Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilka skådespelare/dubbare har ni sett på riktigt?

Startat av Disneyfantasten, 12 november 2018 kl. 22:47:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka dubbnings-skådespelare har ni sett på riktigt?

Den enda som jag med all säkerhet vet är att jag sett Angelika Prick en enda gång i Sommarlov i Live-sändning! Den enda dubbning jag kan minnas att hon varit med i är Zootropolis, där hon spelade karaktären Dr Madge Honungsgrävling, det kan dock hända att hon varit med i någon mer dubbning...

Jag TROR att jag också såg Björn Gustafson med en Schäfer när jag var vid en båthamn utanför Göteborg och skulle ta färja till Brännö!

Det kan dock hända att jag ändå sett någon mer skådespelare på riktigt... (men isåfall har jag glömt det eller så kanske det är personer som liknar dem)

TecknatÄlskare

Hasse Andersson har jag sett kanske två gånger medverkat i några filmer.

Disneyfantasten

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 12 november 2018 kl. 22:50:36
Hasse Andersson har jag sett kanske två gånger medverkat i några filmer.

Han var med i flera KM Studio dubbningar, bl.a. Peter Pan, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Alice i Underlandet, Mulan, m.fl.

Elios

Förra månaden så såja jag Eric Donells föreställning Jag vill vara normal hette den i Sölvesborg. Och jag snackade även lite med honom och tog bild med honom och fick även en autograf. Kände att jag kollar med honom och saade bara att det är väl med du som gör rösten till Ickaros i Herkules serien och han bara: Hehe ja du har koll på läget du!  ;D
T.om. uppe på scenen när han började gå in på det här med hans roll i Katten Gustaf där han spelade Plumse och och nämnde även mig på sen som kände till hans roll som Ickaros.  ;D

gstone

Jag har sett Dan Ekborg och Siw Malmqvist två gånger. Och jag har också sett du pjäser/ musikaler med Sharon Dyall. Och så såg Pernillas 50 års show Kort,glad och Tacksam. Lill-Babs hade jag också trorn att se innan hon dog 😪
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Jag har också sätt Dan Ekborg en gång i Malmö. Men känner även fler som har sätt honom flera gånger i Kristianstad där jag nu mera bor.  :)

E

Jag har sett Lucas Krüger på Göteborgsoperan 2016 när jag och min klass såg musikalen Hair

Han har ju varit med i många dubbningar

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders

Jag såg Sharon Dyall, Louise Reader, Annika Herlitz, Dick Eriksson, Daniel Sjöberg och Christian Hedlund i Kista 2017.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Elios

Såg ju med Jakob Stadell på en föreställning med Allan Svensson förra året.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 november 2018 kl. 22:47:37
Vilka dubbnings-skådespelare har ni sett på riktigt?

Den enda som jag med all säkerhet vet är att jag sett Angelika Prick en enda gång i Sommarlov i Live-sändning! Den enda dubbning jag kan minnas att hon varit med i är Zootropolis, där hon spelade karaktären Dr Madge Honungsgrävling, det kan dock hända att hon varit med i någon mer dubbning...

Jag TROR att jag också såg Björn Gustafson med en Schäfer när jag var vid en båthamn utanför Göteborg och skulle ta färja till Brännö!

Det kan dock hända att jag ändå sett någon mer skådespelare på riktigt... (men isåfall har jag glömt det eller så kanske det är personer som liknar dem)

Dessutom så tror jag att jag även såg Ingemar Carlehed i tågstationen i Göteborg en gång!

gstone

Jag såg Anneli Heed göra en förlösning på Comic Con Stockholm. Superbra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Han kanske inte är nån "riktig" dubbare men förra veckan när jag var på Burger King ganska nära Örebro så såg vi Björn Skifs

Morsan blev både chockad och glad för hon älskar honom ;D (som sångare alltså)

gstone

Jag har sätt  Lucas Krüger  två gånger, En gång på Uppsala stadsteater och en annan gång pån Stockholms stadsteater.

Jag och morfar gick också och såg Siw Malmqvist , Anne-Louise Hanson och Lill-Babs på Intiman

Och jag är väldigt stolt att säja att jag såg Irene Lindh på Dramten som Fru Helena Ekdahl i Fanny och Alexander.

Jag har även stett spela Kalle Ankan Andreas Nillson i Woody Allans Bullets over Broadway.

I den siste nämnda kan jag även nämna Linus Wahlgren hade huvudrollen !!

Jag såg även Gustav Levin i Big Fish på Uppsala Stadsteater

Och i den sista teater jag såg före Corona såg jag Göran Engman( Joakim Von Anka) som vallet till Robin Kellers karatär

Keller kan jag även nämna var med i Hitta Doris och möligen någon annan dubbning jag inte kan komma på.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

När jag var barn såg Mona Seilitz som Fru Prüzelius i Pippi Långstrump på Göta Lejon, men jag var så liten att jag inte minns mycket, Tydligen var också Lizette Pålsson med i den förställning men jag inte för mitt liv komma på vem hon spelade som sagt var det länge sedan, Nu nästa 20 år faktiskt  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.