem igen. Enligt wiki är Ren: Peter Sjöquist och Stimpy: Reine Brynolfsson, om det stämmer vet jag inte.

Erika

Om man kollar Svensk mediedetabas verkar Ren & Stimpy ha visats mycket flitigt på Nickelodeon 1997-2000, vill minnas den även sändes något mer år efter det.

Citat från: King Owl skrivet  6 juli 2021 kl. 07:33:46
Hade gärna sett dem igen. Enligt wiki är Ren: Peter Sjöquist och Stimpy: Reine Brynolfsson, om det stämmer vet jag inte.

Utöver Peter Sjöquist och Reine Brynolfsson minns inte jag heller så många. Vill dock minnas bl. a. Pernilla Wahlgren, Annelie Berg Bhagavan, Gunnar Ernblad och Fredrik Willstrand var med. Enligt en annan tråd ska även Johan Hedenberg varit med.

Utöver detta minns jag att Stefan Smedius var en av översättarna och det var Mediadubb International som dubbade tv-serien.

Goliat

Citat från: Erika skrivet  6 juli 2021 kl. 09:38:18
Om man kollar Svensk mediedetabas verkar Ren & Stimpy ha visats mycket flitigt på Nickelodeon 1997-2000, vill minnas den även sändes något mer år efter det.

Utöver Peter Sjöquist och Reine Brynolfsson minns inte jag heller så många. Vill dock minnas bl. a. Pernilla Wahlgren, Annelie Berg Bhagavan, Gunnar Ernblad och Fredrik Willstrand var med. Enligt en annan tråd ska även Johan Hedenberg varit med.

Utöver detta minns jag att Stefan Smedius var en av översättarna och det var Mediadubb International som dubbade tv-serien.

Några av dem kan jag nästan minnas. Pernilla Wahlgren är jag också säker på var en av dem.

Lite märkligt att inget VHS släpptes med dem.

MOA

Hur ska jag nu kunna höra Ren på svenska?

MOA

Citat från: Erika skrivet  6 juli 2021 kl. 09:38:18
Om man kollar Svensk mediedetabas verkar Ren & Stimpy ha visats mycket flitigt på Nickelodeon 1997-2000, vill minnas den även sändes något mer år efter det.

Utöver Peter Sjöquist och Reine Brynolfsson minns inte jag heller så många. Vill dock minnas bl. a. Pernilla Wahlgren, Annelie Berg Bhagavan, Gunnar Ernblad och Fredrik Willstrand var med. Enligt en annan tråd ska även Johan Hedenberg varit med.

Utöver detta minns jag att Stefan Smedius var en av översättarna och det var Mediadubb International som dubbade tv-serien.
Trodde ärligt talat int att de visades så sent

Erika

#13
Citat från: MOA skrivet  6 juli 2021 kl. 18:39:14
Trodde ärligt talat int att de visades så sent

Innan dess visades ett gäng avsnitt (i svensktextad originalversion) på SVT2, tror det var runt 1994.

Tog mig en titt via KB:s andra tjänst, och det verkar som TV1000 (ser att MC Tiger syns i ett par förhandstittar) visade Ren & Stimpy redan 1992. Ingen aning om den visades i svenskdubbad version eller i textad originalversion på TV1000.   

MOA

Citat från: Erika skrivet  6 juli 2021 kl. 18:44:13
Innan dess visades ett gäng avsnitt (i svensktextad originalversion) på SVT2, tror det var runt 1994.

Tog mig en titt via KB:s andra tjänst, och det verkar som TV1000 (ser att MC Tiger syns i ett par förhandstittar) visade Ren & Stimpy redan 1992. Ingen aning om den visades i svenskdubbad version eller i textad originalversion på TV1000.   
Jag vill tro att att de dubbades 1992 men jag tror att de e tvärtom