Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilka skådespelare/dubbare har ni sett på riktigt?

Startat av Disneyfantasten, 12 november 2018 kl. 22:47:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2018 kl. 22:47:37
Vilka dubbnings-skådespelare har ni sett på riktigt?

Den enda som jag med all säkerhet vet är att jag sett Angelika Prick en enda gång i Sommarlov i Live-sändning! Den enda dubbning jag kan minnas att hon varit med i är Zootropolis, där hon spelade karaktären Dr Madge Honungsgrävling, det kan dock hända att hon varit med i någon mer dubbning...

Jag TROR att jag också såg Björn Gustafson med en Schäfer när jag var vid en båthamn utanför Göteborg och skulle ta färja till Brännö!

Det kan dock hända att jag ändå sett någon mer skådespelare på riktigt... (men isåfall har jag glömt det eller så kanske det är personer som liknar dem)

Vad är Sommarlov i Live-sändning! ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2020 kl. 22:54:45
Vad är Sommarlov i Live-sändning! ?
Det betyder att han satt i publiken när de spelade in i Sommarlov

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  8 juli 2020 kl. 21:47:05
Han kanske inte är nån "riktig" dubbare men förra veckan när jag var på Burger King ganska nära Örebro så såg vi Björn Skifs

Morsan blev både chockad och glad för hon älskar honom ;D (som sångare alltså)

Om skådespelaren medverkat i minst en dubbning tycker jag att det räknas!  ;) (till exempel på nämnde jag förut Angelika Prick i denna tråd och hon har hittills bara dubbat en gång nämligen Zootropolis)

Skifs har dubbat Woody i Toy Story (de två första filmerna närmare bestämt) och har även varit sångröst i Björnbröder...

Disneyfantasten

Tidigare i år såg jag förresten Stefan Frelander, eller åtminstone någon som liknar honom, fast med tanke på att Stefan är bosatt i Malmö så finns det iallafall en hyfsad chans att det KAN ha varit honom!

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2020 kl. 23:34:34
Om skådespelaren medverkat i minst en dubbning tycker jag att det räknas!  ;) (till exempel på nämnde jag förut Angelika Prick i denna tråd och hon har hittills bara dubbat en gång nämligen Zootropolis)

Skifs har dubbat Woody i Toy Story (de två första filmerna närmare bestämt) och har även varit sångröst i Björnbröder...

Han var även med i Bondgården med Malin Berghagen , dubbningen var gjord av Eurotroll så han kanske känd Lill-Babs sen tidagre ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Jag gick förbi Robert Gustafsson och resten av Rolandz för max två år sedan vid Rondo i Göteborg samma kväll som de skulle vara med i Lotta på Liseberg, även Per Andersson var med den kvällen, så eftersom att jag och min familj såg programmet live på plats den kvällen kan man säga att jag har sett Robert Gustafsson (+ Rolandz) och Per Andersson på riktigt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

En gång körde jag igenom en liten by här i Skåne och tror att jag såg Mikael Roupé gå in och handla på Coop.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 april 2021 kl. 23:59:28
En gång körde jag igenom en liten by här i Skåne och tror att jag såg Mikael Roupé gå in och handla på Coop.
Var det han då?

Adam

Den enda riktiga dubbaren jag stött på är Anneli Heed, och detta var under Sci-Fi World i Älvsjö 2018.
Annars har jag bara sett skådespelare, som tillfälligt dubbat någon gång ibland. B.la John Rhys-Davies (Cassim i Aladdin och rövarnas konung, Ranjans far i Djungelboken 2, Macbeth i Gargoyles, Man-Ray i Svampbob Fyrkant, samt Hades i Justice League), Robert Englund (Felix Faust i Justice League, Gåtan i The Batman, Vulture i The Spectacular Spider-Man, m.fl.), samt Krister Henriksson (Babar i Babar - Elefanternas Konung, samt övriga röster i Sagoberättaren)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  3 april 2021 kl. 00:26:16
Var det han då?
Jag kan inte vara säker men det såg ut som honom och jag var ju i hans by så det borde varit han.

Will Siv

Vet inte säkert....

Men när jag gick på ett dagis i Borlänge så var det nån gång vi fick se en show på konserthuset och jag tror det var en av Monica Forsberg, vet inte om hon var med själv, just då.....

Lillefot

#26
Om inte minnet spelar mig ett spratt, så fick jag se Magnus Härenstam (vila i frid) i egen hög person, på en teater med Fem myror är fler än fyra elefanter-tema. Den visades i Folkets Park i Linköping, för en herrans massa år sedan. Han är visserligen ingen kändis inom just röstskådespel/dubbning, men ett par roller har han haft (Tukanen i Rio 2 och Reinard Räv i Bamse och Tjuvstaden komemr på tanken).

Minns även att hans karaktär kallades av någon outgrundlig anledning för Ola, istället för Magnus som i själva serien.

EDIT: Det skulle ha stått Rio 1, inte 2:an. Ber om ursäkt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 15 juli 2022 kl. 21:45:43
Om inte minnet spelar mig ett spratt, så såg jag Magnus Härenstam (vila i frid), i egen hög person, på en teater medFem myror är fler än fyra elefanter-tema. Den visades i folkets park i Linköping, för en herrans massa år sedan. Han är visserligen ingen kändis inom just röstskådespel/dubbning, men ett par roller har han haft (Tukanen i Rio 2 och Reinard Räv i Bamse och Tjuvstaden).

Minns även att hans karaktär kallades av någon outgrundlig anledning för Ola, istället för Magnus som i själva serien.

Han har definitivt spelat mer än bara "ett par" röst-roller (för "ett par" brukar nämligen menas med 2-4 och defititivt inte mer än så), så "ett antal" skulle passa bättre!

Utöver de du nämner var han även Tantor i Tarzan, Gilbert i Superhjältarna, Schassen i första Bilar, Journalfilmsberättaren i Upp och några till.

Förresten så spelar han endast Tukanen i första Rio! (i 2an spelas han av Magnus Ehrner alias Byggare Bob, Teddy i De Bortglömda Leksakerna, Itchy i Änglahund, Pappas Ilska i Insidan Ut, med flera)

Steffan Rudvall

Magnus Härenstam har ju dubbat i tv-serier också till exempel rektorn i En andra chans.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2022 kl. 21:50:52
Han har definitivt spelat mer än bara "ett par" röst-roller (för "ett par" brukar nämligen menas med 2-4 och defititivt inte mer än så), så "ett antal" skulle passa bättre!

Utöver de du nämner var han även Tantor i Tarzan, Gilbert i Superhjältarna, Schassen i första Bilar, Journalfilmsberättaren i Upp och några till.

Förresten så spelar han endast Tukanen i första Rio! (i 2an spelas han av Magnus Ehrner alias Byggare Bob, Teddy i De Bortglömda Leksakerna, Itchy i Änglahund, Pappas Ilska i Insidan Ut, med flera)
Oj då, då mindes jag som sagt väldigt dåligt. Tack för att du påpekade.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran