Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Mediadubb vs KM studio

Startat av Scoobydoofan1, 19 juli 2020 kl. 20:09:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 13:22:25
Lättnad med tanken på att Disney har omdubbad andra serier från 80 & 90 talet, samma sak som cartoon network gjorde med familjen flinta och familjen jetsons på svenska. Föredrar mediadubb för båda serier, inte KM studio.
km Studio har inte dubbat Familjen Flinta eller Familjen Jetson

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 14:53:34
km Studio har inte dubbat Familjen Flinta eller Familjen Jetson
Förlåt det var sun studio.

Scoobydoofan1

När det gäller nya äventyr med nalle puh, hur många dvd utgåvor har mediadubb avsnitt? Jag vet att 13 finns på VHS.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 15:17:15
När det gäller nya äventyr med nalle puh, hur många dvd utgåvor har mediadubb avsnitt? Jag vet att 13 finns på VHS.
Inga DVD utgåvor har Media Dubb

Scoobydoofan1


Steffan Rudvall


Scoobydoofan1



Scoobydoofan1

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 juli 2020 kl. 15:31:24
Kanske Daniel Hovferberg har de
Få fråga honom, annars så kan jag köpa själv. När det gäller dom 15 dubbade avsnitten är det från avsnitt 1 till avsnitt 15? Från säsong 1?

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 15:40:29
Få fråga honom, annars så kan jag köpa själv. När det gäller dom 15 dubbade avsnitten är det från avsnitt 1 till avsnitt 15? Från säsong 1?
Ja men avsnitt 1 och 6 har inte kommit ut på VHS avsnitt 7 har kommit ut på VHS men bara på hyr-vhs

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2020 kl. 15:43:35
Ja men avsnitt 1 och 6 har inte kommit ut på VHS avsnitt 7 har kommit ut på VHS men bara på hyr-vhs
det suger att avsnitt 1 och 6 inte har kommit ut på VHS.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 juli 2020 kl. 15:40:29
Få fråga honom, annars så kan jag köpa själv. När det gäller dom 15 dubbade avsnitten är det från avsnitt 1 till avsnitt 15? Från säsong 1?
Det som Media Dubb dubbade för TV3 av Nya äventyr med Nalle Puh är avsnitt 1 - 11 av säsong 1 (enligt ursprunglig amerikansk visningsordning); vilket blir 15 avsnitt om man räknar varje enskilt delavsnitt. D.v.s. Paw and Order var det första avsnittet som KM Studio dubbade.

10 av dessa 11 avsnitt har jag - 9 från diverse VHS-utgåvor plus Pooh Oughta Be In Pictures inspelad från Kanal 5 (som sände det enda avsnittet av de Media Dubb-dubbade avsnitten, men inga andra). Dessa avsnitt har jag digitaliserat, restaurerat en smula samt gjort DVD:er med.

Dock har jag trots många ansträngningar inte lyckats få tag i Cleanliness Is Next to Impossible, som bara verkar ha sänts på TV3 i slutet av 1980-talet; och det var tyvärr före jag hade tillgång till TV3. :(

Min kopia av Babysitter Blues (avsnitt 9) har tyvärr också ganska dålig bild- och ljudkvalitet (och inget HiFi-ljud), för den har jag bara i en andra generations kopia (d.v.s. en VHS-kopia av en hyrfilm). Det avsnittet har bara släppts på hyr-VHS-utgåvan av Nalle Puh - Det stora honungsrånet, och saknas på köp-VHS-filmen med samma titel (då köp-VHS:n har ett avsnitt mindre än hyrutgåvan); och trots åtskilliga års letande på Tradera och loppisar har jag inte lyckats få tag i den hyr-VHS-filmen. :(

Om någon här har hyrutgåvan av Det stora honungsrånet, eller hittar åt den på Tradera, någon loppis eller någon second hand-affär vore det därför mycket uppskattat om ni kunde kontakta mig. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2020 kl. 18:07:26
Det som Media Dubb dubbade för TV3 av Nya äventyr med Nalle Puh är avsnitt 1 - 11 av säsong 1 (enligt ursprunglig amerikansk visningsordning); vilket blir 15 avsnitt om man räknar varje enskilt delavsnitt. D.v.s. Paw and Order var det första avsnittet som KM Studio dubbade.

10 av dessa 11 avsnitt har jag - 9 från diverse VHS-utgåvor plus Pooh Oughta Be In Pictures inspelad från Kanal 5 (som sände det enda avsnittet av de Media Dubb-dubbade avsnitten, men inga andra). Dessa avsnitt har jag digitaliserat, restaurerat en smula samt gjort DVD:er med.

Dock har jag trots många ansträngningar inte lyckats få tag i Cleanliness Is Next to Impossible, som bara verkar ha sänts på TV3 i slutet av 1980-talet; och det var tyvärr före jag hade tillgång till TV3. :(

Min kopia av Babysitter Blues (avsnitt 9) har tyvärr också ganska dålig bild- och ljudkvalitet (och inget HiFi-ljud), för den har jag bara i en andra generations kopia (d.v.s. en VHS-kopia av en hyrfilm). Det avsnittet har bara släppts på hyr-VHS-utgåvan av Nalle Puh - Det stora honungsrånet, och saknas på köp-VHS-filmen med samma titel (då köp-VHS:n har ett avsnitt mindre än hyrutgåvan); och trots åtskilliga års letande på Tradera och loppisar har jag inte lyckats få tag i den hyr-VHS-filmen. :(

Om någon här har hyrutgåvan av Det stora honungsrånet, eller hittar åt den på Tradera, någon loppis eller någon second hand-affär vore det därför mycket uppskattat om ni kunde kontakta mig. :)

På tal om det; vet någon vilka som spelar de återstående rösterna i MediaDubbs och KM Studios versioner? (alltså de där jag satt frågetecken)

Om ni vet kan jag sedan skriva in det i den här tråden; www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11665.0

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2020 kl. 18:07:26
Det som Media Dubb dubbade för TV3 av Nya äventyr med Nalle Puh är avsnitt 1 - 11 av säsong 1 (enligt ursprunglig amerikansk visningsordning); vilket blir 15 avsnitt om man räknar varje enskilt delavsnitt. D.v.s. Paw and Order var det första avsnittet som KM Studio dubbade.

10 av dessa 11 avsnitt har jag - 9 från diverse VHS-utgåvor plus Pooh Oughta Be In Pictures inspelad från Kanal 5 (som sände det enda avsnittet av de Media Dubb-dubbade avsnitten, men inga andra). Dessa avsnitt har jag digitaliserat, restaurerat en smula samt gjort DVD:er med.

Dock har jag trots många ansträngningar inte lyckats få tag i Cleanliness Is Next to Impossible, som bara verkar ha sänts på TV3 i slutet av 1980-talet; och det var tyvärr före jag hade tillgång till TV3. :(

Min kopia av Babysitter Blues (avsnitt 9) har tyvärr också ganska dålig bild- och ljudkvalitet (och inget HiFi-ljud), för den har jag bara i en andra generations kopia (d.v.s. en VHS-kopia av en hyrfilm). Det avsnittet har bara släppts på hyr-VHS-utgåvan av Nalle Puh - Det stora honungsrånet, och saknas på köp-VHS-filmen med samma titel (då köp-VHS:n har ett avsnitt mindre än hyrutgåvan); och trots åtskilliga års letande på Tradera och loppisar har jag inte lyckats få tag i den hyr-VHS-filmen. :(

Om någon här har hyrutgåvan av Det stora honungsrånet, eller hittar åt den på Tradera, någon loppis eller någon second hand-affär vore det därför mycket uppskattat om ni kunde kontakta mig. :)
Skulle det vara okej om man får fråga efter en dvd kopia av serien med mediadubb från dig?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 juli 2020 kl. 02:07:06
Skulle det vara okej om man får fråga efter en dvd kopia av serien med mediadubb från dig?
Absolut. :)