Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Star Trek

Startat av Lilla My, 10 juni 2020 kl. 09:02:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 10 juli 2023 kl. 18:35:27Dock är William Shatner  en hemsk människa >:(
Bill är lite av ett rötägg, ja. Men det är välkänt och accepterat bland så gott som alla Trekkies. Vi kan tycka om karaktären han spelar utan att nödvändigtvis behöva tycka om skådespelaren.

Brukar personligen inte bry mig om hans åsikter etc. nuförtiden, snubben är trots allt 90+. Att han ens förstår hur Twitter fungerar är en eloge i sig ;)

gstone

Idag fyller Patrick Stewart år !

Han är en fantastisk skådspelare ! :D
No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!

gstone

Själv föredrar jag Chris Pine framför Shatner. Exclusive: Chris Pine Returning For Star Trek 4 With Major Salary Demand
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Anders M Olsson

Signaturmelodin från originalserien, spelad på theremin:

https://youtu.be/x0NVb25p1oU

Det finns visserligen andra YouTube-videor med personer som försöker göra samma sak, men ingen som enligt min mening låter lika bra som Katica Illényi !

Christer

Citat från: Lilla My skrivet 11 juli 2023 kl. 15:03:05Bill är lite av ett rötägg, ja. Men det är välkänt och accepterat bland så gott som alla Trekkies. Vi kan tycka om karaktären han spelar utan att nödvändigtvis behöva tycka om skådespelaren.

Brukar personligen inte bry mig om hans åsikter etc. nuförtiden, snubben är trots allt 90+. Att han ens förstår hur Twitter fungerar är en eloge i sig ;)
Många påstår också att det är hans dotter som sköter hans twitter, så vem vet egentligen.

Lilla My

Citat från: Christer skrivet 18 juli 2023 kl. 20:01:23Många påstår också att det är hans dotter som sköter hans twitter, så vem vet egentligen.
"Många" ? Lol det är första gången jag hör talas om det.

Och nja, om så vore fallet skulle ju hans åsikter offline inte möjligtvis stämma med det han skriver på Twitter. Men allt låter väldigt i linje med hans personlighet. Isåfall är hans dotter jävligt bra på att rollspela honom - men förstår inte anledningen till att hon skulle göra det.

Christer

Nej jag har aldrig riktigt trott på det heller, jag följde honom i många år men det fick räcka i våras när det var för mycket crypto-snack.

gstone

Chris Pine är väldigt bra som Kirk.
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Scoobydoofan1

Är det nån som har kollat på Star Trek Prodigy än? Serien blev bara inställd efter 2 säsonger. Är det nån som vet om Säsong 2 kommer bli utgiven på nån streaming tjänst eller? Säsong 1 är 20 avsnitt och säsong 2 är inte tillgänglig, undrar om dom kommer göra säsong 2 tillgänglig på nån streamingtjänst.