Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Oskar skrivet 29 juni 2022 kl. 19:08:55
Jag tror inte att Morgan alling kan tillbaka som baymax.

Nej, det är Pierre Tafvelin precis som i Big Hero 6 - serien.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2022 kl. 18:45:55
Jag vill inte stödja BAYMAX! >:(
Vadå stödja Baymax...? Det är en fiktiv rollfigur, och således ingen man kan stödja.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juni 2022 kl. 22:29:35
Vadå stödja Baymax...? Det är en fiktiv rollfigur, och således ingen man kan stödja.

Serien inte figurien. Har inget emot figuren.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Varför togs 2 avsnitt från luftens hjältar ut från Disney+? är inte poängen att Disney+ ska ha tillgång till all deras material och ha varningar med deras mediabibliotek?

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2022 kl. 23:01:03
Varför togs 2 avsnitt från luftens hjältar ut från Disney+? är inte poängen att Disney+ ska ha tillgång till all deras material och ha varningar med deras mediabibliotek?
Har de tagit bort avsnitt från tjänsten? Det låter märkligt, Disney äger ju praktiskt taget 90% av allt på den.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2022 kl. 23:01:03
Varför togs 2 avsnitt från luftens hjältar ut från Disney+? är inte poängen att Disney+ ska ha tillgång till all deras material och ha varningar med deras mediabibliotek?
Menar du de episoderna som tagits ur syndikering?

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juli 2022 kl. 23:07:11
Menar du de episoderna som tagits ur syndikering?
Dom 2 avsnitten som saknas från listan, finns inte ens på Disney+. Varför togs dom bort? Är inte poängen med Disney+ att ge tillgång till alla som betalar till dom varje månad att ha möjligheten att kolla på alla deras serier och filmer?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 juli 2022 kl. 23:14:28
Dom 2 avsnitten som saknas från listan, finns inte ens på Disney+. Varför togs dom bort? Är inte poängen med Disney+ att ge tillgång till alla som betalar till dom varje månad att ha möjligheten att kolla på alla deras serier och filmer?
Jo men efter det som hände 2001 är den ena av de inte längre passande. Den andra har asiatiska stereotyper och kan tolkas som rasistisk. Så det är förståelig att de inte finns på Disney Plus.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juli 2022 kl. 23:21:29
Jo men efter det som hände 2001 är den ena av de inte längre passande. Den andra har för grova stereotyper och kan tolkas som rasistisk. Så det är förståelig att de inte finns på Disney Plus.
Visserligen, men de kunde istället haft varningstext som de har med Peter Pan, där det också finns problematiska skildringar av ett visst folk.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  3 juli 2022 kl. 23:24:28
Visserligen, men de kunde istället haft varningstext som de har med Peter Pan, där det också finns problematiska skildringar av ett visst folk.
Ja men dessa två episoder har varit borttagna väldigt länge och jag tror att Disney vill låtsas som att dem inte finns.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juli 2022 kl. 23:26:50
Ja men dessa två episoder har varit borttagna väldigt länge och jag tror att Disney vill låtsas som att dem inte finns.
Möjligen, men båda avsnitten har släppts på DVD (i USA åtminstone) så det känns som att de först var villiga att behålla de, för att sedan ändra sig. Källor:

https://disney.fandom.com/wiki/Last_Horizons#Home_video_releases
https://disney.fandom.com/wiki/Flying_Dupes#Video_releases
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 juli 2022 kl. 23:26:50
Ja men dessa två episoder har varit borttagna väldigt länge och jag tror att Disney vill låtsas som att dem inte finns.
Men alla vet ju att dom avsnitten existerar så är inte det också kundernas jobb att fråga efter dom saknade avsnitten?

Elios

Jag har nog missat det här men varför har dem klippt bort de bloopers som fanns med bland eftertexterna på Monsters, Inc för det begriper jag inte?  ??? ???

gstone

Daniel kankse kan lägga ut credits till Baymax! vid nästa uppdatring.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  4 juli 2022 kl. 06:29:32
Jag har nog missat det här men varför har dem klippt bort de bloopers som fanns med bland eftertexterna på Monsters, Inc för det begriper jag inte?  ??? ???
Det hände när filmen släpptes på blu-ray .