Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:05:57Det är samma person. Skådespelaren Sten Elfström är med i både Gadget och Joe - Jättegorillan samt någon serie men kommer inte ihåg vilken.
Tack för bekräftelsen! :D

Kan tv-serien vara Herkules? Han finns nämligen med i creditlistan för avsnittet "Hercules and the Green Eyed Monster".

herkules.png

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:23:09Tack för bekräftelsen! :D

Kan tv-serien vara Herkules? Han finns nämligen med i creditlistan för avsnittet "Hercules and the Green Eyed Monster".

herkules.png

Inte den jag hade på tungan direkt men tack för att du kom med en till dubbning som han var med i, det är inte konstigt att han var med i Hercules oxå om man ser till årtalet när dubbningen producerades.

gstone

No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!

MOA

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2023 kl. 10:45:20Nu ska tydligen Carl Bildt faktiskt dubba( på sett och vis :D)
https://www.moviezine.se/nyheter/carl-bildts-nya-jobb-rostskadespelare-i-nasta-bamse-film

Tänk att det blev så ändå  ;D ;D
Blir nog enda gången han dubbar fast de ju också en svensk film

gstone

Citat från: MOA skrivet 24 augusti 2023 kl. 12:58:41Blir nog enda gången han dubbar fast de ju också en svensk film
Väldigt ironiskt också då Bamse serierna är väldigt vänster och Bildt är en super höger politiker ;D  
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 23 augusti 2023 kl. 12:32:17Med anledning av dina två senaste inlägg i din fantastiska tråd "Kompletta Svenska dubbningar av Disneys långfilmer";

Undrar om inte Sten Elvström är identisk med Sten Elfström? Enligt Svensk Filmdatabas ska det vara Sten Elfström (åtminstone när det gäller Gadget), ha dock i åtanke att deras uppgifter inte alltid stämmer.
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:05:57Det är samma person. Skådespelaren Sten Elfström är med i både Gadget och Joe - Jättegorillan samt någon serie men kommer inte ihåg vilken.
Citat från: Erika skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:23:09Tack för bekräftelsen! :D

herkules.png

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 23 augusti 2023 kl. 13:52:03Inte den jag hade på tungan direkt men tack för att du kom med en till dubbning som han var med i, det är inte konstigt att han var med i Hercules oxå om man ser till årtalet när dubbningen producerades.
Jaså, jag måste medge att jag aldrig tänkte på det när jag skrev rollistorna, men tack för infon iallafall.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 januari 2019 kl. 22:32:21(om jag inte tar fel så har Angelika Prick varit med i Zootropolis och jag har för mig att Nina Hjelmkvist är med i Christoffer Robin & Nalle Puh, men där är jag långt ifrån säker...)
Jag skulle vara vilja nämna ett kul fakta.

Angelika Prick tillhör Stockholms Stadsteaters fasta ensemble :D

That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

gstone

That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Disneyfantasten

Vet inte om jag nämnt detta förut, men Julia Messelt (som var programledare i Minimyror i Kenya) borde dubba någon gång...