Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem gör Scooby-Doo bäst?

Startat av Erika, 8 december 2004 kl. 16:01:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ja, vem tycker ni är bäst som Scooby? :)

Steve Kratz
Stefan Frelander
Gunnar Ernblad
Stellan Skarsgård
Annan (i så fall vem)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2020 kl. 23:28:31
Nej, långt ifrån - Stellan Skarsgård spelade Scooby-Doo i alla de dubbningar som Öra & Öga gjorde, vilket förutom Scooby-Doo i Hollywood även innefattade ett antal avsnitt av The New Scooby-Doo Movies och Scooby & Scrappy Doo. Kort sagt alla VHS-utgåvor med Scooby-Doo som Polar/Bonnier och SF/Media Transfer släppte under 1980-talet.

Men som sagt - Stellans insats som Scooby-Doo lämnade en del övrigt att önska... :( Med all respekt för Stellan Skarsgård, som är en fantastisk skådespelare, men i ärlighetens namn tror jag inte att Stellan själv ser på Scooby-Doo som sin karriärs stora höjdpunkt heller... ;)

Sen har ju Stellan varit med i fler dubbningar också, om än inte särskilt många.

Vilka mer då? Förutom dem som står på hemsidan?

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 27 juli 2020 kl. 01:21:30
Vilka mer då? Förutom dem som står på hemsidan?
Alla VHS-utgåvor med Scooby-Doo som Polar/Bonnier och SF/Media Transfer släppte under 1980-talet.

gstone

Tor Isedal är min favorit !!

Jag tycker Isedal gör rollen bäst ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:02:36
Tor Isedal är min favorit !!

Jag tycker Isedal gör rollen bäst ;D
För mig är det gamla goda Steve Kratz och Stefan Ferlander. Tor Isedal var bra på att göra hundljud men jag tycker inte att han får till Scooby Doos röst så bra

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:17:42
För mig är det gamla goda Steve Kratz och Stefan Ferlander. Tor Isedal var bra på att göra hundljud men jag tycker inte att han får till Scooby Doos röst så bra

Man får tycka olika  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:23:14
Man får tycka olika  ;D
Ja det får man :) men var har du hört Tor Isedal som Scooby Doo han gjorde väl bara honom på LP?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:25:21
Ja det får man :) men var har du hört Tor Isedal som Scooby Doo han gjorde väl bara honom på LP?

Har tre LP köp dom på Tradera ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2020 kl. 16:29:55
Har tre LP köp dom på Tradera ;D
Jag ska vara ärlig nu det enda jag har hört med Tor Isedal är när han skäller som en hund och då tycker jag inte hann låter som Scooby Doo utan mer som en riktig hund men jag vet ju inte hur han låter när han pratar så jag ska nog inte säga något om honom som Scooby Doo